Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Miałem zamawiać auto z salonu.....ale stwierdziłem, że jestem za młody żeby jeździć jakimś uturbionym 1.4 czy 1.6 z czterema cylindrami ;).

 

Całkowicie spontanicznie, bez oglądania i weryfikowania kupiłem od kumpla e39. Zakup tak zwany "grillowy". Była impreza w sobotę, w niedzielę auto miałem na placu. Czy dobrze zrobiłem czas pokaże. Auto przywiezione do kraju w lutym tego roku a w marcu założona instalacja LPG.

 

Mimo, że "obracam się w temacie", od zawsze w motoryzacji hobbistycznie a zawodowo od 97 roku to BMW nigdy nie miałem. Oczywiście, jeśli nie liczyć rajdówki ale to zupełnie inna bajka. Kilka słów pod tym linkiem viewtopic.php?f=173&t=269239

 

Dane z VIN, które nawet się zgadzają z rzeczywistością:

 

VIN: CE55465

Type code: DT61

Model: 530I (EUR)

E-F-R series: E39

Series: 5

Type: LIM

Steering: LL

Doors: 4

Engine: M54

Displacement: 3.00

Power: 170 (231 hp)

Drive: HECK

Transmission: AUT

Paint code: 430 - OXFORDGRUEN 2 METALLIC

Upholstery code: N6SW - STANDARDLEDER/SC

Prod.date: 2001-02-21

 

S202 Steptronic

S210 Dynamic stability control III

S249 Multifunction f steering wheel

S255 Sports leather steering wheel

S266 BMW light alloy wheel, radial spoke 48

S320 Deleted, model lettering

S423 Floor mats, velours

S428 Warning triangle and first aid kit

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S431 Interior rear-view mirror with auto dip

S441 Smoker package

S473 Armrest front

S481 Sports seat

S494 Seat heating driver/passenger

S500 Headl.washer system/intensive cleaning

S508 Park Distance Control (PDC)

S520 Fog lights

S522 Xenon Light

S534 Automatic air conditioning

S536 Auxiliary heating

S548 Kilometre speedo

S555 On-board computer V with remote control

S630 Car phone with cordless receiver

S661 Radio BMW Business (C43)

S704 M Sports suspension

L801 NATIONAL VERSION GERMANY

S851 Language version German

S863 Dealer List Europe

S879 Operating instructions German

S970 Business Package

 

Z autem źle nie jest ale wymaga trochę uwagi i pracy. W tej chwili poziom to mniej więcej: Niemiec płakał jak mu Turek za lakierowanie płacił ;).

 

Mam ją tydzień i jak na ten moment dołożyłem tylko brakujący cup holder i wymieniłem regulatory w lampach.

 

Na najbliższe dni w planach wymiana oleju w skrzyni, polerowanie lamp, łożysko przód i przednie tarcze hamulcowe. Przy okazji zostanie wymieniony uszkodzony błotnik. Standardowo pikseloza na obu wyświetlaczach. Z ważniejszych rzeczy, które będę niedługo ogarniał to zmiana felg ( te z parapetem jakoś w mój gust nie trafiają), ogarnięcie zawieszenia i układu jezdnego, dopieszczenie wnętrza.

 

Zdjęcie tylko jedno ale się poprawię ;).

Pozdrawiam

 

SRkcrUzZp-GkVISQL3UmhXAwV6Pv-X4skzTJB969vUZ_gUqj-AN2Ua5I_EwWfMet2nf_crAzjnpkVnQ_nkOtse6j5r17L_11g5xObtGJvvu1Tjl3u-cgZmWW-HA5x_ZgJcE4vk-8AjySfsTBsWJIGs8RMg5LlkPloholT_p30_s33Dh0BIyJMViAL0J_v96bhlxjPNrSfyQn5Qqp0kLLNSOpdMtmL4VvX7PwxOOe0JS4y9E5vb46IxDIwGqc7NcgpITKVwM3vax0qQVy4x8A6SbEHCPVT7TCsy6fABC5inXNIXrdRaOu2fpLRU836JGiclCTs2x1C-8QK2zggbhpzZYgX6OtbYPykRUZRX4t8AYZmBxdkPUwu8mXro-8rX8WDWaCY32D51q2nHGujcZFVd0VYzJ6CpllMqWnDqnAdSbHmaZXoiQxBiQ5jgOmAL--1gcnBZCvgl70jxPp4f90ilSq7nQ9yNbmiUQRpzRFZkUjmF12A9Xd1wQ5HlsqZZzwytHdZHpWy83sLqIc9S-y1gej-Le7C5YtFWsXi-LgmDeq0DixERxgQ_94HLgdh92c8zKZAxYHTZcurMqci1nr8IPWJw6G6Vek0nur8gnTzVbzm3uR-uA31nOlOEGwu7YFNtx2ZcQqOGhWZfYS8TFpLyl7ivb9dzhuNI022PXD9m5UJw=w1366-h517-no

 

Zrobione:

- lipiec 2017: wymiana oleju w skrzyni biegów, montaż cup holder, wymiana regulatorów w lampach przednich

Edytowane przez mesel
Opublikowano (edytowane)

Będę wymieniał obie piasty więc problemu nie będzie ;).

 

Dzisiaj wymieniłem obudowę lewego filtra razem z tą wygiętą rurą. Gazownik chował pod spodem komputer i zapewne w swej fachowości wziął i połamał zatrzaski.

Dodatkowo muszę sprawdzić co się dzieje ciekawego w układzie paliwowym albo elektrycznym ponieważ poranne uruchomienie to jakiś dramat. Silnik pracuje strasznie nierówno i niekulturalnie. Wręcz chyba nie na wszystkich cylindrach. W ciągu dnia tego problemu nie ma i wydaje mi się, że to problem cofającego się paliwa.

 

edit. 19.07

 

Kolejny punkt rewitalizacji do odhaczenia. Dzisiaj z rana wymiana oleju w skrzyni biegów. Oczywiście statyczna. Wreszcie skrzynia pracuje jak na BMW przystało ...czyli prawie nieodczuwalnie. Na szafie ponad 270 tys. km i filtr był na 100 % z pierwszego montażu.

Edytowane przez mesel
Opublikowano

Naprawiony wyświetlacz kompa. Zawiozłem to do Elektro-panel w Markach. Operacja zakończona sukcesem. Czas około 30 min, cena 130 zł. Bez obaw mogę dać tam do naprawy licznik.

 

SVEShwXrfKwWQYWnjTnWuovNRLQGuYlrKcGl3F7xImPvGc_owgQSeThlPvwgMBMMrevwfwSxZYKgNACO19ySCCTpMkcpu57NVgXM3HG6lFwk_DpY6DS9L199yxy3bxuPtljfVcdFtWd50lBwYeaEOCqtxtjJL8orKoCgnXY4pi8o4Jx95jiuHYzfhB86q_v820LVcWjXpcF5o212KhyBd5akQNlXViPgYyxebstCV0bRXf-rewV_jvmojH-05qWVCzoYMc2rP4TwfZNtj6FVBwT9MHlua5gw5m0ARFglUIYyOOzPa6TiVZurZHXblOn5srsEanE1uT03qvwe8jkraUS8JRLR1NWpZzPF6M63tdCYKipAXFWADBZ0kPdx89J2gIT4IOyHNZKhEGoqvq4cVzZ3i66-IC3CA8sJwkkO9DBT8Fk-OC32Zik47M7JyO2xhRr0rEezyuyR8CFV4Sa5CRVZtc7fhV8jAW9R8P7p_baSgy3Wln72Hb7jZlT_InsQAV-niM70WJJPzwYqhyhG0jV_LEMUaiVsccfCYQERqYllV0YaBX6OH7oeVxBz1SdEtQKZbglbB1pgin-65UWWKmyNpCBeNmV6L6D_2u7XeUUZ0nXwlTo7vD5h5AVnd0pTL0nI9cuUwZWcjPcdFE4HiXijVCxE8cA5g7F66Zl0C_OvvQ=w960-h539-no

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.