Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie!,

 

Czy ma ktoś już może X1 z produkcji od Lipca 2017 ? W szczególności chodzi mi sDrive z DCT. Zauważyłem że na YT zaczęły pojawiać się filmiki z nowym iDrive (ID6 )z touchscreenem i ogólnym updatem funkcjonalności ID, ale nigdzie nie widziałem jeszcze zdjęć/filmów X1 sDrive18i lub sDrive20i z dual clutch Steptronic i nową dźwignią zmiany biegów

 

Nowy iDrive 6 w f48:

https://www.youtube.com/watch?v=PdFMSTc_4v8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w tym tygodniu odebrałem MY18, faktycznie jest kafelkowy iDrive5 + ekran dotykowy.

Czyli właściwie to chyba iDrive5.5 :wink: bo iDrive6 to dopiero z rozpoznawaniem gestów.

 

Właściwie jedyne zmiany (na pierwszy rzut oka) to właśnie dotykowość ekranu oraz 6NW czyli "telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym".

No i jeszcze WLAN HotSpot - ale aby z niego korzystać trzeba przez ConnectedDrive wykupić dodatkowy abonament w T-Mobile.

 

Dotykowość ekranu moim zdaniem można sobie podarować, jeśli ma się iDrive z gładzikiem (rozpoznawaniem znaków).

Ja tą funkcjonalność używałem może maksymalnie przez 2 minuty, czekając na dokumenty do wydania auta. Moim zdaniem iDrive jest tak wygodny, że - jak dla mnie - dotykowość jest zbędna.

Zresztą samo BMW twierdzi, że zrobili to na siłę - bo takie są aktualne trendy...

 

Aha - zauważyłem jeszcze jedną kwestię na plus.

Pełna obsługa Spotify odbywa się przez BT, bez konieczności podpinania kabla.

Jeszcze nie "zdiagnozowałem" czy to zasługa iDrive5, czy może 6NW.

W każdym razie - jak dla mnie - super.

Opublikowano
A jaką masz skrzynie biegów? Pytam, bo ja do odbioru mojego sDrive20i mam jeszcze ~3-4tyg i bardzo jestem ciekaw charakterystyki 7 stopniowego DTC i oczywiście wyglądu "na żywo" nowej dźwigni/joysticka
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależało mi na xDrive - więc mam Aisin'a.

Nowej dźwigni na żywo nie widziałem (żaden z warszawskich dealerów jeszcze nie miał), tylko wizualizacje w konfiguratorze.

Dźwignia na pewno będzie robić lepsze wrażenie, choć umówmy się - z tym Aisinem dramatu też nie ma :)

Pozostaje mieć nadzieję że w praktyce nie będzie działać gorzej niż Aisin, który działa naprawdę porównywalnie z ZF (mam bezpośrednie porównanie z serią 5).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Znalazłem: Nowa lewarek zmiany biegów w modelach X1 F48 z DCT:

$_21.JPG

$_3.JPG

 

Znalezione na mobile.de

 

Ja na moją X1 sDrive20i muszę jeszcze czekać 3 tygodnie i nie znam jeszcze wrażeń z jazdy z 7 stopniową Steptronic double clutch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda tak samo jak na wizualizacjach w konfiguratorze.

 

Co do wrażeń - na forum będziesz chyba pierwszy :D więc podziel się koniecznie wrażeniami.

 

Patrząc na zachowanie dwusprzęgłówek w innych markach, to spodziewać można się:

- szybszej zmiany biegów, zwłaszcza gdy mówimy o zrzucaniu więcej niż jednego biegu (kick-down)

- delikatnie wyczuwalnych zmian, zwłaszcza w zakresie niskich biegów (to dosyć częsta cecha skrzyni dwusprzęgłowych)

 

Ale jak będzie - zobaczymy, myślę że będzie OK. Jeśli BMW dopracuje soft tej skrzyni tak jak ZF i Aisin'a, to powinien powstać fajny napęd.

Swoją droga ciekawe, kto jest producentem tej skrzyni.

 

P.S.

iDrive 5 ma niestety trochę błędów...

Czekam na upgrade softu, ale na razie nie ma nowszego.

Dotykowości ekranu od wyjazdu z salonu nie używałem ani razu :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Getrag robi 7-biegową dwusprzęgłówkę dla BMW dla modeli M. Przy czy to skrzynia dla wzdłużnego mocowania silnika. Dla platformy UKL to na pewno inny model - i dobrze, bo 7 DCT z modeli M do normalnego, komfortowego jeżdżenia nadaje się średnio :wink:

Jeśli chodzi o automaty dwusprzęgłowe dla silników mocowanych poprzecznie, to najbardziej znaną skrzynią Getrag jest chyba PowerShift robiona dla Forda i Volvo (przy czym to skrzynia 6-biegowa).

Opublikowano
Dotykowości ekranu od wyjazdu z salonu nie używałem ani razu :mrgreen:

 

Do przewidzenia :) W przypadku pokrętła z touchpadem nie wyobrażam sobie sytuacji, w której bym odczuwał potrzebę dotykania ekranu.

 

Mam tylko nadzieję, że nie spieprzą koncertowo czegoś, co przez lata działało dobrze i było wzorem dobrze zaprojektowanego systemu. Miałem ostatnio okazję jeździć F-Pacem i wyłem z rozpaczy przy obsłudze czegokolwiek na ekranie. Kto im to pisał?

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A'propos X2 - komplet informacji dotyczących polskiego rynku, wraz z oficjalnymi zdjęciami jest poniżej

 

https://autogaleria.pl/nowosci/nowosci-i-premiery/2018-bmw-x2-ciekawszy-zdjecia-informacje-dane-techniczne-premiera/

 

To już nie mały SUV, to klasyczny crossover.

Patrząc na wymiary - rozstaw osi ten sam, więc w kabinie będzie podobna ilość miejsca (choć X2 jest niższa, więc wysocy mogą odczuć mniejszą przestrzeń).

Ale długość całkowita mniejsza - to oznacza mniejszy bagażnik... zbliżony do Countryman'a, a ten ma odczuwalnie (nawet mocno odczuwalnie) mniejszą przestrzeń bagażową.

 

P.S.

Ciekawe, czy skrzynia DCT też tylko w sDrive.

AutoHold nadal brak :wink:

O ile się nie mylę w środku ma też nowe zegary (nowe - w sensie, że te same, które odświeżone trafiły ostatnio do klasycznej serii 1).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.