Skocz do zawartości

BMW E39 2001 525D Automat - rywa Tył na zakrętach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od pewnego czasu na zakrętach - w trakcie redukcji biegu ( chyba) - przy odjętym gazie - zrywa mi tył auta. Czuć szarpnięcie tyłem, na moment błyśnie kontrolka ABS - szarpniecie jest bardzo wyczuwalne. Obawiam się że na śliskim może byc problem.

Co może być problemem? - Tuleje w tylnej belce czy skrzynia automatyczna? - a może jeszcze coś innego?

Miał ktoś podobne symptomy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kontrolka abs czy dsc? Komputer powinien coś wnieść do tematu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Postaram się dzisiaj podpiąć wieczorem - może coś wyczytam sam - bo mam INPA

Ale kontrolka chyba w zegarach jest jedna na oba systemy. Chyba że jestem w błędzie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z reguły są osobne :8)

http://elektrobip.pl/wp-content/uploads/2015/11/Obraz12.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Sprawdziłem ile mogłem. Mianowicie:

- skrzynia,oraz abs - nie pokazuje błędów.

 

Faktycznie kontrolki mam dwie i w trakcie szarpnięcia błyska mi kontrolka dsc. (ta w środku zegarów)

Dodatkowo jak wyłączę dsc, jeden raz przyciskiem, po zapaleniu kontrolki na stałe - na zakrętach auto nie szarpie. Co by wykluczało skrzynię biegów.

 

Najwidoczniej w ostrych zakrętach koła tylne tracą przyczepność - i teraz jest problem dlaczego:

- czy twarde i śliskie opony powodują raptowne hamowania kołem co powoduje szarpnięcie tyłem

- czy jest gdzieś luz w zawieszeniu tylnym - i przy ostrzejszym skręcie tył głupieje i system dsc próbuje przeciwdziałać tak mocno że jest szarpnięcie tyłem

- czy coś się dzieje z systemem dsc ( tylko co?) że tak mocno działa na hamulce powodując szarpnięcie autem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dwie pierwsze opcje do sprawdzenia. Tylna oś po prostu gubi trakcję i trzeba znaleźć tego przyczynę, dsc działa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Też tak myślę .

Opony jak opony nie mam nowych - ale nawet jak by się ślizgały - to system nie powinien szarpać tyłem.

Myślę że mam gdzieś luz i dlatego jest szarpnięcie. - Pojadę do kolego na windę - podniesiemy Bunię i będziemy sprawdzali wszystkie tuleje metalowo gumowe z tyłu - może coś wypatrzymy. Bo na szarpakach może nie pokazać. Jednak jak samochód się podniesie i koła są wolne bardziej można będzie to sprawdzić. Tak mi się wydaje,

Po wszystkim napisze czy udało się to ustalić i przed zimą wyeliminować.

Opublikowano

Tak opony mam starsze,śliskie na 100% - ale jednakowe wszystkie 4 sztuki.

 

Byłem dzisiaj u kolegi - po podniesieniu Buni - okazało się, że w tyle jedno koło ma luz pionowy - tuleja pływająca z wyglądu OK - ale przy targaniu w pionie kołem - nie trzyma !

Hura - myślę, że to będzie przyczyną moich problemów.

 

Teraz jaką tulejkę polecacie FEBI czy LEMFORDER ? - czy jeszcze inną?

Mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie już OK.

 

Dodatkowo stwierdziłem w przodzie, że pionowy łącznik stabilizatora jest na wykończeniu - także do wymiany przy jednej robocie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tuleja lemforder.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tuleja wymieniona - wszystko poszło bez problemów. - Po wymianie Bunia zachowuje się na zakrętach poprawnie.

Temat zakończony

Dziękuję wszystkim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.