Skocz do zawartości

e46 330d - nie odpala


Daan17

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z odpaleniem mojej e46 330d m57.

Auto od tygodnia zaczęło cięzko odpalać aż w końcu nie odpaliło wcale. Filtr paliwa zmieniony, auto nie kopciło, nie szarpało, nie brakowało mocy.

Po psiknięciu plakiem do dolotu odpala i chodzi bez żadnych problemów. Podłączyłem do komputera i pokazał się błąd 2550 raildruckueberwachung im start (błąd wystąpił 3 razy, za pierwszym razem pokazało ciśnienie na listwie 124bar, za drugim 150bar i za trzecim 64bar przy odpalaniu) oraz 4704 vorfoerderdruck-ueberwachung. Drugi błąd udało się skasować i już nie wyskoczył, jednak pierwszy jest dalej.

Na wolnych obrotach pompka progowa daje ponad 3,7bar, ciśnienie na listwie ok 350bar.

Próbowałem odpinać czujnik ciśnienia na listwie ale nic mi to nie dało. Sprawdziłem też korekcje wtrysków i chyba tutaj leży problem, jakie powinny być takie książkowe korekcje wtrysków? fa31e07407cd0.jpgaba1d1dea6dde.jpg676736e687e87.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Korekcje są z rozgrzanego silnika? Jakie ciśnienie jest ma pompie progowej na zapłonie? Słychać ją jak nie chce odpalić? Może to być ona właśnie, również pompa w baku, zawór na pompie cr lub lejący wtryskiwacz (test przelewowy do zrobienia). Skup się narazie na progowej, bo w większości przypadków to ona jest problemem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie na początku obstawiałem pompkę progową bo objawy ciężkiego palenia zaczęły się po wakacyjnym wyjezdzie nad rzekę (lekkie szorowanie spodem), jednak po odłączeniu przewodu od filtra paliwa paliwo docierało z duzym ciśnieniem. Teraz komputer pokazuje ponad 4bar z pompki progowej na zapłonie, słychać ją też cały czas.

Korekcje były zrobione na niedogrzanym silniku, dziś zrobiłem na nowo i wygląda to ciut lepiej, jedynie ten 6 wtrysk ma spory odchył. Zauważyłem też, że wszystkie wtryski są zalane ropą dookoła.

 

1e15c8c70e8de.jpg

22dc0ebb5a2cd.jpg

ebf1abd26651f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli jest koło nich mokro to pewnie wężyki przelewowe są do wymiany, zrób test przelewowy, bo i tak 6 masz do wymiany a może wyjdzie przyczyna problemu odpalania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtrysków nie jest jakoś tragicznie, miałem gorzej ;p aktualnie jeden wtryskiwacz mam na podobnej korekcie co ty masz na 6 ale silnik chodzi płynnie i wszystko jest w porządku także ja bym wtrysków nie obstawiał, jedynie to że są zalane ropą to je wróży dobrze. Wymień węzyki przelewowe ew. sprawdz jeszcze separator odmy, ja u siebie w 330d mam filtr który był kiedyś maksymalnie zapchany i nie przepuszczał już oparów, skutek tego było wyrzucanie oleju z tej plastikowej pokrywy separatora i wszystko lało się na wtryskiwacze. Po wymianie i wyczyszczeniu jest sucho, proponuję sprawdzić to u Ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto od tygodnia zaczęło cięzko odpalać aż w końcu nie odpaliło wcale. Filtr paliwa zmieniony, auto nie kopciło, nie szarpało, nie brakowało mocy.

Po psiknięciu plakiem do dolotu odpala i chodzi bez żadnych problemów.

Jeżeli pompa progowa pracuje jak zwykle i daje 4 bary, to to co napisałeś w pierwszym poście pasuje do wtryskiwacza/wtryskiwaczy dających na przelew, to całkiem inna usterka wtryskiwacza. Test przelewowy to prosta czynność i nie potrzeba do tego specjalnego sprzętu, wystarczą jakieś 2-3m wężyka i w Twoim przypadku 6 strzykawek/butelek. Objawy są jak przy pompie, która nie daje ciśnienia, błędy pojawiają się te same, więc trzeba eliminować potencjalne usterki, do tego służy test przelewowy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test przelewowy i okazało się, że do zmiany będzie i 5 i 6 wtryskiwacz.

Pierwsze 4 podały ok. 2,5-3ml, natomiast piąty ok 5ml a szósty 6ml. Przy odpalonym aucie z wężyków przelewowych pompowało paliwo, to norma?

Ogólnie jestem lekko załamany po sprawdzeniu ceny nowych wtryskiwaczy (1600zl szt. :duh: ), chyba zdecyduje się na regenerację, co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przewody trzeba zaślepić, dość krótki chyba był ten test? Polecam kupno używek z gwarancją rozruchową, chyba, że masz kogoś naprawdę pewnego od regeneracji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test krótki bo nie zaopatrzyłem się w strzykawki a w garażu znalazłem tylko 10ml.

Dziś zmieniłem szósty wtryskiwacz, zależało mi na czasie więc zamówiłem regenerowany z roczną gwarancją. Oczywiście okazało się, że gwarancje można na wstępie podrzeć bo jednym z warunków jest przedstawienie dokumentu zakupu NOWEJ pompy wtryskowej i filtra paliwa :duh:

Po zamontowaniu wtrysku nic się nie zmieniło oprócz korekcji, ciśnienie na listwie przy rozruchu 60bar, auto odpala tylko na plaku i zaczęło kopcić na niebiesko po dodaniu gazu. :mad2: Pomóżcie bo brakuje mi pomysłów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś test przelewowy po wymianie wtrysku? Czy wszystkie wężyki masz jednakowej długości? Zaslepiles przelewy? Test przelewowy pokaże tylko który wtrysk leje na przelew natomiast dalej nie wiesz w jakim stanie masz resztę wtryskow bo może być uszkodzona iglica i nie będzie prawidłowo rozpylac.

Poza tym piszesz ze masz 2 wtryski poza normą a wymieniłeś tylko jeden .

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie miałem ciut krótszy jeden przewód , dlatego wyszło, że 5 też leje :oops:

Po wymianie jednego wtryskiwacza ciśnienie się nie poprawiło wcale, więć wtryski wykluczyłem.

Po wielkich mękach rozwiązałem problem, który leżał po stronie regulatora ciśnienia na pompie, pękły dwa oringi. Dziękuje wszystkim za pomoc :wink:

3e6b73103bb8b079gen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.