Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć,

 

niedawno stałem się posiadaczem granatowej 3-ki 320d Touring. Jest to moje pierwsze auto tej marki (i może nie ostatnie :D ) dlatego nie mam doświadczenia z jej przypadłościami. Po tygodniu użytkowania kilka spraw mnie jednak niepokoi, bo dotąd nie spotkałem się z czymś takim:

- przy zmianie biegów na 2 i 4 lewarek stuka, sprawdziłem pod mieszkiem jest taka okrągła antywibracyjna przeciwwaga gumowo-metalowa, która przy zmianie biegów stuka o plastikową obudowę na tunelu. Ktoś się spotkał z taką przypadłością, co może być przyczyną?

- zauważyłem też że lewarek mocno drży na wolnych, przeczytałem na forum że TTTM - trochę słabo to wygląda, szczególnie że auto ma start-stop i dość mocno to czuć,

- mrowienie / wibracje są odczuwalne także na pedale sprzęgła, w moim 10-letnim dieslu trzęsło trochę bardziej budą, ale nigdy nie było czuć takich wibracji na sprzęgle, też tak macie?

- samo działanie sprzęgła jest dziwne, łapie 0-1, dość nisko, nie ślizga się, ale wg mnie tak być nie powinno. Poza tym na zimnym czuć lekkie wibracje przy ruszaniu. Auto ma prawie 200kkm, przygotowywać się na wymianę dwumasy?

 

Czy powodem ww. może być np. urwana poduszka pod skrzynią?

Opublikowano
Musisz posprawdzać tez poduszki skrzyni i silnika , to może być problemem uderzającego lewarka. Wibracje na pedale wskazują czas na wymianę kompletu sprzęgła z dwumasowym kołem.
Opublikowano
- zauważyłem też że lewarek mocno drży na wolnych, przeczytałem na forum że TTTM - trochę słabo to wygląda, szczególnie że auto ma start-stop i dość mocno to czuć,

Niestety u mnie na początku było podobnie, ale tak od około 10 tyś jest lepiej, idealnie - nie, ale lepiej, może dalej będzie jeszcze lepiej.

- mrowienie / wibracje są odczuwalne także na pedale sprzęgła, w moim 10-letnim dieslu trzęsło trochę bardziej budą, ale nigdy nie było czuć takich wibracji na sprzęgle, też tak macie?

Raz ostatnio tak miałem, ale raz tylko. Ogólnie, pamiętam z jazdy Jaguarem XE (benzyna) - tam wibracje było wyczuwalne na hamulcu - dramat :) Jeden z powodów czemu się na niego nie zdecydowałem. Ehh, czasami tęsknię za Golfem, chyba był mniej problematyczny :) , ale od dziwo więcej palił :D

 

PS. Również miałem u mnie problem z 2 biegiem - ale również, jest już lepiej (wsytępował opór - ale nie zgrzyt). O zgrozo, nie wiem czy na poprawę nie miała u mnie zmiana ustawienia fotela - czyli pozycji za kierownicą i wydłużenie odstępu między mną i skrzynią.

 

PS. Jedna uwaga - mam benzynę.

Opublikowano
Musisz posprawdzać tez poduszki skrzyni i silnika , to może być problemem uderzającego lewarka. Wibracje na pedale wskazują czas na wymianę kompletu sprzęgła z dwumasowym kołem.

 

poduszki sprawdzę obowiązkowo. Przy padniętej dwumasie nie powinno coś stukać przy odpalaniu / gaszeniu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.