Skocz do zawartości

Jak sprawdzić zawór DISA w N52B25?


Daro_1972

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy proszę o pomoc jak sprawdzić zawory DISA w e90 325i? Przy próbie zapalenia auta bez sprzęgła słychać jak ten większy się zamyka, ale małego nie słychać. Wyczytałem na forum, że można to zrobić w INPIE ale jeszcze nie ogarniam tego programu więc może ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów dały jakieś wskazówki jak to zrobić (w który konkretnie test wejść żeby "poklapać" tymi zaworami). I jeszcze jedno. Z tego co widzę wykręcenie tego małego wymaga zdjęcia kolektora ssącego, czy zatem jako średnio ogarnięty dam radę zrobić to własnoręcznie, czy może czychają tam jakieś "pułapki" i lepiej dać zarobić mechanikowi? (wolałbym sam bo może akurat zawór jest sprawny tylko zalepiony np. przypalonym olejem). Z góry dzięki za pomoc :) ps. oczywiście chodzi o silnik N52B25 Edytowane przez Daro_1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oczywiście N52 :) Dzięki. Jutro zabiorę się za sprawdzenie. Dzisiaj jest trochę zimniej i po włączeniu silnika inpa wywaliła mi błędy:

2AAC, 2AA9 q module DME i

A0B1 w module CAS

 

zdaje się że identyczne już występowały. Zrobiłem czyszczenie pamięci i jakiś czas nic się nie działo. Czy przyczyną może być właśnie niesprawny któryś z tych zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić organoleptycznie (przynajmniej tę dużą od strony filtra), bo program może wprowadzić Cię w błąd, tzn. wskazuje, że jest OK, a faktycznie to tylko sworzeń się obraca, a nie klapka. Ewentualnie musisz się bardzo dobrze wsłuchać jak pracują (ustawiają się) w trakcie tego testu co wyżej wskazałem. U mnie było słychać lekką różnicę i po wyciągnięciu okazało się, że mam jednak urwaną klapkę (co prawda miałem inny sporadyczny błąd 2AAB - mechaniczny defekt).

Pocieszające jest to, że po jej wymianie ewidentnie spadło mi spalanie :D

 

Poniżej filmik z defektem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten większy oczywiście wykręciłem (nie znałem jeszcze procedury testu i sprawdziłem tylko tyle, że siedział twardo nie miał luzów i klapki się nie majgały). Właściwie to ogóle się go nie dało ruszyć ale ponoć tak ma być. W trakcie testu "na ucho" prawdopodobnie klapki się zamykały bo słychać było że "klupią". U nie wywalało błąd tego małego (disa 2), do którego jest gorszy dostęp. Jak się powtórzą to wtedy wezmę się za demontaż kolektora. A jak u Ciebie wygląda spalanie i o ile spadło? Ja mam teraz średnio 10,3 i jakby było większe o jakiś 0,5l-0,8l niż wcześniej. No chyba że noga stała się cięższa :lol:

Sprawdzałem ceny i 1000zł :shock: za taką platikową pierdułkę z motorkiem z zabawki to chyba delikatna przesada, ale widać niemiecka myśl technologiczna musi kosztować !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalania nie ma co porównywać, bo każdy jeździ w innych warunkach i z innymi prędkościami :D , natomiast u siebie zauważyłem, że po wymianie DISY spadło mi o jakieś 0,5l/100km.

Co do wymiany małej DISY to do kosztów co najmniej dołóż jeszcze zestaw uszczelek pod kolektorem ssącym i bardzo ostrożnie odpinaj węże od odmy, szczególnie ten który dochodzi do pokrywy zaworów od strony kabiny (bardzo trudny dostęp), bo jak pójdzie coś nie tak to jeszcze dodatkowo pójdzie kasa na węże (ok. 250 szt.).

Poza tym przy ewentualnej wymianie tej małej DISY od razu pomyśl o wymianie samej odmy, zgodnie z zaleceniem BMW powinno się tego dokonywać co trzecią wymianę oleju. A tak generalnie to jest tam tak mało miejsca, że trzeba się nagimnastykować, żeby wyjąć/włożyć kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym rzecz, że odmę wymieniłem dosłownie parę miesięcy temu :mad2: . Przez odmę przy pełnym obciążeniu auta i lekkim bucie wciągnęło mi 1l oleju na 100km :shock: Stawiałem zasłonę dymną na światłach :) Wstyd jak ch...oinka... Okazało się, że odma była tak stara jak auto :shock: . Możliwe że teraz są skutki tego na tym zaworze. Może komuś się przyda, że jak bierze olej tak 0,5l na 2,3 tys.km to duże prawdopodobieństwo, że klęka właśnie odma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.