Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. To mój pierwszy temat, niestety nie wiem już, gdzie szukać przyczyn kopcenia, może Wy mi pomożecie, ale od początku.

Bmw e60 530d z 2005r (fabrzynicze z dpf). Autko przywiozłem 2 lata temu z niemiec i wszystko było ok. Po pół roku zapchal sie dpf kilkukrotnie (był wypalany, ale mechanik stwierdził, że jest juz w słabym stanie) wiec został wycięty. Auto nie kopciło, moze czasami delikatnie na czarno, ale to bardzo sporadycznie. Od poczatku delikatnie falowały obroty czego przycyzną były zużyte wtryski. W zeszłym roku wymieniłem 3 najgorsze wtryski na regenerowane. Wtedy zaczął się problem z kopceniem na czarno. Przy przyspieszaniu wielkie kłęby dymu. Winne były różnice w starych i nowych wtryskach, wiec wymieniłem kolejne 3 (takze aktualnie mam 6 nowych). Autko kopciło nadal, może delikatnie mniej, ale jednak czarna chmura stała się nieodłączną częścią mojej beemki. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, odme (bez filterka- była z separatorem). Wtryski sprawdzane komputerem pracują ok, nie pamiętam dokładnych danych, ale ucinają dawkę, nie dodają. Nie mam już powoli pomysłów na ten problem. EGR oczywiscie wyczyszczony, uszczelki kolektora nowe. Moze Wy macie jakiś pomysł w czym jest problem? Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że oleju, płynu chłodniczego nie ubywa. Zdaje sobie sprawe, ze bez dpf-a moze być dymek, natomiast nie czarna chmura przy kazdym dodaniu gazu. Pomocy Panowie!

 

dodam jeszcze że przepływka wykluczona przez mechanika.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak po wymianie wtryskiwaczy zaczął kopcić to z nimi jest coś nie tak, zostały zakodowane? Jak wyglądają korekcje na rozgrzanym? Norma w ista to chyba 4.9 a powyżej 3 już jest dramat, więc jak tym sugerował się mechanik to nic dziwnego, że są "ok".

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

powinieneś zrobić jakieś logi pracy wtryskiwaczy i dawki powietrza np inpą, na biegu jałowym praca wtrysków a pod czas jazdy masa powietrza i doładowanie

To będzie jakiś punkt zaczepienia.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.