Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Po aktualizacji DME do najnowszego w zakładce infomation : EWS language zmieniło się na deutsch , było English metric ,pojawił się też problem z połączeniem z modułem EWS, wywala błąd coś odnośnie komunikacji i języka. Auto ogólnie jeździ , ale drażni mnie to iż nie mogę się połączyć z modułem EWS i przyszłości w razie problemu go zdiagnozować .

Pytanie do mądrych głów :) czy sp-daten mogło być w jakiejś innej wersji językowej ? zawsze wydawało mi się że jest tylko jedna wersja , czy ew. można to jakoś zmienić w inny sposób (zakodowac ncs ? itp) czy szukać inne sp-daten i wgrywać ponownie .

Pozdrawiam

 

PRZED:

http://baq.home.pl/zd/przed.JPG

 

PO:

http://baq.home.pl/zd/po.JPG

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak to masz w module EWS to kwestja kodowania do serii modułu EWS

masz taką informacje FA?VO lub ZCS jakt to wersja przed 2001 rok , wersja językowa niemiecka i po kodowaniu do serii EWS zmieniło się na niemiecki

samo programowanie DME nie ma tu znaczenia, DME w E46 nawet się nie koduje moduł poza zasięgiem NCS,

aby zrobić angielski trzeba usunąć kod z FA lub ZCS o wersji niemieckiej i wpisać wersja angielska do FA/ZCS

zakodować do serii moduły EWS i ZEGARY (KMB),

ale to nie wpływa na komunikacje z EWS

po aktualizacji z SP-DATEN programu WINKFPT zmieniły ci się pliki w EDIABAS/ECU na niemieckie

zwsze tak jest, tam są błędy ecu dlatego masz info o niezgodności językowej

i wersji plików z grupy SGBD nie ma to znaczenia klikasz ok , ok tam i masz diagnostykę EWS

tylko mankametem jest to że błędy ecu są po niemiecku aby przywrócić musisz wymienić na ori z inpy pliki w EDIABAS/ECU

Opublikowano

faktycznie można się połączyć , nie wiem dlaczego poprzednio to przeoczyłem , ale wywala komunikaty jak poniżej , z tego co zrozumiałem to tylko kwestia konfiguracji INPY .

Gdzieś na forach znalazłem też takie wyjaśnienie i to by się zgadzało :

cyt.

" Nowsze SP-daten są tylko po niemiecku. Stąd błąd "Language variants do not match. Malfunction possible". Najlepiej przywróć kopię zapasową starszych plików . Inpa 5.0.6 też jest tylko po niemiecku. Skrypty (menu, które się wyświetla przy diagnozie danego modułu) to pliki *.IPO w .../inpa/sgdat a opisy błędów są w plikach *.PRG w .../ediabas/ecu. "

 

http://bmw-z3.pl/img/i1.jpg

http://bmw-z3.pl/img/i2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.