Skocz do zawartości

BMW e46 320D Problem z ciśnieniem doładowania (film)


DyzioMarzyciel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po ponad roku posiadania bmw E46 320d 150km postanowiłem isc na CHIP'a. I niestety wyszło, że ma 144km i 319 niutów (nie mam wykresu jako że pan nie wziął ani 1zł bo tuningu się nie podją) . Tuner powiedział, że moje Turbo chyba wstaje z opóźnieniem i tak jakby uciekało mi gdzieś ciśnienie doładowania przy górnym zakresie obrotów. Musze to naprawić i moge chipa robić.

Miałem wyczyszczony egr i oczywiscie wymienione filtry razem z tym od odmy. Teraz również przeczyściłem filterek od elektrozaworu turbo i wymieniłem przewody podciśnieniowe. Sprawdzałem dolot i dziury nie ma. Intercooler jest troche spocony na dole przy wlocie od turbo ale nie zauważyłem żeby tam gdzieś cisnienie uciekało (chyba że jest malutka dziurka gdzieś na tym intercoolerze)

I oto co wyszło podczas jazdy na 3 biegu do 4,5tys obr.

 

 

Czy taki spadek doładowania pod koniec przyspieszania to normalne? na filmie od 13 sek.

Macie może jakieś propozycje co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź rurę przed egr, lubi pękać od spodu i nie widać tego. Jakieś błędy? Odepnij na próbę podciśnienie od egr i zaślep śrubką. Sprawdź też luzy na wirniku turbiny. Proponuję wyjąć intercooler i obadać go dokładnie, bo bardzo możliwe, że na nim jest nieszczelność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto zapis z odłączonym EGR:

 

Tym razem trzeci bieg do 4,5 tys. obr. i czwarty bieg do 3,5 tys. obr.

I pytanie:

Wszystkie węże są szczelne w dolocie, nie widziałem żadnej dziurki. Został tylko intercooler i luzy na wirniku sprawdzic czy są. Być może to Intercooler puszcza. Bo czy zapocenie, wlot do intercoolera (zdjęcie poglądowe)

509042348_4_644x461_intercooler-bmw-e46-330d-e60-e66-e90-motoryzacja.jpg

może wskazywać na nieszczelność czy wszystkie intercoolery tak się pocą.

No i po drugie czy jak trzyma ciśnienie przy niższych obrotach (cisnienie dochodzi nawet powyzej 1,3 bar) to czy spadek przy wyzszych obrotach może wskazywać nieszczelność czy może gdzieś indziej jest problem.

Jedyne błedy na silniku to teraz wyskakuje błąd EGR. nic więcej.

Macie Panowie może jakieś sugestie czy to intercooler moze być czy luzy na turbo czy może coś innego. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie,

 

Wymieniłem elektrozawór turbo na nowy i niestety nie ma różnicy. Nadal w górnym zakresie obrotów spada doładowanie.

Mam już nowy intercooler, nowy elektrozawór, nowe przewody podciśnienia, sprawdzałem i na wirniku turbo nie ma luzów i nie ma żadnej dziury w dolocie bo szukałem jeszcze raz i nic. Gruszka też raczej szczelna bo robiąc podciśnienie strzykawką to sztanga utrzymuje się w pozycji odciągniętej.

I teraz pytanie czy jak by była nieszczelność w dolocie to czy by przepływka też pokazywała obniżone wartości przy wysokich obrotach?

Jak to wygląda w zdrowym dieslu e46. Czy przy wysokich obrotach spada też wartość przepływki poniżej żądanego?

Czy z filmów jakie są w poście wynika że przepływka jezt zdrowa czy może coś jej dolega i warto dziurkę zrobic?

No już "zgłupłem" i nie wiem co dalej szukać i wymieniać :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Ktoś, coś? Jakieś pomysły może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie może spadać, jak jesteś pewny szczelności to kolej na przepływomierz. Szkoda, że wymieniłeś przetwornik ciśnienia, mogłeś go zamienić z tym od egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak to wygląda w zdrowym dieslu e46. Czy przy wysokich obrotach spada też wartość przepływki poniżej żądanego?

Czy z filmów jakie są w poście wynika że przepływka jezt zdrowa czy może coś jej dolega i warto dziurkę zrobic?

 

Ktoś, coś? Jakieś pomysły może?

 

Jeżeli ciśnienie doładowania spada,to wartość przepływki również.Jest to normalne i prawidłowe zachowanie przepływki.

Dziura tu nie pomoże,gdyż wartość i tak będzie spadać,bo jest zależna od doładowania.

 

Masz problem nie tylko z utrzymaniem stałego ciśnienie ,ale również z jego osiągnięciem(od 6 sek na filmiku)

Co może świadczyć o problemie z turbiną(zmienną geometrią),skoro wszystko inne sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odkopie swój temat bo mam pewne pytanie (i nadal szukam przyczyny spadającego doładowania, filmy powyżej). Czy podciśnienie na gruszce podczas przyspieszenia (3 bieg do prawie 4 tys. obr.) jest prawidłowe :


Czy to normalne, że wraz ze wzrostem obrotów spada podciśnienie między gruchą, a zaworkiem (czy nie powinno być stałe i jak największe?). Grucha jest szczelna bo podczas wytworzenia podciśnienia pompką to się utrzymuje i nie spada.

Pompa vaccum sprawna i podciśnienie trzyma wysoko.

I czy mam problem jakiś elektroniczny, że zaworek wypuszcza podciśnienie czy może to jest prawidłowe zachowanie? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.