Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema.

 

Od kilku miesięcy mam problem ze skasowaniem serwisów hamulcowych na osi przedniej jak i tylnej. Zaczęło się od prostej wymiany hamulców, czujnika etc.. oraz skasowaniu serwisu. Oczywiście udało się bez problemu, natomiast po około 10 000 km znowu zaświeciła się kontrolka o potrzebie kolejnej wymiany. Oczywiście sprawdzilem stan klocków oraz samego czujnika, które dalej były jak nowe ;) Kolejne próby skasowania serwisu kończyły sie fiaskiem i wyświetleniem przebiegów typu -15 000km oraz -25 000km. Na początku miałem problem tylko z tylną osią jednak po moich próbach z opcja CBS_reset w Tool32 jest teraz jeszcze gorzej :P (znaczy było.... czytajcie dalej :P )

 

Próbowałem pozakładać nowe czujniki różnych firm, znalazłem na necie schemat takiego czujnika więc nawet próbowałem zwierać piny we wtyczkach i dalej nic. Serwisy jak się nie chciały zmienić... tak się nie dają. W Tool32 próbowałem przywrócić ustawienia fabryczne... wbić nowe parametry do serwisów i nic. Argumenty wpisywałem poprawnie ponieważ zawsze otrzymywałem pozytywną odpowiedz w pozycji "results".

 

Oczywiście programem ISTA D tez się nie da tego zrobić. Program przy uzyciu opcji resetu tych serwisów wyrzuca info iz sterownik odrzuca polecenie i nie może go wykonać. Przy uzyciu opcji korekcji serwisów.... program informuje iż procedura została przeprowadzona prawidłowo jednak nic się nie zmienia :) Ręczne wpisanie grubości klocka też nic nie dawało.

 

I teraz wyobraźcie sobie.... za każdym razem kiedy odpalacie auto wali gongiem i świeci po oczach błąd na idrive :mrgreen:

 

Wytrzymałem naprawdę z pół roku... i wpadłem na niecny plan :8) Znaczy... tak mi się wydawało.

 

Do głowy wpadł mi pomysł aktualizacji softu w DSC programem WinKFP. Robiłem już tam ZBE, bramkę MOST GW... Nie miałem z tym problemów.

 

Wybrałem comfort mode.. wybrałem sterownik z rodziny DXC860 (xdrive) i jedyny dostepny numerek > 6777880. Dostałem info że już taki jest załadowany, ale pomyślełem "może się wysypał wsad" i włączyłem aktualizacje :mrgreen: Oczywiście prostownik podłączony... (15A bo lubię ryzyko :D Nie no żartuję... tylko taki miałem). Chwila strachu.... może 5 minut i sterownik skończył się programować ;)

 

Myślę "może w końcu te serwisy dadzą się skasować"...i masakra jak się okazało...... padł mi ABS ESP Xdrive. Servotronic nie wie jak szybko porusza się samochód i wspomagania jako tako tez nie mam.

 

Błąd w DSC:

 

Controller         :       29  DSC - DXC8_P - Dynamische Stabilitätskontrolle Plus mit Allrad
Job State          :           OKAY
Failure Place      :    24282  0x5EDA - 5EDA - Variantenkodierung: Codierungswert in EEPROM nicht zulaessig.
Failure Symptom    :        0  kein passendes Fehlersymptom
Readyness Flag     :       16  Testbedingungen erfüllt
Error present      :       35  Fehler momentan vorhanden und bereits gespeichert
Warning Flag       :       49  Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
F Overflow         :      ---
Errorclass Nr      :      ---
Errorclass Text    :      ---
P-Code             :        0  --
SAE-Code           :      ---
P-Code7            :        0  --
Occurence Counter  :        1
Logistic Counter   :       40
Healing counter    :      ---
DTC Event           :      ---
Error Type         :        0
1. Data Set
Environment Amount :        9
Environment KM     :   286296
Environment Time   :      ---
Environment Set  1 :        1  Fahrzeuggeschwindigkeit 0.000000E+000 km/h
Environment Set  2 :        2  ACB 0.000000E+000 0/1
Environment Set  3 :        3  DBC 0.000000E+000 0/1
Environment Set  4 :        4  ECD 0.000000E+000 0/1
Environment Set  5 :        5  HDC (nur 4x4) 0.000000E+000 0/1
Environment Set  6 :        6  DSC 0.000000E+000 0/1
Environment Set  7 :        7  ABS 0.000000E+000 0/1
Environment Set  8 :        8  BLS 1.000000E+000 0/1
Environment Set  9 :        9  ASC 0.000000E+000 0/1

 

Próbowałem jeszcze raz wgrać softa WinKFP - bez rezultatów. Próbowałem NCSexpertem zakodować moduł DSC pustym plikiem .man - bez rezultatów.

 

 

 

Poprosiłem już kolegę z forum o pomoc i mamy coś próbować za 2 tyg (aktualnie jestem w AT) ale napisze posta... może ktoś coś wie. Ja już nie mam pojęcia co mogę zrobić. Na temat tego błędu w necie nie ma w ogóle informacji. Zastanawiam się czy przypadkiem nie uwaliłem DSC który w wersji xdrive jest inny niż w RWD ;/ A do RWD na allegro jest tego masa...

 

 

Pozdrawiam, mniszek

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po programowaniu DSC obowiązkowo trzeba przeprowadzić kodowanie w NCS do serii z prawidłowego FA dla e60 z CAS lub LMA

dodatkowo kalibracja czujnika kąta skrętu bez tego będziesz miał bład

jeśli programowanie zakończyło się bez błędów, nie powinno napięcie spaść poniżej 12V a dla e60 ciągły pobór prądu to przy słabo wyposazonej

E60 to ok 17 A a dobrze to ponad 22-25A ja mam prostownik 50A i przy e60 musiałem ustawić go na max i wtedy napięcie było ledwo 13.5V

przy 15A to napewno spadło poniżej 12V i aktualizacja mogła zostać wycofana

jedz do kogoś z ICOM i dobrym prostownikiem (zasilaczem lepszy) minimum 60A dopiero zrób aktualizacje DSC

DSC to nie bramka GW nie wolno tak ryzykować , zwykłym interfejsem to moższ sobie diagnostyke przeprowadzić lub kodowanie, a nie tak ważny sterownik jak DSC,

dodatko musisz sprawdzić FA czy jest prawidłowe w CAS i LMA zgodne z wyposazeniem fabrycznym jesli tam masz błędy to nieprawidłowo zakoduje do serii .

Opublikowano

Tak też myślałem że zawiódł mnie sprzęt ;) Mam kabel od viakena który nadaje się do diagnostyki i kodowania ale przy programowaniu zawsze miałem stracha. No i w końcu się musiało zdarzyć.

 

Niby WinKFP wyświetlał mi info że programowanie przebiegło OK ale błąd zapisany w sterowniku mówi inaczej ;/

 

Spróbujemy za 2 tygodnie jeśli będzie taka możliwość (Albert jak to czytasz to proszę nie planuj nic na następny weekend :D ). Podepniemy ICOMa oraz na kablach drugie auto.

 

 

 

dodatko musisz sprawdzić FA czy jest prawidłowe w CAS i LMA zgodne z wyposażeniem fabrycznym jesli tam masz błędy to nieprawidłowo zakoduje do serii .

 

Din76, Niedawno dołożyłem webasto i kodując FA nie miałem żadnych problemów. Czy jeśli mam modyfikowane FA (dołożone np webasto, retrofit lamp lci, plus jeszcze kilka innych wartości) to czy muszę FA przywrócić do fabrycznego stanu i wtedy kodować DSC ? Tak mysle... że tam błędów raczej nie ma.

 

 

O kalibracji czujnika kąta skrętu myślałem ale z nerwów nie mogłem znaleźć tej funkcji (o ile pamiętam jest gdzieś w inpie).

 

 

Zastanawiam się też na wypadek ewentualnej porażki czy DSC z RWD bedzie sie chciało "przepalić" do wersji z 4WD :think:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Problem do rozwiązania w 5 minut. Niczego nie uszkodziłeś, bez obaw.

 

Przekoduj DSC, skasuj bledy i przejedz sie troche.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

W sumie mozna tak jezdzic ale brak wspomagania wkurza ;) Pierwszym moim autem w zyciu byl polonez caro i tam bylo ciezej, absu tez nie bylo ;D no ale bez jaj... w BMW to nie przejdzie ;D

 

Będę działał ;) Jak sie uda to napisze co i jak ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Siema :D

 

Dziękuję kolegom Mlodzik18 oraz alb3rt za poświęcony czas i chęci pomocy :cool2:

 

Walczyliśmy dzielnie ale beta była bardziej uparta :P Po dość długim postoju, dziś wymieniłem sterownik ABS i problem z głowy :mrgreen:

 

Xdrive, ABS, ESP, ASR, Servotronic, i co tam jeszcze..... Działa :D

 

 

edit: i serwisy działają !!!! :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.