Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zgromadzonych,

 

post który zamieszczam jest pierwszy tak samo jak BMW które niedawno zakupiłem (mam nadzieje ze w jednym i drugim przypadku nie ostatni). Dużo się naczytałem, czegos więcej dowiedziałem choć ciężko się do wszystkiego ustosunkować i stwierdzić prawidłowość zakładanych tez.

 

Przechodząc do sedna sprawy: jestem posiadaczem skromnego N42B20. Auto jak na swój rocznik jest w opór kot aczkolwiek pojawił się pierwszy mankament: niebieski dym z wydechu. Wyglada to mniej więcej w ten desen, ze auto po odpaleniu z rana nie daje po sobie poznać aby coś z nim się działo, jednak po przejechaniu ok. 30 minutowej trasy, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu przy ruszaniu pojawia się za mną niebieski kłębek. Według wielu forumowiczów (jak i mojego ojca) chodzi o głowice lub uszczelki pod głowica. Z dodatkowych obserwacji mogę dodać:

- węże są miękkie

- z rury nic nie cieknie

- po przejechaniu 1000km zauważyłem ze oleju ubyło

- wspomaganie układu kiero się lekko poci lecz są to pojedyncze krople i najprawdopodobniej jest to właśnie olej

- odmy nie sprawdzałem

 

Co robić aby się tego pozbyć? :(

 

Czeka mnie wymiana oleju i filtru, wszelkie inne zostały już wymienione (w tym pasek napinający i rolki) wiec jeśli ktoś określi jakim olejem ratować Beate to będę wdzięczny!

Opublikowano

owszem czytalem ale żyje z nadzieja, ze może znajdzie się ktoś z podobnymi usterka i będzie wiedział coś więcej :/

 

Słyszałem tak samo o plantowaniu głowicy i podobno jest to koszt rzędu 700-1100zl :mad2:

Opublikowano
Żadna głowica, albo pierścienie albo uszczelniacze chociaż skłaniał bym się na tą drugą opcję, jest częstsza i bardziej prawdopodobna, guma twardnieje i przepuszczają. Pozostaw autko tak z 10 minut na jałowym niech sobie pochodzi, potem niech ktoś naciśnie mocniej na gaz jak puści dymek to uszczelniacze. Da się je zrobić bez zdejmowania głowicy. Przechodziłem przez to. Taka wada fabryczna tych silników, a mam N46B18. Do tego sprawdź, czy nie masz wycieków, co lubi puszczać to uszczelka pod miską, uszczelka pokrywy zaworów, uszczelnienia pompy Vacuum, wszelkiej maści oringi, i uszczelki filtra oleju, odma to tak z moich obserwacji. Co do uszczelniaczy podobno Elringi i Victory Reinz są do niczego bo za jakiś czas stwardnieją i problem powróci. Mi mechanik założył jakieś japończyki i mówił że sprawują się o wiele lepiej niż oryginały na których się już przejechał, póki co jest ok. Ja kupiłem auto to miał 10W-40, zalałem syntetyk jak brał tak brał tylko półsyntetyk tańszy :) teraz mam 5W-40 po naprawie. Póki co lej olej i jeździj i zbieraj kasę na remont. Nie przeskoczysz tego ani nie obejdziesz.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.