Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz inpa? Sporo można wtedy sprawdzić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Masz inpa? Sporo można wtedy sprawdzić.

 

Nie mam.

 

Edit: Wlałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Termin w serwisie na diagnostykę itd mam dopiero na początku września.

Opublikowano

Wiele nie poprawisz bo ten silnik jest znany ze mocy nie trzyma.

 

Diagnostyka podczas jazdy, ktoś kto wie jak sprawdzić a nie tylko odczytać błędy. Trzeba pojeździć i popatrzeć na katy vanosa, na dise. Świece wymień jak stare,

szukam
Opublikowano

Dla pocieszenia masz tu wykres mojego M54B30 wg tej samej normy przy ori przebiegu 266tys, świece miałem świeże a odmę z przewodami niewiele wcześniej wymienioną, disa ciągle sprawna, bez luzów, sprężyście odbija:

 

http://images81.fotosik.pl/54/fb06cad3e1d1138b.jpg

 

Wykresy dość podobne jak i wyniki - 211KM, 280Nm. Jaki masz przebieg? Ile Ci bierze oleju?

 

Dołek w okolicy 3800-4000obr. to sprawka disy i jest charakterystyczny dla tego silnika. I tu na forum i u swojego mechanika dostałem prostą diagnozę - vanos do regeneracji. Można też iść tą drogą głębiej i mierzyć czy to ciśnienie paliwa, czy kompresję na cylindrach, na wielu forach w tematach o m54b30 pojawiają się własnie te wszystkie propozycje. Wytrwałości życzę! A i warto byłoby się zająć spalaniem oleju, choć czy klasyczny remont silnika jest skuteczny - opinie są podzielone.

Opublikowano

Więc tak:

 

- przebieg prawdopodobnie ori 272kk

- odma z przewodami, disa, cewki zapłonowe wymieniane w 2016 roku za kadencji poprzedniego właściciela, dostałem wszystko do auta.

- bete kupiłem w marcu br przy przebiegu 262/264kkm, olej wymieniłem 8kkm temu na 5W50 mobil 1 po płukance. Wcześniej był Castrol 10W40. Oleju spala +/- 500ml na 1000km.

- kompresja mierzona w kwietniu br i wyszło następująco:

1 - 12,5

2 - 10

3 - 12,5

4 - 13

5 - 12,5

6 - 12,5

 

- kompresje zmierzę przy najbliższej zmianie oleju i wszystkich filtrów.

- mam coś z rozrządem do roboty bo się odzywa.

- sprawdzić także chce pompę paliwa i ciśnienie na listwie.

- diagnostyka tak jak napisałem dopiero we Wrześniu.

- dół u Ciebie jest lepszy, dalej bardzo podobnie.

- ogólnie silnik ładnie podaje choć z dołu jest zmulony.

- świece, cewki, wtryski, odmę i disę też chce sprawdzić w trakcie serwisu.

- co do remontu(pierścienie, panewki itp) nie bronie się przed tym ale też mi się nie śpieszy żeby robić to już.

Opublikowano
jak widać kompresje masz słabą :D 2 cylinder, róznica 3 barów. Remoncik bo lepiej już nie bedzie a tylko gorzej :)

 

Sprawdzę przy najbliższym serwisie czy od kwietnia się pogorszyło.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.