Skocz do zawartości

318i odcinka przy 4 tys


troian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj jak jechałem samochodem zauważyłem że silnik na 2 biegu ledwie osiąga 3 tys obrotów. Pod domem wcisnąłem gaz na luzie i silnik osiąga max 4 tys obrotów, po paru razach jak przygazowałem to czuć było nie spalone paliwo z wydechu. Jeżeli chodzi o przepływkę to była wymieniana jakieś 2 mies temu i do tego czasu nie było najmniejszego problemu, jedyne co mi się przypomina to że jakieś półtora tygodnia temu wlewałem do silnika ceramizer.

Od czego powinienem zacząć sprawdzanie? pomijając przepływkę oraz sondę lambda gdyż te 2 elementy były robione w tym samym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jednak problem jest w tym że cały wydech od początku mam rozklekotany i on sam z siebie wydaje dziwne dźwięki. jakieś strzelanie itp. Dzisiaj jak jechałem autem sprawdziłem czy to na 100% nie jest przepływka odpiąłem ją i odpaliłem auto, jak to bez przepływki na początku miała problemy bo dławiła się na wolnych obrotach jednak po daniu gazu do dechy też 4 tys i koniec. Wygląda to tak jak by sterownik przestawał dawać zapłon a paliwo dalej szło bo przy tych 4 tys na luzie strasznie śmierdzi takim nie spalonym paliwem. Na biegu max można 2,5/3 tys obrotów uzyskać i też wtedy zaczyna tak śmierdzieć jak by była zła mieszanka.

Ciekawe jest to że do 2 tyś nie ma żadnego problemu silnik pracuje tak jak powinien i wkręca się bez problemu problem zaczyna się od 2100/2200+ Na wolnych obrotach też nie ma problemu stoi sobie i pracuje ładnie nie przygasa nie stuka nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda ok, katalizatora nie ma filtr czysty gdyż nawet jak odczepię rurkę aby brała powietrze z po za przepływki nic się nie zmienia. i w sumie jest coraz gorzej bo teraz to już ledwie 2/2,5 tys obrotów.

Zaraz idę podpiąć 2 sterownik zapłonu ze starego silnika oraz zobaczę na świece.

 

edit;

 

To nie wina sterownika na obydwu jest ten sam problem, poniżej daje zdjęcia świec, chyba nie są w złym stanie.

https://zapodaj.net/97090083f03c5.jpg.html

https://zapodaj.net/e19e7e54058fc.jpg.html

https://zapodaj.net/aa28b9c1440eb.jpg.html

https://zapodaj.net/c50db62322d98.jpg.html

https://zapodaj.net/e332a252c50ff.jpg.html

 

Czy jest możliwość że stało się coś z przepustnicą lub też z wtryskami?

Jeszcze jedna prośba mianowicie, czy ktoś pamięta jak się nazywa ta wtyczka okrągła koło bezpieczników? gdyż nie mam OBD i tylko za jej pomocą mogę podpiąć auto pod komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka to ADS 20pin.

Jak chcesz sam kupić kabel i diagnozować, to z e36 nie działa USB->ADS tylko RS-232->ADS (przynajmniej u mnie - 316i 1996r - nie mogłem zczytać błędów silnika).

Przejściówka USB->RS-232 też nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, mianowicie zabrałem się za sprawdzenie przepustnicy oraz wtrysków, przepustnica jest ok jednak problem mam z wtryskami gdyż nie bardzo wiem w jaki sposób się je demontuje, całą tą listwę ciągnę do góry czy jak? bo odkręciłem dwie śruby trzymające listwę jednak boję się szarpać to mocno bo nie wiem jak to powinno wyjść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.