Skocz do zawartości

Głuche bicie w podłogę przy przyśpieszaniu 330CD


wchodzenabit

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent to E46 330cd z 2003r, borykam się z następujacym problemem. Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy przyśpieszaniu ok.2000rpm na 3 biegu dosłownie na chwile słychać głuche walenie w podłogę oraz lewarek od skrzyni biegów "lata". Problem ten ostatnimi czasy nasilił się więc z racji złamanej ręki postanowiłem postawić auto na warsztat. Diagnoza prosta - podpora wału była rozerwana w jednym miejscu więc od razu założyłem nową Febi. Skutek? Wali dalej, w tym momencie problem jest już też na 2 i 3 biegu przy przyśpieszaniu na max wciśniętym pedale. Auto wróciło na serwis, tym razem diagnoza że to łącznik elastyczny. Rano został wsadzony nowy Febi mimo tego, że stary był założony jeszcze oryginalny BMW, problem dalej jest ten sam. Idąc dalej za chwile mechanik poleci mi wymienić dyfer,skrzynie sprzęgło, 2mas i bóg wie co jeszcze.. Czy ktoś z was borykał sie z czymś podobnym? Wał krzywy nie jest bo problemu ok. miesiąca temu nie było, zastanawiają mnie poduchy i tuleje w dyfrze. Wolałbym zacząc od rzeczy tanich bo do tej pory wydałem 800zł a jak waliło tak wali. Pozdrawiam Edytowane przez wchodzenabit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dopisz 330cd do tytułu. Podpora febi to niedobry wybór i prawdopodobnie tu leży Twój problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nawet gdyby to był chińczyk to mimo wszystko jest to nowa część więc raczej nierealne żeby od razu była uszkodzona.. Macie może jakieś inne pomysły? Podczas przyspieszania gdy wystepuje bicie bardzo mocno drga lewar skrzyni biegów i mam wrażenie że te głuche walenie jest pod tunelem środkowym.

 

 

EDIT: Sprawdziłem pudełko i podpora jest MEYLE a łącznik elastyczny FEBI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił wszędzie wszystkie gumy bo jak to już masz od jakiegoś czasu to wszystko już jest rozklekotane.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można powiedzieć że problemu jeszcze 3 tygodnie temu nie było. Krzyżaki nie wiem ale wał raczej sam się nie rozważył, złożony jest też na pewno poprawnie.

Poprawcie mnie jeśli się myle ale jeżeli to byłby wał to drgania byłyby przy jego określonej prędkości a tak nie jest. Drgania i bicie w bude następuje gdy nagle przyrasta moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz program ? stało się to po programie czy może z dnia na dzień ?

 

ja bym proponowal wymienić gumy dyfra, nawet na poliuretan.

 

Jak mi ktoś program skopał i miałem za dużo i za gwałtownie momentu to cały wał wpadał w wibracje i drżał przy pedale w podłodze właśnie.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany. Winna okazała się podpora wału. Co ciekawe, zamówiłem podporę z ASO, Meyle, Febi. Na wszystkich trzech tłukło w podłoge niesamowicie. Gumy w tych podporach są na tyle miękkie że łożysko wali w obudowie.

Po kilku wieczorach w garażu w końcu wymyśliłem. Zamówiłem podporę SWAG natomiast inne zwróciłem. Swag ma najtwardszą gumę i stukanie prawie całkowicie ustało ale jednak przy gwałtownym stacie ze świateł dalej waliło. Rozwiązanie?

Wypełniłem wszystkie wolne przestrzenie w podporze klejem do szyb. Dobrze odtłuściłem i nawaliłem tyle ile sie dało. Efekt lepszy niż sam się spodziewałem-stuki całkowicie ustały. W między czasie natchnąłęm się na kilka tematów na zagranicznych forach gdzie ludzie przy uturbionych bmkach robią to samo i znoszą po 500ps. Także jeżeli ktoś bedzie planował wymieniać podporę to tylko swag+klej do szyb do środka. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat znany :D można też podporę odesłać do olkusza i ładnie obleją całość poliuretanem :)

 

ale jak dałeś rade z klejem to też dobrze, jest bardzo twardy ale w miare elastyczny.

 

Ja u siebie mam febi bo tylko taka była na miejscu i program na 260 koni i nie tłucze nic. Może akurat trafiłem na jakiś lepszy wyrób :P

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no konie to inna sprawa, gorzej z momentem, jak przesadzisz to wał i tak bedzie drżał. Miałem u siebie tak, dopiero korekta programu pozwoliła na ori częściach jeździć. Znany problem przeniesienia napedu e46 że nie wytrzymuje mocnych modów tego 3l diesla. Jak chcesz iść grubo to i tak cie nie ominie pewnie wymiana łącznika elastycznego wału na taki tuningowy, do tego w tylny dyfer poliuretany też. Inaczej bedzie ci cały bagażnik drżeć i walić jak moment bedzie gwałtownie rosnąć, wał się delikatnie skręca i wrażenie jakbyś miał zagęszczarkę w bagażniku.

 

znajomy ma chyba 320 to musiał to wszystko zrobić co mówie ale i tak przy maksymalnym przyspieszaniu potrafi się odezwać wał. Potem też sprzęgło w kevlar i docisk od np. e60 bo mocniejszy jest.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.