Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od jakiegoś czasu mam kilka problemów z którymi niestety muszę sobie poradzić, lecz byłem u dwóch mechaników i z rozmowy z nimi to z chęcią rozebrali by pół auta. W przyszłym tygodniu wybieram się do innego, który spojrzy co tam się dzieje, lecz wolałbym zapytać na forum, czy ktoś nie miał podobnych objawów i nie była to jakaś pierdoła zanim zacznę wymieniać coś za większe pieniądze.

 

- ''Żabkuje'' przy ruszaniu - nie ma znaczenia temp. otoczenia i silnika.

- Faluje na obrotach. 100-150 i głównie przy dojeżdżaniu do np skrzyżowania, bądź wrzuceniu biegu jałowego.

- Drganie lewarka. Moim zdaniem jest za duże jak na to auto

- Gdy auto postoi trochę to czasem jest problem z wbiciem biegu (wsteczny, 1) innych nie próbowałem. Spuszczam ręczny i gdy delikatnie się stoczy to można wbić.

- Gdy ruszam czasem lubi zatrząść całą budą, a tłumik to już obija się na maxa.

- Zmiana z 2 na 3 mam wrażenie, że czasem ucieka lewarek (ciężko opisać jak wchodzi ta 3-ka)

 

Tutaj mogą być: poduszki pod skrzynią, mało oleju, dwumas, sprzęgło. W tej kolejności bym obstawiał. Poduszki i olej sprawdzę w przyszłym tygodniu, no ale.... jakaś pomoc i pomysły także by się przydały.

 

- Podczas jazdy nic z wspomaganiem się nie dzieje, lecz podczas powolnej jazdy czuję delikatne przeskoki/uderzenia na kierownicy (jest dokręcona). Na Stacji D nie stwierdzono jakiegokolwiek problemu w zawieszeniu, lecz jakiś szum z układu wspomagania. Płynu było dużo ponad minimum. Dolałem płynu, lecz po kilku dniach nic niestety się nie poprawiło.

 

Tutaj mogą być: Listwa, pompa wspomagania.

 

- dochodzi jedyny problem z elektroniką. Mianowicie ekran (dużej) navi nie wygasza się całkowicie. Podświetlenie dalej działa przy użyciu funkcji display off

Dodatkowo cały system lubi się zawieszać tj. nie reaguje na przyciski na kierownicy jak i na radiu. Zacina się na wszystkim: wyświetlaczu (nie można poruszać się po funkcjach), oraz np poziom regulacji nie działa. Jest to chwilowy problem i po kilku, kilkunastu sekundach wszystko działa.

 

 

W najbliższym czasie będę czyścił elektrozawory i wymienię uszczelki i filtr paliwa choć wątpię, czy to cokolwiek da, ale na pewno nie zaszkodzi.

 

Ma ktoś pomysły w co najlepiej celować przy wymianie? Listwa, dwumas itp to nie są tanie rzeczy zatem wolałbym uniknąć niepotrzebnej wymiany.

 

Dzięki za każdą pomocną odpowiedź.

Edytowane przez maniek8112
Opublikowano
u mnie obroty tez tak falowaly jak u ciebie, wymiana lancucha przy 155tys zalatwila sprawe, na wlaczonej klimie pewnie nie bedzie ci falowal ale to taka ciekawostka bo nie o to w tym chodzi.
Opublikowano

Mój ma zaledwie 110tyś przebiegu i suchy silnik i skrzynię (nic nie widać z kanału).

Jak możesz podaj koszt orientacyjny części + robocizna. Zajrzymy jak wygląda łańcuch.

Opublikowano
rizrzad z wymiana oleju 1000zl. u mnie juz falowal jak kupilem z nabiehiem 128,byl to ori nalot nie krecony. pozostale uszczelki to nie pamietam co po ile ale tanio nie jest wiadomo.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Co do klimy to faktycznie o wiele równiej chodzi na włączonej klimie. Czy to w takim razie na pewno łańcuch? Czy zwyczajnie włączenie klimy powoduje lepszą pracę ''bo tak'' ?:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.