Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W ciągu ostatniego roku moja kochana E39 zawiodła mnie dwa razy na trasie. Przy prędkościach rzędu 120-140km/h nagle odłączyła mi dopływ paliwa i wywaliła błąd "fuel injection system". Bez resetu błędów nie chciała ruszyć dalej.

Niestety w tym czasie jak to się działo, nie miałem jeszcze swojego interfejsu + INPA, lecz kolega podpiął swój interfejs z jakimś innym oprogramowaniem, zczytał błędy i je usunął.

 

Poniżej załączam zdjęcia screenów z błędami oraz aktualnymi wartościami wtrysków.

 

e39_errors.jpg

wtryskiwacze.jpg

wtryskiwacze1.jpg

 

Czy powinienem się zastanawiać nad wymianą wtrysku nr1? Czy raczej coś nie tak z pompą?

Dodam, że wartość korekcji wtrysku nr 1 na zimnym silniku była w granicach +2.77, dopiero po około 5 minutach spadło do wartości koło 2.1.

Czy jest to normalne, że przy obrotach powyżej około 1800 wartości korekcji wtrysków były wszystkie 0?

Jak jest ciemno i ruszam z świateł to przy mocniejszym ruszaniu, przy drugim biegu widzę że potrafi zadymić (ciężko powiedzieć czy na czarno czy na biało, ale raczej na biało).

Opublikowano

Dym wieczorem przy światłach aut zawsze będzie widoczmy. Jeśli jest w miarę przeźroczysty to ok. Jeśli czarna gęsta chmura to jest zaburzona mieszanka paliwo-powietrze.

Co do problemu - zwróć uwagę czy nie dzieje się to głównie jak masz w okolicy 15 litrów w baku - wtedy sugeruje to pompę w baku.

Jeśli dzieje się to niezależnie od ilości paliwa to trzeba się przyjrzeć zaworom/regulatorom ciśnienia pokazywanym w błędach. Jeden to regulator ciśnienia w pompie CR, drugi jest na listwie wysokigo ciśnienia - wkrecony w jej koniec od strony kabiny. Można go wykręcić, przepłukać w benzynie, przedmuchac sprężonym powietrzem.

Co do wtryskow to warto zrobić dość prosty do zrobienia w domu test przelewów. 6 strzykawek lub innych pojemników, odpinasz wężyki od przelewów (w 5 wtryskach trzeba z jednej strony czymś krocce zaslepic bo są przelotowe - tak jak zaslepic trzeba wlot do wezyka z powrotem paliwa do baku), podpina się jakieś wężyki do strzykawek i odpala silnik na jakiś czas. Jeśli we wszystkich strzykawkach jest w miarę podobna ilość paliwa to bardzo dobrze. Jeśli w którymś - lub kilku jest bardzo duża różnica to jest o tyle nieciekawie, że to właśnie tędy może uciekać ciśnienie przez co gaśnie silnik.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy jest to normalne, że przy obrotach powyżej około 1800 wartości korekcji wtrysków były wszystkie 0?

Normalne w tym silniku. Jak masz inpa to jeszcze sprawdź jakie ciśnienie daje pompa progowa, możesz powoli myśleć o wymianie wtryskiwacza na 1 cylindrze.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.