Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! :cry2:

 

Jak w temacie kopci na biało i to nie lekki dymek tylko zostawiam po sobie chmurę, wiem że ten silnik ma problemy z uszczelniaczami ale mój ma tylko 93 tys przelotu

i spalanie tego wygląda tak, że raz na 1.5 tygodnia mniej więcej 200- 300 km muszę dolać litr oleju (zrobione 2 razy) .Z tego co na razie mi się udało zrobić to odkręcenie filtra powietrza i zdjęcie przepustnicy. Sprawdziłem i w kolektorze ssącym jest tego oleju mnóstwo tzn cały w koło jest oblepiony i dlatego nie wygląda mi to na uszczelniacze. Wydaje mi się, że tego oleju jest po prostu za dużo jak na to. Chciałbym was spytać czy możliwe jest żeby odma/separator na pokrywie zaworów był po prostu zepsuty bo po zdjęciu rurki z tego tam też było dużo oleju czy np zawór spustowy oleju pod kolektorem jest zapchany i przez to robi się podciśnienie, które zasysa olej do kolektora. I jeszcze pytanie czy do tej rury odpowietrzającej silnik pod pokrywą zaworów w ogóle powinien się dostawać olej, bo nie zdążyłem jeszcze ściągnąć kolektora i nie wiem czy jest tam w ogóle jakiś spust oleju do miski.

 

Z góry dziękuje za każdą pomoc. :D

Opublikowano
Napewno odma do sprawdzenia tylko ze w tym modelu odma wbudowana jest w pokrywe zaworow! Ja wymienilem u siebie sama gumke (zawor) odmy jest to mozliwe.W Polsce raczej sa nie dostepne ja zamowilem z Rosyjskiej strony! Troche zabawy z tym jest ale lepsze to niz bez sensu wydawac cos kolo 1500zl
Opublikowano
Bez sciagania tylko ten dekielek ciezko schodzi.Trzeba lekko naciac nozem w miejscu zgrzewu potem wymieniasz sam zaworek.Wycieta klapke przyspawalem spawarka do plastikow ale teraz nie pamietam jaki byl numer plastiku no i miejsce zgrzewu uszczelnilem klejem do wysokiej temp.Wszystko chodzi jak trzeba u mnie ta gumka byla strasznie twarda i w jednym miejscu dziurawa.Pamietaj o prawidlowym zlozeniu tam w odmie jest jeszcze sprezynka pamietaj o niej !
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam! ponownie

Marcin 1983 Rozebrałem auto jak pisaliśmy wcześniej rozciąłem ten dekiel wymieniłem gumkę w tej odmie mam pytanie czy po złożeniu i pospawaniu sprawdzałeś jakoś szczelność tej odmy tzn czy to ma zamykać na amen czy jakoś ciągnąć bo kurcze szczerze mówiąc nie wiem jak to ma działać do końca ale wiem że olej jest w tej rurce odmy która idzie od pokrywy zaworów czyli na pewno bierze go z tamtąd

Opublikowano
Ja poprostu zaspawalem miejsca ciecia zostawilem tylko ten orginalny,, dziubek ,,do powietrza w klapce! Uszczelnilem to dodatkowo silikonem! Ten wezyk powinno sie wymienic na nowy ale ja przedmuchalem go powietrzem
Opublikowano

Tak dokładnie zrobiłem u mnie to jak sprawdzałem tą gumkę też była twarda i w miejscu zaciśnięcia się gumki z tym zaworkiem była tak jakby wytarta i moglo to nie do końca domykać a co za tym idzie brać olej w sobotę składam wszystko i zobaczymy ten zaworek do góry też zostawiłem tak jak ma być. Niestety zdjąłem całą pokrywę żeby to zrobić ponieważ nie mam spawarki i nie ogarniam tak tego ale ktoś kto mi spawał to zrobił to tak jak ma być czyli najpierw sprężynka poźniej ta gumka i na koniec przykryte dekielkiem i ładnie zaspawane komplet uszczelek pod pokrywę zaworów orginalnie kosztował około 200zł u dealera bmw.

Mam tylko jeszcze pytanie czy czyściłeś jakoś kolektor ssący bo no u mnie jest on trochę opklejony w środku olejem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.