Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Kupiłem niedawno E36 1992 1.8iS M42B18 i zabrałem sie za remont (długa historia, chodził na 3 gary, wszystkie zawory pokrzywione), musiałem kupić nową głowice bo za naprawę starej zaśpiewali 700PLN.

 

Mam taki problem z nową głowicą. Nie wszystkie zawory się domykają do końca kiedy wałek ich "nie dotyka", kiedy przekręcimy wałek to np jeden zawór jest bardziej otwarty niż drugi z pary. A jeżeli ściągnę wałek to już każdy się ładnie zamyka do końca. Stąd moje pytanie co jest za to odpowiedzialne? Zawory są okej, sprężynki itd. są idealnie w jednej płaszczyźnie. 4 na 8 popychaczy na jednym wałku jest uszkodzonych co widać gołym okiem a raczej gołą ręką. Może być to wina jedynie popychaczy? A może wałki? Nie jestem znawcą w dziedzinie głowic :/

 

Z góry dziękuję za pomoc ;D

Opublikowano

W sumie to poczytałem trochę i to na 99% są popychacze, przełożę ze starej głowicy może się uda poskładać z dwóch jedną dobrą.

Przepraszam za problem i temat chyba do zamknięcia(usunięcia) chyba, że ktoś jeszcze coś dopowie dla potomnych chociaż w sumie temat banalny, mój błąd ;D

Opublikowano

Raczej na 100% wina leży po stronie popychaczy, rozumiem że głowicę kupiłeś z wałkami/listwą i popychaczami?

Popychacze możesz wycisnąć najlepiej wszystkie jak zamierzasz przełożyć je ze starej głowicy, żeby nie okazało się że przy próbie odpalania jeszcze któryś zawór jest podparty.

 

A jaka przyczyna pokrzywionych zaworów na jednym cylindrze? tłok ocalał?



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Ktoś źle ustawił rozrząd, jest ślad na tłoku (w sumie to na każdym) ale na szczęście nieznaczny, pojeździ jeszcze chwile. Tak, głowice są kompletne nawet czujniki są bo to ze szrotu, więc można zrobić jedną dobrą. Tylko w starej głowicy są popychacze bardzo twarde których nie da się wcisnąć(chyba ori), ale mimo to są chyba dobre, natomiast w drugiej już są zamienniki które da się wciskać więc łatwo sprawdzić które są okej a które nie. Wrzucę wszystkie ze starej dla świętego spokoju i zobaczymy czy coś z tego będzie.
Opublikowano

Ogólnie to popychacze powinny dać się delikatnie wcisnąć i jak na starej głowicy nie klepała hydraulika to powinno być dobrze.

 

Ogólnie panuje taka zasada i nie wszyscy o tym wiedzą że po np. regeneracji głowicy czyli obróbce zaworów, planowaniu itp. powinno się wcisnąć popychacze, ponieważ zmienia się odległość zaworu od popychacza, zawór po szlifie nieznacznie głębiej wchodzi w głowicę (szlif gniazda + docieranie) co lepszy zakład może skorygować tę odległość szlifując nieznacznie trzonek zaworu.

 

Zapominając o tej zasadzie już nie jeden się zdziwił :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Głowica była jedynie planowana, auto za 1500PLN wiec nie chce się pchać w koszty.

Co do popychaczy:

W nowej głowicy na jednym wałku 4 dały się wcisnąć i odbijały od razu, 4 kolejne były uszkodzone bo nie wciskały się do końca albo z oporem.

Natomiast w starej szklanki jak skała, nie chcą się wcisnąć ani 1mm ale po zamontowaniu zawory działają idealnie w odróżnieniu od tych szklanek z nowej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.