Skocz do zawartości

kontrolka ladowania e46 318i 2002


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

Poprosilbym o jakakolwiek pomoc odnosnie ponizszego problemu:

 

losowo zapala sie kontrolka ladowania akumulatora, zawsze dzieje sie to w pierwszych 5 min po opaleniu silnika i tylko jesli auto postoji 8+ godzin. Czyli jak jak do pracy albo wracam z pracy. Jesli jade jest szarpniecie na 1 sek mrygnie ladowanie i auto jedzie dalej. W czwartek zostawilem go przed domem na luzi i po 2 min zgasl zupelnie. Zdarza sie losowo, w weekend bez problemu, w poniedzialek rano mrygnelo a potem zrobilem 800 km bez problemu.

 

Zostaly wymienione:

 

pol roku temu czujnik polozenia walu korbowego (objawy byly ze gasl jak sie nagrzal to gasl podczas jazdy i 30 min stal czyli objawy inne ale znowu mysle o wymianie

w piatek byly wymieniane czujniki faz rozrzadu, nie pomoglo

w czartek bede mial wymieniany wal napedowy, inna historia ale czy moze to byc jakos polaczone?

 

bylbym wdzieczny za jakiekolwiek sugestie.

 

z gory dziekuje

Opublikowano

Stawiam na czujnik wału korbowego/samogaszenie

A ładowanie, to szczotki alternatora, lub akumulator.

Ewentualnie wyciek oleju z silnika zanieczyszczający układ komutator-szczotki w alternatorze.

Opublikowano

mozliwe zeby czujnik walu korbowego zepsul sie 2 razy w ciagu 6 miesiecy?

 

poprzedni raz jak mialem problem tez mrygala kontrolka ladowania, ale jak mrygnela to silnik padal, zawsze, teraz podczas jazdy szarpnie ale jedzie dalej

Myslalem o alternatorze i szczotkach ale wykluczam bo mysle ze to by bylo bardziej losowe a nie tylko w pierwszych 5 min.

 

dziekuje za opowiedz

Opublikowano

A możliwe , że człowiek dzisiaj zdrowy a jutro umiera?

Czujnik może być uszkodzony w środku lub wtyczka dobrze nie kontaktuje.

A co do ładowania to wygląda na szczotki, czy jak to lepiej nazwać, regulator . ;)

Opublikowano
Witam, miałem identyczne objawy z kontrolką ładowania jak opisana powyżej i stało się to po roku od remontu alternatora ( wymiana szczotek, łożysk i pierścieni gdzie chodzą szczotki, reszta była niby ok). Jeździłem tak ok. miesiąca choć mnie to irytowało, ale stwierdziłem, że jeżdżę koło domu to zawsze dojadę w razie czego, aż przyszedł ten sądny dzień, że się zapaliła na stałe więc alternator do warsztatu i okazało się,że padł stojan. Może tą opisaną sytuacją w jakiś sposób pomogę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włącz podczas jazdy test 9.0, obserwuj co się dzieje z ładowaniem i daj znać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dziekuje bardzo za podpowiedzi. Mechanik powiedzial,ze odda alternator do sprawdzenia, wiec mam nadzieje,ze jesli to jest problem ze stojanem to zostanie to zdiagnozowane poprawnie. Powiedzialem,ze w przypadku jakichkolwiek watpliwosci alternator odrazu do wymiany. Wczoraj 2 razy stalem i dzisiaj rano na luzie zostawilem 5 min i padl, wyglada na to,ze dzieje sie to coraz czesciej i zdecydowanie zawsze jak silnik jest zimny, padnie raz, odpalasz a potem robisz 100 km + bez problemu.

 

Dziekuje bardzo, mam nadzieje,ze to bedzie stojan

Opublikowano

jednak nie alternator, dzisiaj znowu rano stanal. Pol roku temu jak byl czujnik polozenia walu byly inne objawy, zatrzymywal sie tylko jak sie rozgrzal. Mozliwe zeby teraz bylo inaczej?

Mam tez blad Vanosa, mozliwe zeby cos tam siedzialo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisałem żebyś najpierw obserwował ładowanie a nie od razu regenerował alternator. Podaj konkretne błędy jakie masz, najlepiej zrzuty z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
na aleternatorze stojan mial przebicia wiec i tak trzeba bylo to naprawic. Wlasnie wymienilem czujnik polozenia walu korbowego i mechanik powiedzial,ze ostatni raz uzyty byl najtanszy zamiennik. Teraz zamieniony na OEMowy i wyglada,ze naprawione. Mialem falowanie obrotow przy rozruchu przy 600 sie dlawil i wskakiwal na 800, wczesniej to zignorowalem, teraz trzyma mi rowno na 600. 3 starty ani razu nie zgasl narazie. Wyglada lepiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.