Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od około pół roku zmagam się z problemem filtra cząsteczek stałych w swoim BMW E71 .

Przebieg oryginalny 135 tys.km, samochód serwisowany w autoryzowanym warsztacie BMW w Gdańsku....i niby problemów być nie powinno,......... a jednak są! :oops: :(

Jestem już po 4 wizytach w warsztacie i pojutrze czeka mnie kolejna, bo DDE wykazuje błąd 480A (zapchany filtr).

 

Historia jest taka, ze pół roku wcześniej poziom oleju w silniku podniósł się powyżej maksimum a komputer pokazał błędy:

4667 - filtr cząsteczek stałych

4175 -czujnik temperatury gazów spalin przed DPF

429A -kontrola ciśnienie doładowania, niskiego ciśnienia, odstępstwo od reguły.

 

Zaproponowano wymianę DPF na nowy!!!!!!! Ceny nie podam .....ale ciśnienie mi podnieśli bardzo!

Kazałem DPF wymontować i dałem do czyszczenia ...założycieli go a w samochodzie "specjaliści" z BMW wymienili: zawór podciśnieniowy przy jednej z turbin, czujnik temperatury przed dpf oraz prewencyjnie mniejszy z termostatów..wyczyscili zawór EGR...I NIC.

 

DPF założony po czyszczeniu miał niemal idealną przepustowość.....dziś znów zapchany :cry:

 

Znajomi mechanicy ze Szwecji (specjaliści od tuningu BMW) twierdzą, ze powinienem się skupić na weryfikacji co spowodowało błąd 429A (zatem turbinę....i wszelkie przewody podciśnieniowe ją obsługujące)

 

Desperacja pcha mnie do decyzji o zmiany warsztatu na inny....zaraz po najbliższej wizycie.

Jednak zanim to zrobię to proszę Was o radę....i może tez wskazanie do kogo jechać z tym problemem w okolicy 3miasta.

P.s.Dodam ze nie interesuje mnie wycinanie DPF...bo to droga na skróty.....

Opublikowano

Dziwne.

Jest jakis powód uniemożliwiający wypalanie.

Najbardziej oczywisty - zbyt niska temperatura silnika (walniety termostat główny).

Wprawdzie mam ten sam silnik ale w E83. Lubię co jakiś czas sprawdzać w ukrytym menu temperaturę cieczy chłodzącej. Na podstawie swoich i znanych mi innych aut BMW okreslam żywotnośc oryginalnych termostatów na 2-4 lat.

 

Czytałem też że inne usterki silnika (np.swiece żarowe) a nawet czujnika poziomu paliwa mogą wstrzymywać inicjalizację wypalania - ale nie wiem ile w tym prawdy.

 

Tak na szybko - laptop i "siłowe" wypalanie.

 

P.S. Fabryczny DPF wystarczył w moim aucie na 305000 km.

Opublikowano

Dzieki :)

 

Każda rada cenna i przekaże "mechanikom"...

Co do swiec zarowych to potwierdzam! W BMW E60 30d, które miałem poprzednio, padł sterownik świec żarowych i spowodowało to zapchanie DPF...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.