Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jest to mój pierwszy posta na tym forum. Niestety od razu z problemem.

 

Oto krótki opis tego jak co jakiś czas auto wariuje.

 

Najpierw pojawia się błąd Dynamic Drive, później wspomaganie zaczyna wariować,ABS i skrzynia biegów w następnej kolejności a na koniec info że akumulator rozładowany.

Oczywiście po wyłączeniu auto nie odpala.

 

Po pierwszej takiej akcji akumulator został wymieniony w autoryzowanym serwisie na oryginalny BMW oraz została przeprowadzona (podobno) adaptacja akumulatora.

 

Niestety po około 2 tygodniach problem się pojawił na nowo. Problem w tym, że byłem w trasie.

Po odłączeniu akumulatora na chwilę i resecie komputera udało się odpalić auto "z kabli".

Po chwili pojawił się błąd silnika "spadek mocy", jednakże takowego nie odczułem.

 

Po przejechaniu około 300 km auto "odpoczęło" około 2h i odpaliło bez problemu. Problem pojawił się na nowo po około 2 tygodniach.

 

Znajomy podpowiada, że to nie wprogramowany akumulator, choć w to ciężko mi uwierzyć.

Wg logiki wychodzi mi regulator napięcia, który po tym jak "odtaje" zaczyna normalnie pracować.

 

Proszę o pomoc szanownych kolegów.

 

Auto: E70 X5M 2010 4.4

 

Pozdrawiam,

R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ci na diagnostykę trzeba jechać , a nie czekać tu odpowiedzi, my nie wróżki dać odpowiedź co do x5m

a w aso tylko zeby zmieniać, ot bandyci )))

Opublikowano

Miałem tak kiedyś w e60. Wymieniłem szczotki w alternatorze i po problemie!

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Miernik w dłoń i sprawdź po odpaleniu napięcie ładowania na akumulatorze ma być od 13,8 do 14,4 Volta. Jak za mało lub za dużo to trzeba sprawdzić przy wyjściu u samego alternatora. Jeśli dalej się nie zgadza to alternator do naprawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy przeczytales jakie bledy sa zapisane w komputerze? Do wstepnej diagnostyki nie potrzeba ASO. Mimo, ze mam samochod nadal na gwarancji, jesli mam jakis problem, zawsze sam czytam bledy przed pojechaniem do "fachowcow" z ASO.

 

Brak adaptacji akumulatora moze skutkowac jedynie krotsza jego zywotnoscia.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

Witam

 

Wszystkim dziękuję za zaangażowanie i odpowiedzi.

 

Jestem po diagnozie i na 99,99% regulator napięcia.

 

Błędy wyczyszczone ale historię zapisałem.

 

Jak będzie po naprawie to opiszę szczegółowo caly przypadek aby koledzy wiedzieli.

 

Pozdrawiam i puki co dziękuję.

 

R.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Trochę późno, ale odpisuję.

1. Wymieniono akumulator na nowy oryginał - koszt z adaptacją 2000 zł

2. Wykonano wymianę regulatora i regenerację alternatora - koszt 800 zł.

 

Problem od 2 miesięcy nie występuje.

 

Wymianę aku osobiście uważam za niepotrzebną, ale cóż. Poszło.

 

Pozdrawiam

R

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.