Skocz do zawartości

E87 116i N43 - lekko szarpie przerywa przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, pacjent e87 116i N43 po wyminie sprzęgła 2 mc temu. Wszystko pięknie chodziło. Jednak od nie dawna przy zmianie biegów a dokładnie przy niskich obrotach jak dodaje gazu to lekko poszarpuje autem. Podczas jazdy jak na biegu puszcze gaz i obroty spadną poniżej 2000 i potem wcisnę gaz to tak samo poszarpuje autem. Wrażenie mam jakby gdzieś jakaś świeca albo cewka przerywała ale żadnego błędu na kompie nie wywala. Jedyne co to mam czujnik temperatury spalin walnięty. Czy może on powodować takie zachowanie auta?
Opublikowano

Niech zgadnę - szarpanie głównie w przedziale 2-3k rpm ? Powyżej już ok?

Pewnie wyciągnięty łańcuch rozrządu.

Jak chcesz silnik osłuchać to tylko ze zdjętą osłoną, po przejechaniu paru metrów powinieneś już słyszeć.

Albo przejedź się blisko betonowego muru/płotu na zimnym silniku na niskich obrotach z opuszczonymi szybami.

Opublikowano

Osłuchaj auto tak jak pisałem. Ile najechane? W N43 rozrząd średnio żyje 150-200k.

 

Jak masz INPE to w systemdiagnosen jest opcja do zmiany trybu spalania (F9, potem F1). Ciekawe czy jak wymusisz tylko spalanie homogeniczne to też tak będzie się zachowywało.

Do 2k obrotów jest spalanie wielowarstwowe, gdzie masz 3 wtryski paliwa na jeden cykl. Może z wtryskiem coś się dzieje.

Ale to mocno naciągana teoria...

Opublikowano
auto ma najechane 200 tys i chwilowo uszkodzony czujnik temperatury spalin. Z tego co mi wiadomo rozrząd był wymieniany przy około 150 tys przebiegu. Ale dzięki za info w inpie. Sprawdzę to i dam znać. A ten czujnik może powodować ten problem? Bo szczerze mówiąc od kiedy komp wypluł jego błąd to zaczęły dziać się te rzeczy z podszarpywaniem.
Opublikowano

A ten czujnik padł zupełnie czy czasem wariuje odczyt temperatury?

Na logikę odczyt za wysokiej temperatury może powodować redukcje mocy. U znajomego w Subaru zły odczyt temperatury czasami skutkował gaśnięciem auta przy ruszaniu.

Jak to jest w BMW - nie mam pojęcia, mogę tylko gdybać.

Czujnik nie majątek - tak czy siak powinieneś go wymienić, bo inaczej może być problem z wypalaniem kata NOX.

Opublikowano
chyba spróbuje najpierw wymienić czujnik a jak to nie pomoże to będę szukać dalej. Padł całkowicie a mechanik, który go próbował wyciągnąć to go urwał przy probie odkręcania i teraz tylko rozwiercanie wchodzi w grę tylko nie nie miałem czasu ani pieniędzy żeby go zostawić zrobić, bo chce za sama robotę 150€: za ściągnięcie końcowego wydechu i rozwiercenie starego czujnika. Sam nowy czujnik mam już kupiony.
Opublikowano (edytowane)

Znalazł się winowajca. W końcu komp złapał błąd i wypluł go po diagnozie komputerowej. Winna jest cewka na drugim cylindrze lub świeca. Chociaż świece maja zaledwie 2 lata i nalatane ok 25 tys km. Wiec obstawiam cewkę. Ale profilaktycznie wymienię tez świece, bo mam akurat jedna nowa w zapasie.

 

 

5ea58e880644024e5470f093a1f8512b.jpg

Edytowane przez marcars

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.