Skocz do zawartości

V8 SWAP 3,5/4,4/M5


Jacky X

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czytałem , że silnik (wersja z vanosami) V8 3500 i 4400 są bardzo podobne ,żeby nie powiedzieć, że różnią się tylko pojemnością. Czy to znaczy , że w samochodzie można zastąpić silnik jeden drugim bez potrzeby wymiany wiązki i lub komputera ???

 

Widziałem też ogłoszenie na allegro e39 z silnikiem M62 i S62 (z M5) do wyboru. Ale nie wydaje mi się, żeby S62 "chodziła" na wiązce i kompie M62 ?

 

Więc jak to jest ze swapem V8 w e39 w wersji z podwójnym vanosem ?

 

PS. Podejrzewam, że niejeden wątek o swapie jest na forum ... Ale mnie chodzi o wersje V8 i różnice lub ich brak w elektryce/elektronice silnika.

 

PS2. Czytałem, że M5 miało wzocnione nadwozie ? Prawda czy mit ? O jakie wzmocnienia chodzi. Prawdopodobnie inna jest podłoga pod podwójny wydech M5. Są jeszcze jakieś pewne różnice ?

Od dawna planowałem zakup bmw...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucenie całego silnika nie jest problemem, problem może być z poprawną pracą, ale powinien zapalić, montaż wydechu od M5 nawet jak do końca nie pasuje, to przystosowanie go do tego silnika, to niewielki problem. Ale uwolnienie samego wydechu niewiele da, trzeba dać mu trochę więcej powietrza, wtedy efekt jest na prawdę zauważalny. Te silniki są zdławione na wlocie, pod zderzakiem ta ssawka powietrza ma dużo mniejszy przekrój niż sam kanał dolotowy wpadający do silnika, i jak już modzisz coś z wydechem, to wolałbym wstawić X-pipa do serii, ładnie wstaje góra, no chyba że wydech od M5 lezy na podwórku i się uśmiecha :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucenie całego silnika nie jest problemem, problem może być z poprawną pracą, ale powinien zapalić, montaż wydechu od M5 nawet jak do końca nie pasuje, to przystosowanie go do tego silnika, to niewielki problem. Ale uwolnienie samego wydechu niewiele da, trzeba dać mu trochę więcej powietrza, wtedy efekt jest na prawdę zauważalny. Te silniki są zdławione na wlocie, pod zderzakiem ta ssawka powietrza ma dużo mniejszy przekrój niż sam kanał dolotowy wpadający do silnika, i jak już modzisz coś z wydechem, to wolałbym wstawić X-pipa do serii, ładnie wstaje góra, no chyba że wydech od M5 lezy na podwórku i się uśmiecha :)

Ta zwężka to jest zwężka ventuliniego i ma za zadanie przyspieszyć przepływ powietrza a nie dławić, ludzie wywalając ją zmieniają dźwięk silnika i nic więcej

Bandit Machine Wagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie pisał o wywalaniu jej, tylko o skorygowania przekroju na wlocie, ale to się robi równolegle z ukł. wydechowym, sama ssawka niewiele daje, a temat jest właśnie o ukł. wydechowym, a to już powiązane rzeczy przy modyfikacji. Ile ona daje, to akurat wiem, bo w swoim aucie modyfikowałem dolot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pochwalę Ci się wykresem bo nie hamowałem jej przed i po, zmieniłem kilka drobiazgów które na prawdę poprawiły sprawność tego silnika: nie mam katalizatorów, wstawiłem X-Pipa, usunąłem środkowy tłumik, zamiast niego wstawiłem dwa odseparowane uniwersalne, tylne tłumiki były otwierane i nieco udrożniony wylot. Dolot pozbawiłem przepustnicy od tempomatu (nie korzystam z niego), podniosłem ciśnienie na listwie o bara, skrócony i zauważalnie większy chwyt powietrza o którym pisałeś, skorygowany przepływomierz. Piszesz że ginie dół po ssawce, to udrożnij tylko wydech z tyłu i zobacz jak się zmieni dół, nic innego nie dotykając
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pochwalę Ci się wykresem bo nie hamowałem jej przed i po, zmieniłem kilka drobiazgów które na prawdę poprawiły sprawność tego silnika: nie mam katalizatorów, wstawiłem X-Pipa, usunąłem środkowy tłumik, zamiast niego wstawiłem dwa odseparowane uniwersalne, tylne tłumiki były otwierane i nieco udrożniony wylot. Dolot pozbawiłem przepustnicy od tempomatu (nie korzystam z niego), podniosłem ciśnienie na listwie o bara, skrócony i zauważalnie większy chwyt powietrza o którym pisałeś, skorygowany przepływomierz. Piszesz że ginie dół po ssawce, to udrożnij tylko wydech z tyłu i zobacz jak się zmieni dół, nic innego nie dotykając

Czyli tzw,dupohamownia, i tym samym wiem że to są twoje odczucia

Bandit Machine Wagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.