Skocz do zawartości

M47TU2 błąd 4D03 czujnik ciśnienia spalin czy DPF ??


OldDirtyBastard

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż zauważyłem, że jedynie po dluższych trasach 100km + inpa pokazuje błąd nr 4D03 czyli czujnik ciśnienia spalin. Po kilkudziesięciu km pojawia się kolejny błąd 480A czyli duże obciążenie filtra DPF (wysokie ciśnienie gazu wylotowego).

 

Moje pytanie: czy DPF zapycha się z powodu niesprawnego czujnika ciśnienia i braku możliwości jego dalszego wypalania czy też czujnik pokazuje błąd z powodu zapchanego filtra? Dodam, że przy krotszych trasach do 100km podanych błedów nie zauważyłem.

 

Najlepsza metoda aby poznać odpowiedź to oczywiście wymiana na nowe podzespoły jednak mam cichą nadzieję, że wymiana samego czujnika załatwi sprawę. Czy ktoś już przerabiał w/w temat?

 

Poniżej logi z inpy, może pomogą wyjaśnić ten problem :

 

 

 

Controller : 12 DME/DDE - D60M47A0 - Dieselelektronik DDE 6 4 Zylinder M47 TÜ2

Job State : OKAY

Failure Place : 19715 0x4D03 - 4D03 Abgasgegendrucksensor

Failure Symptom : 4591 Sensordrift außerhalb Toleranz

Readyness Flag : 17 Testbedingungen noch nicht erfüllt

Error present : 32 Fehler bisher nicht aufgetreten

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

F Overflow : ---

Errorclass Nr : ---

Errorclass Text : ---

P-Code : 0 --

SAE-Code : ---

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 31

Healing counter : ---

DTC Event : ---

Error Type : 3

kind of Error : 1 10 Fehler nicht im Shadow eingetragen

kind of Error : 2 21 Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

kind of Error : 3 30 Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

1. Data Set

Environment Amount : 10

Environment KM : 209784

Environment Time : ---

Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 0.000000E+000 1/min

Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur 1.498551E+001 °C

Environment Set 3 : 223 Raildruck Ist 1.575385E+001 bar

Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge 0.000000E+000 mg/Hub

Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder 0.000000E+000 mg/Hub

Environment Set 6 : 145 Ladedruck Istwert 9.846154E+002 mbar

Environment Set 7 : 208 Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 0.000000E+000 m^3/h

Environment Set 8 : 216 Differenzdruck über Partikelfilter 0.000000E+000 mbar

Environment Set 9 : 200 Abgasgegendruck vor Partikelfilter 9.058462E+002 mbar

Environment Set 10 : 139 Umgebungsdruck 9.747692E+002 mbar

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Controller : 12 DME/DDE - D60M47A0 - Dieselelektronik DDE 6 4 Zylinder M47 TÜ2

Job State : OKAY

Failure Place : 18442 0x480A - 480A Partikelfiltersystem

Failure Symptom : 5093 Partikelfilter stark beladen (Abgasgegendruck hoch)

Readyness Flag : 17 Testbedingungen noch nicht erfüllt

Error present : 35 Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

F Overflow : ---

Errorclass Nr : ---

Errorclass Text : ---

P-Code : 0 --

SAE-Code : ---

P-Code7 : 0 --

Occurence Counter : 1

Logistic Counter : 40

Healing counter : ---

DTC Event : ---

Error Type : 3

kind of Error : 1 10 Fehler nicht im Shadow eingetragen

kind of Error : 2 21 Umweltbedingungen 1. Block gültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

kind of Error : 3 30 Umweltbedingungen 2. Block ungültig (Fehler nur einmal aufgetreten)

1. Data Set

Environment Amount : 10

Environment KM : 209816

Environment Time : ---

Environment Set 1 : 158 Motordrehzahl 1.875610E+003 1/min

Environment Set 2 : 149 Kühlmitteltemperatur 9.027966E+001 °C

Environment Set 3 : 211 Aschenmasse im Partikelfilter 9.990240E+000 g

Environment Set 4 : 182 Einspritzmenge 1.220923E+001 mg/Hub

Environment Set 5 : 129 Luftmasse pro Zylinder 4.285047E+002 mg/Hub

Environment Set 6 : 212 Rußmasse im Partikelfilter 3.996096E+001 g

Environment Set 7 : 208 Abgasvolumenstrom im Partikelfilter 2.006204E+002 m^3/h

Environment Set 8 : 216 Differenzdruck über Partikelfilter 1.280000E+002 mbar

Environment Set 9 : 200 Abgasgegendruck vor Partikelfilter 1.122462E+003 mbar

Environment Set 10 : 139 Umgebungsdruck 1.004308E+003 mbar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu błędu wynika że miałeś ciśnienie 128mbar przy niecałych 2000obr. Dopuszczalne jest 75mbar ale norma to ok 30mbar. Zrób kilka razy test ciśnienia w tool32 albo Ista D. Ewentualnie zobacz aplikację z mojego wątku. Jest tam pomiar ciśnienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za diagnozę. Jak tylko dostanę zamówiony kabel otg to sprawdzę tą apke, niestety Icar2 oraz Icar3 nie łączy się z m47.

Czyli z Twojego komentarza wynika, że błąd czujnika pojawia się z powodu zapchanego filtra DPF zatem zapowiada się jego czyszczenie lub wymiana.

 

Wysłane z mojego NX563J przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnozy jeszcze bym nie stawiał. Zrób kilka razy test ciśnienia. Rozgrzej auto i zrób pomiar przy 2/3/4 tys obrotów. Następnie krótka przejażdżka i znowu pomiar 2/3/4 tys obrotów. Objawy zepsutego czujnika to albo bardzo duże wskazania albo niespójne wskazania np. raz dostajesz 30 mbar z za chwilę w podobnych warunkach 130mbr. Jak będziesz miał wartości to napisz, będzie można coś wywnioskować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.