Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie ; )

 

 

Po 3 latach jeżdżenia E46 2.0D przesiadłem się, szczęśliwie? na E39.

 

Miesiąc temu zakupiłem E39 2.5D AUTOMAT, 2002R.

 

Samochód po zakupie przeszedł pełny serwis startowy u mechanika - wymiana amortyzatorów przód, wymiana oleju w skrzyni jak i silniku, zatkanie egr, wymiana wszystkich możliwych filtrów, wymiana łączników stabilizatora tył, wymiana wszystkich świec.

 

Problem polega na tym, że samochód dalej mocno kopci i muli od 2 do 3 tysięcy obrotów, po czym puszczając strasznie wielkiego dymka i ruszając do przodu jak rakieta... Dodam też, że czasami jak jadę pod górke, to obroty potrafią falować na 1800 i mimo dodania gazu tylko spalanie idzie w górę, a obroty pozostają takie same.

 

Dodam jeszcze, że dziś jak jechałem to auto mi zgasło podczas jazdy i wyskoczył błąd pompy paliwa (miałem jakieś 17 litrów), po zatankowaniu do pełna autko odpaliło i jeździ bez problemów.

 

Błędy które mi wyszły, to:

 

M57D25

1260 - Układ regulacji pompy rozdzielaczowej

 

Instrument (Zestaw przyrządów i wskaźników) - Diagnostyka

21 - Usterka wewnętrzna sterownika

12 - Napięcie po zapłonie - zacisk +15

9 - Czujnik poziomu paliwa 2

8 - Czujnik poziomu paliwa 1

32 - IHKA/IHKR - Grzałka dodatkowa

1 - Centrum oświetlenia LCM - czujnik termiczny poziomu oleju

149 - Jednostka centralna - System alarmu: czujnik przedziału pasażerskiego

 

Czy za nadmierne kopcenie i falowanie obrotów może być winna pompka progowa, która wywnioskowałem, że jest do wymiany?

Opublikowano

Za falowanie obrotów odpowiedzialny może być błąd 1260 - czyli regulator ciśnienia paliwa zamontowany na pompie wysokiego ciśnienia CR.

Błedy 8,9 to prawdopodobnie powiązane z pompa paliwa w baku - dlatego zgasło Ci auto jak miałeś poniżej 15 litrów w baku

32 - prawodpodobnie chodzi o Webasto (albo grzałka albo sterownik)

149 - jeśli masz czujki ruchu przy słupkach to może któraś z nich szwankuje.

Co do pompy progowej itp i dymienia to nie ma co teoretyzować tylko trzeba podpiąć INPĘ i przejechać się autem patrząc jakie ciśnienia są na progówce (na postoju powinno być trochę ponad 4 bary - pod obciążeniem minimum 3,7-3,8), ile powietrza mierzy przepływka (zdrowa powinna w maksie zmierzyć 1200 jednostek - komp będzie oczekiwał np 800 lub 1000), jakie ciśnienie daje turbina (powinna się kulać w maksie koło 2400).

Tylko nie rób pomiarów jedynie na postoju bo to niewiele powie.

Pzdr.

Opublikowano

A jak gaśnie poniżej 15 litrów to winna jest pompa progowa, czy pompa w baku?

 

Ewentualnie ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Rybnika/Gliwic?

Opublikowano

Poniżej 15 litrów w baku jak auto gaśnie to w większości wypadków winna jest pompka w baku. Nie przepompowuje paliwa z jednej komory do drugiej i auto gaśnie.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.