Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Heja,

Przesiadłem się niedawno do X3 3.0d 204 kM manual 6 biegów :D :8) :mrgreen:

I powoli przy niej grzebię.

 

Mam problem z klimą/ogrzewaniem

Objawy: klima słabo chłodzi

1. Układ szczelny i klima świerzo nabita po całkowitym opróżnieniu i zrobieniu próżni, sprężarka działa i nabija ciśnienie, wentylator się włącza

2. Tu jest ciekawie na dworze 20 st. C ustawiam 16 st. Na auto i klima WYŁĄCZONA - z nawiewów leci gorące powietrze i nawiew na maksa, w kabinie robi się gorąco, podnoszę temeraturę do 23 st. i nawiew się zmniejsza ale powietrze dalej gorące tak jakby dobrze odczutywała temp. w środku kabiny ale obieg nie przełacza się na zimne powietrze

3. Klima włączona i lekko chłodzi powietrze z naciskiem na lekko (może układ miesza gorące powietrze z powietrzem schłodzonym przez klimę - nie wiem czy jest to możliwe) ale przy upale nie daje rady, jak włącze nawiew na same nogi to leci gorące powietrze

4. Inpa pokazała błąd klapki oboegu wewnętrzny/zewnętrzny

 

Pomóżcie, doradźcie bo się ugotuję

Edytowane przez ZiemniakofeL
Opublikowano

Da się to jakoś zdiagnozować?

Gdzie to jest zamontowane?

Jak działa to ustrojstwo?

Opublikowano
To urządzenie znajduję się pod maską z prawej strony przy nadkolu. Jest to blok elektrozaworu i pompki obiegowej, to mniejsze to właśnie ten elektrozawór. Odpowiada on za obieg grzewczy, według mojego doświadczenia za grzanie na przednią szybę i nogi. Można sprawdzić wstępnie czy działa, poprzez odpięcie wtyczki i ponowne wpięcie, powinno wydać charakterystyczne kliknięcie, oznacza to że elektrozawór pracuje, pozostaje tylko sprawdzić stan grzybka i gniazda. Odkręca się cztery śrubki torxa i unosi ostrożnie do góry, nie na boki, można podważać małym śrubokrętem, zaznaczam ostrożnie bo pod pokrywą znajduje się też malutki kondensator i można go uszkodzić. Rozleje się też trochę płynu chłodzącego i warto go mieć w zapasie, aby uzupełnić ubytek. Może w środku zebrał się szlam czy rdza i wystarczy wyczyścić.
Opublikowano

To był strzał w 10ątkę :-D

Wymieniłem tą pompkę bo była nieżywa.

Póki co jest zarąbiście :dance:

Dzięki za pomoc :handshake:

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam

miałem podobny problem w E83, tzn z kratek centralnych leciało w miarę zimne powietrze, a na nogi i na przednią szybę gorące.... wymieniłem ten podwójny zawór i teraz działa na galowo :D

zawór kupiłem z używki za 80 PLN, bo zamiennik 940 a OEM 1200 po rabatach mojego mechanika a wyjściowo 1500 :cry:

nr części: 64118369807

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.