Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli nie uzupełnisz tej galerii o porządny opis zmian i prac to przykro mi ale nie nadaje się do tego działu na forum i zostanie usunięta.

Pozdrawiam

Admin

Opublikowano

witaj, silniczek 2.0 kupiłem za niewielkie pieniądze, tylko ze mam teraz małe komplikacje. Bo silnik miał być kompletny ze skrzynią i wiązka elektryczną, komputerem, pełnym osprzętem. sprawa jak sie okazało wyglądała nieco inaczej, bo w silniku brakuje mi cześci osprzętu (przepustnica, przepływka, puszka na filtr, kable wys napięcia, wężyki rurki i parę innych gratów) gość który mi załatwiał ten silniczek swoją droga znajomy, obiecał ze załatwi mi te brakujące rzeczy bo sam miał taki silnik i cały osprzęt mi został... postanowiłem dać 400zł a resztę jak silnik zagada (czyli drugie 400). Problemu by nie było jeśli nie fakt że ow znajomy trzymał części w warsztacie w którym pracował, a z którego zwolnił się parę dni temu i teraz właściciel jest nieuchwytny i nie bardzo da się te części z tamtąd wyjąć. kupiłem więc parę rzeczy w składzie częsci używanych który mam w pobliżu i zacząłem skąłdać bawarkę.

Dziś powinien przyjechać do mnie ten znajomy z częsciami które miał odłożone w domu czyli tymi które mi brakują na chwilę obecną. Dogadałem się z nim tak że teraz odliczy mi od tych 800zł czenę tch częsci które musiałem sobie kupić sam, czyli cena i tak będzie podobne do tej wyjściowej.

Ważną rzeczą którą musisz zrobić to kupić wał napędowy od 320i bo jest nieco dłuższy. Wiele osób tego nie robi i potem się okazuje ze silnik nie pasuje na poduszki, a przesunąć na poduch silnik ze skrzynią nie jest juz tak łatwo.

co do pozostałych kosztów to silnik wymieniam sam, bo to nie takie trudne:) świadczy o tym fakt że nie skończyłem żadnego technikum, tylko liceum ogólnokształcące a w chwili obecnej jestem studentem biologii:):):)

coś tam wiem o autach a o BMW M40 wszystko, a o M20 już prawie wszystko.

Po kupnie silnika koniecznie zmień pasek rozrządu, bo jak Ci strzeli pasek to zapewnienia poprzedniego właściciela o tym że był niedawno zmieniany będziesz mógł sobie... zachować dla przyszłych pokoleń

ja za pasek Gates dawałem 50zł :) bo się udało że ktoś sobie jakiś czas temu go zamówił i potem go nie odebrał i leżał jakiś czas w sklepie, za napinacz SKF 79zł. założyłem sam wiec oszczędziłęm jakieś 150-200zł. to też nie jest trudne ale jak ktoś sie nie zna to lepiej niech nie rusza.

za założenie silnika wołają po 300-400zł wiet to też oszczędziłem.

Nie wiem czy nie będziesz musiał zmienić chłodnicy bo nie wiem jak wygląda w 318i bo ja miałem od is, więc była większa.

pewne przeróbki będziesz miał jeszcze z instalacją elektryczną bo w m40 jest taka duża okrągła złączka do połączenia instalacji wewnętrznej z silnikowa a w m20 jest mała wiec trzeba siąść wieczorem przed telewizorem z lutownicą i się pobawić chwilkę (wykorzystując samą wtyczkę z m40)

sorry że tak chaotycznie to napisałem ale pisałem to co mi się akurat w danym momencie przypomniało

o właśnie jeszcze kupiłem olej (castrol GTX high millage 5 litrów za 16zł za litr, filtr oleju filtron chyba OP 559 za 15zł, pasek do alternatora bo nie było za 13zł) [do silnika wchodzi 4,25 oleju z wymianą filtra z tego co pamiętam a bez wymiany 4litry ale filtr sobie zmień bo po 50 km nowy olej umyje stary filtr i będzie wyglądał jak po 5000km]

powodzenia jak coś to dzwoń 69 122 69 69 lub 695 123 654 to może uda mi się pomóc.

powodzenia, pozdrawiam

Dawid

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

Opublikowano

A czy przy zamianach silnikow w samochodach nie trzeba takze dokonac zmiany mostu tylniego ze wzgledu na inne przekladnie i moc silnika?

 

Z tego co ja wiem to powinno sie zrobic wymiane mostu...wiem to od najlepeszego mechnika w mojej okolicy ktory zajmuje sie na codzien markami BMW, Audi i Mercedes i wiem ze jest najlepszy w swoich fachu....

Opublikowano
WITAM mam bmw e36 316 i chce zmienic na 1,8 co jest potrzebne napewno komputer ale co jeszcze silniki m40 pozdrowienia
Opublikowano

1 odbośnie dyrfa to sprawa nie jest tak oczywista bo dyfer można sobie założyć dowolny w zależności od tego czego się od auta oczekuje. np jest wolisz przespieszenie a nie zależy Ci na predkości to zakładasz krótki dyfer i gra nawet przy 316, a jeśli na odwrót to też nie ma problemu, tak więc wymiana dyfra jest kwestią upodobań

 

2. komputer, przepływomierz, i w zasadzie to chyba tyle. nie wiem czy nie lepiej byłoby wymienić na m50 czyli na 2.0 24V spalanie niewiele większe, skrzynia pasuje, tylko cena trochę większa. ale za to osiągi całkiem inne bo między 1.6 a 1.8 nie ma takiej różnicy

pozdraiwam

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

brain69, świetna robota! :cool2:

 

jeśli jeszcze masz wszystko nieposkładane to dobrym pomysłem jest zająć się wyciekami oleju jeśli takowe są.

co do wszystkich części to nie jestem pewien, ale chyba będą ci jeszcze potrzebne zegary od sześciocylindrowe wersji, żeby obrotomierz nie przeklamywał. co do dyfra, będzie pasował napewno. słyszałemo 325i /e30 naturalnie/, które wcześniej było 318-ono na dyfrze od 318 odjeżdżało naprawde kozacko. jestem ciekawy jak ci się będzie jeździło na tym dyfrze, nie zapomnij mi napisać.

 

to co jeszcze mi sie przypomniało, to to, że musisz się dopytać który to rocznik tego silnika (ważne, bo wtedy będzie wiadomo jaki ma być wydech: 1 czy 2 rurowy i czy z katalizatorem czy bez). można to też poznać chyba po braku silnikczka krokowego: zamiast niego będzie chyba regulacja podciśnieniowa, ale tych faktów nie jestem pewien. sonda (jeśli posiada oczywiście) też dobrze by było zeby była właściwa i sprawna, jak jest bez to jeszcze lepiej.

jak mi się coś jeszcze przypomni z istotnych rzeczy których nie widać na zdjęciach to napisze.

 

co do wyboru silnika to pewnie duzym plusem była cena co? bo 2.5 i 3.5 są drogie, ja planuje właśnie takie ale ciągle nie moge sie szarpnąć.

 

powodzenia ci życzę szczerze! :mrgreen:

 

pichu:

gra nie warta świeczki. da się i jest łatwiej niż jakby zakładać sześciocylindrowy, ale to nadal zostaje tylko 1.8. no i przy odsprzedaży też ktoś ci zada pytanie: coś tu było kombionwane, bo z vinu wychodzi że ona była 316... teraz jest dużo 320 i 325 w stanie moze nie igła, ale zdolnym do jazdy, i za rozsądne pieniądze. ja doradzałbym sprzedać całe auto i kupić drugie, z większym motorem.

pozdrawiam

Opublikowano

witaj:)

rocznik jest 84 katalizatorni nie ma :) a jeśli chodzi o wydech to będzie trochę kombinowany bo chcę wypuścić 2 rurki po 2 stronach auta takie malutkie niepozorne, a przedewszystkim nie za głośne.

szczerze mówiąc to cena nie grała tak dużej roli tylko po prostu taki mi sie trafił silnik a jestem bardzo niecierpliwy i kupiłem od razu. wycieków oleju nie powinno być bo wszystkie uszczelki zostały wymienione a powierzchnie splanowane

pozdrawiam

 

PS silnik i tak będzie do zmiany .............. 4.0 V8

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

silnik M40 - 1000zł

wycieczka do warszawy - 100zł

laweta - 350zł

parking strzeżony - 20zł

300 km na lince holowniczej z prędkością do 120 bez wspomagania hamulców - bezcenne

 

 

witam ponownie, tym razem postarałem się o lepszą relację z przebudowy mojego autka.

wszystko zaczęło się od wycieczki do warszawy podczas której bez strzału ostrzegawczego pękł zawór w 4 cylindrze i po paru spotkaniach z tłokiem sprawił ze mądrzejszy ustąpił.......... tłok rozpadł się na kawałki i został zmielony przez pędzący z prędkością 210000 orotów na sekundę wał korbowy. Po chwili jednak, zabawa z wałm okazała się dla resztek tłoka nudna i postanowił zobaczyć na własne oczy okolice Grójca.

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/dziura_1.jpg

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/dziura_po_tloku_1_1.jpg

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/dziura_po_tloku_2_1.jpg

 

Auto po takim zwrocie akcji nadawało sie tylkona lawetę, 35 km do warszawy kosztowało mnie 350zł. następnie parking strzeżony na wjeźdze do stolicy niedaleko okęcia.

Następnego dnia z Mielca przyjechał kumpel i na lince przyciągnęliśmy mojego paścia do domu (300km) 4.5 godziny i po problemie

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/u_mnie_w_warsztacie_1.jpg

zaczęł się rozkręcanie silnika jeszcze aucie by jak najbardziej obniżyć masę bo nie miałem wyciągarki jeszcze. jak jż ogołociłem go tak że została głowica z blokiem i miską okazało sie że nie mam "torxów" i musiałem wydrzeć to ze skrzynią:/

od 17.30 męczyłem się z taki żestawikiem do 4 rano bo nie miał mi kto pomóc. no cóż dałem radę:P

 

 

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/glowica_powiedziala_dosc.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/silniczek_ju_na_wierzchu_1.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/zaraz_bede_zdejmowa_glowice.jpg

 

po wyjęciu bebechów, komora silnikowa ze wzgledów estetycznych nie nadawała się do montażu nowego silnika. no chyba żę tak jak krawat w pokemony do garnituru armaniego, albo 24 letni lagavulin (whiskey) do szklanki po nutelli...... hmm pasowało coś z tym zrobić. Zacząłem niewinnie od czyszczenia benzyną ale lakier dokładnie zaimpregnowany brudem nie nadawał się wciąż na pokaz.

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/po_wyjciu_silnika_1.jpg

 

Kompresor.........jest

pistolet..........jest

farba.........hmm.....jest

malujemy:) .......... a raczej maluję bo lakiernika nie ma co fatygować

 

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/jedna_strona_juz_prawie_ready_2.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/malowanie_przed_kolejnym_silnikiem.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/obraz_nedzy_i_rozpaczy.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02945.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02946.jpg

 

po pomalowaniu komory silnikowej , przyszedł czas na malowanie i czyszczenie gadżetów pod maską,

przewody hamulcowe skończyły w złotym kolorze, plastiki, kable, przewody zostały wyczyszczone i napuszczone preparatami konserwujacymi tworzywa sztuczne.

Kable zostały poprowadzone tam gdzie być powinny.

to chyba najlepszy moment na tego typu kosmetykę bo dostęp jest wręcz wymarzony

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02956.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02957.jpg

%5B480%3A480%5Dhttp%3A//www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02958.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02959.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02960.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02962.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02963.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02964.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02965.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02967.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02969.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc02982.jpg

 

 

docelowo autko będzie w kolorze niebieskim ALPINA a pod maską będzie się kręcić M30 3.5 biturbo albo V8 4.0 też chyba turbo, ale już nie z dwoma wiatraczkami

z braku kasy na takie agregaty na razie kupiłem m20 z 84 roczku ze skrzynią:)

silnik był niekompletny i w paskudnym stanie wizualnym, do tego stopnia że nie zrobiłem mu zdjęcia.

po częsciowym czyszczeniu wygladał już tak

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03012.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03013.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03014.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03015.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03018.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03020.jpg

 

 

mając silnik na wierzchu wymieniłem pasek rozrządu. Możliwe że ten co był założony chwilę jeszcze by pojeździł ale wymiana głowicy po pęknietym pasku nie jest moim hobby.

Pasek założyłem GATES bo to chyba najlepsze paski, rolke napinającą SKF. filtr oleju FILTRON, pasek alternatora i pompy wody GATES. silnik zalałem olejem CASTROL GTX HIGH MILLAGE 15W40

zapomniałem tylko o uszczelce pod głowica i coś czuję że za niedługo będę tego żałował no ale cóż.......

O ile wyjęcie silnika nie wymaga precyzji o tyle włożenie już takowej wymaga... musiałem kupić wyciągarkę i zawiesić tą bryłe, szczerze mówiąc zastanawiałem się czy wyciągarka za 40 zł wytrzyma silnik który do lekkich delikatnie mówiąc nie nalęży;)

ale dała radę :)

silnik oczywiście wrzucałem dopiero po skompletowaniu i uprzednim włożeniu skrzyni.

Jeśli chodzi o skrzynię to nie obyło się beż komplikacji. mocowanie lewarka w silniku m20 jest całkiem inne niż w M40.

w M20 jest zastosowana taka blacha którą przykręca sie do skrzyni i z drugiej strony do nadwozia. w moim aucie jednak nie występowało mocowanie w karoserii. Musiałem je zrobić . zastosowałem połącznie gumowo stalowe żeby sie nie złamało. drugą rzeczą było połączenie lewarka z Cięgłem wystającym ze skrzyni. tu równiez należało wykazac sie cierpliwością bo orginalnego do M20 nie miałem więc przerobiłem to z M40. nalezało skrócić ow pręt o jakieś 5cm i zespawać.

potem przyszedł już czas na włożenie silnika

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03127.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03128.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03129.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03130.jpg

http://www.hotofoto.pl/images/brain69/sc03131.jpg

 

UWAGA ZAWSZE PRZED WŁOŻENIEM SILNIKA SPRAWDŹ CZY ZAŁOŻYŁEŚ TARCZĘ SPRZĘGŁOWĄ CHYBA ŻE LUBISZ SIEDZIEĆ W KANALE I OPUSZCZAĆ SKRZYNIĘ I TRACIĆ CAŁY DZIEŃ BY JĄ POTEM ZAŁOŻYĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

gdy wszystko juz było na swoim miejscu należało podpiąć wszystkie gadżety i przerobić instalację elektryczną. okazuje się ze nie jest to wcale takie trudne. obiecuję że zamieszczę dokładny opis który kolor do którego podpiąć tylko znajde swoje notatki. na razie macie tylko opis kolorów wtyczek w M20 i M40

jakby ktoś potrrzebował pomocy w podpięciu tego od razu to niech napisze to będziemy kombinować.

%5B640%3A442%5Dhttp%3A//www.hotofoto.pl/images/brain69/bmw_5.jpg

 

 

po przeróbce silnik w końcu odpalił, odpowiednie podpięcie węży do chłodnicy i termostatu i w zasadzie w drogę mozna już ruszać. Wydaje mi się że to już wszustko co spotkało mnie podczas "swapowania" tego silniczka. na razie jestem bardzo zadowolony z dynamiki i z kultury pracy.

będę musiał sie postarac o obrotomierz o 6 cylindrowca bo ten który mam czyli od m40 czyta za dużo i wskazówka potrafi dojść do zera od drugiej strony:):):):) ale to nie o to chodzi, poza tym ekonomizer pokazuje non stop ponad 30l na 100 km a to nie nastraja optymistycznie na jazdę. jadąc do krakowa z mielca (150km) zatankowałem auto do pełna i w kieszeni miałem jeszcze 500zł w razie jakby ekonomizer miał rację co do spalania. na szczęscie spalanie nie okazało sie tak duże i w sumie mieści sie w 13 l na setkę. to i tak jest za dużo ale to już kwestia regulacji i wymiany przepływomierza który od samego początku wyglądał na trefny, ale darowanemu koniowi........ no własnie....

 

SPECJALNIE PODZIĘKOWANIA DLA:

 

MAŁGORZATKI ZA OBECNOŚĆ I WSPARCIE :*

 

3er'a Z CHORZOWA ZA WSPARCIE OGROMNĄ WIEDZĄ TECHNICZNĄ, ZAINTERESOWANIE, ZAŁATWIENIE CZĘŚCI W SUPER STANIE I W REWELACYJNYCH CENACH

 

MAĆKA Z KRAKOWA ZA ZAŁATWIENIE SILNIKA I SZCZERE CHĘCI BY POMÓC ALE WYSZŁO INACZEJ, TRUDNO ZDARZA SIĘ, NIE MAM CI TEGO MAĆKU ZA ZŁE POZDRAWIAM I DO ZOBACZENIA MAM NADZIEJĘ

 

MAĆKA K. ZA DOTRZYMANIE TOWARZYSWA, CZASEM MĄDRE RADY A CZASEM POPRAWĘ HUMORU TYMI NIENAJMĄDRZEJSZYMI:D NO I ZA HOLOWANIE Z WARSZAWY

 

MICHAŁOWI Z ROCK'N'ROLA ZA DOSTARCZANIE PIZZY DO WARSZTATU:) BO BY MY Z GŁODU POUMIERALI:D NO I ZA DOCENIENIE MOJEJ PRACY

 

MAŁGORZATKI MOJEJ PANI JESZCZE RAZ

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.