Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym w swoim 320d zmienić przednie hamulce na coś wydajniejszego i tutaj mam pytanie czy ktoś to przerabiał? 330mm z 328i podejdzie pnp? Może jakieś alternatywy w rozsądnych pięniądzach?

Z góry dziękuję za pomoc

Opublikowano

328i też wychodziły z tarczami 312

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6792219-tarcza-hamulcowa-wentylowana

tarcze 330 również występowały w tym modelu ale nie wiem od czego zależy wielkość montowanych tarcz...

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6792221-tarcza-hamulcowa-wentylowana/i54110/kL/sN/r2012/m04

 

do tarczy 330 na pewno są inne zaciski. Na zacisk od tarczy 312 nie założysz tarczy 330

 

Na Twoim miejscu jeśli już bym zmieniał to tylko na hamulce M tarcza 340 mm lub 370 mm ale wówczas koła zimowe to min R17 a w przypadku 370 mm może trzeba będzie R18

Opublikowano
Ja mam 320d i by poprawić siłę hamowania zamontowałem na całym aucie klocki hawki HPS 5.0 i na tarczach Zimmermana Sport Coatz. Jest różnica hamuje lepiej. Na zimę gdy dojdzie do lakierowania zacisków i wymianę płynu założę węże w metalowym oplocie. Dlatego zastanawiam się czy jest sens byś do 320 dawał takie hamulce. To wszystko z wymiana wyszło 2500. Nie wiem ile takie wężyki. A dobre zaciski i tarcze widziałem ceny po 6 tys za komplet a watpię by ktoś sprzedał sam przód.
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

Czy przy wymianie z tarcz 300 na 340 oprócz zacisku, jarzma i osłony trzeba wymienić również pompę hamulcową i serwo?

Patrząc po numerach to są inne w modelu 320d i 335i..

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Odgrzeję kotleta.

Czy przy wymianie z tarcz 300 na 340 oprócz zacisku, jarzma i osłony trzeba wymienić również pompę hamulcową i serwo?

Patrząc po numerach to są inne w modelu 320d i 335i..

 

Też szukam odpowiedzi na to pytanie, gdyż pojawiały się skrajnie różne: min.od handlarza częściami słyszałem, że nie trzeba, nie ma takiej potrzeby, inni z kolei mówili, że tak.


Faktem jest, że są inne numery tych pomp i w schematach wyszczególnione na te "zwykłe" oraz serwomechanizm ukł. hamulcowego dla samochodów z Hamulec sportowy M. Wszystko działa jak należy, ale nie czuje jakiejś dużej różnicy.


Zmieniałem właśnie tarcze+ zaciski z 300/300 na 340/345 i chodzi mi po głowie równiez wymiana serwa... Zmian dokonywałem ze względu na podniesienie mocy w 320i z 184km na pod 300.


 

Po wymianie rozmiaru tarcz trzeba jeszcze zakodować

 

W jakim celu należy zakodować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.