Skocz do zawartości

320i - kontrolka Check Engine, dławienie, czasami gaśnie


dezmont

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W weekend zakupiłem świeżo sprowadzone autko z Niemiec, jest to mój pierwszy samochód. Po pewnym czasie po pierwszych jazdach (po mieście) zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka Check Engine. Zaczęły falować obroty 600-700 i autko zgasło. Od razu pojechałem do warsztatu, niestety gość nie mógł dokładnie zdiagnozować przyczyny ponieważ musiałbym zostawić autko w warsztacie na weekend, a musiałem wrócić do Warszawy. W komputerze mechanikowi pokazał się tylko problem z czujnikiem przy tłumiku / spalania. Przy nagrzanym silniku autko dławi się przy dodawaniu gazu podczas ruszania.

 

Lewe powietrze (?) A wy co o tym myślicie? Miał ktoś podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jakiejś pomocy to musisz podać błędy jakie się pokazały (Ich konkretne numery), to nie jest Golf II że da się zdiagnozować na słuch, tam jest tyle elektroniki że głowa boli. "Żółtą kontrolkę" mogło wywołać ze 100 problemów. Sądząc po Twoim opisie jest błąd od sondy Lambda ale to tylko mój domysł i czasem sondy od razu nie wymieniaj bo jaj błąd może powodować przynajmniej kilka innych czynników (lewe powietrze również).

 

PS. Pierwsze auto za 30tyś, bardzo zły pomysł według mnie ale chyba takie czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz że żadnych kodów błędów nie odnotowałem :shock:

 

PS. Pierwsze auto za 30tyś, bardzo zły pomysł według mnie ale chyba takie czasy.

 

Może źle się wyraziłem. Mam 27 lat. Jeżdżę samochodami od 18 roku życia, (mowa tu że naprawdę jeżdżę a nie od święta) więc staż jakiś tam mam... tylko że do tej pory nie potrzebne mi było auto prywatnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w tym rzecz że żadnych kodów błędów nie odnotowałem :shock:

 

Co to znaczy nie odnotowałeś żadnych kodów? Sam się podłączałeś do auta? Szczerze wątpię ;) Nie zapisałeś numerów czy co?? Jeżeli pojawił się Check to błędy były w pamięci na 100%.

 

Następnym razem niech Ci ktoś zapiszę te kody błędów albo porób zdjęcia.

 

PS. Z tym pierwszym autem to chodziło mi o to, że jak nie miałeś wcześniej SWOJEGO auta to nie wiesz w jakie koszta można się władować, szczególnie z BMW ;) Dodatkowo łatwo będzie mechanikom Cię zbajerować. Dobrze jest się uczyć na tańszych autach, mniej bolą błędy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałem w swojej problem z checkiem i lewym powietrzem.

Chceck wyskakiwał bez zasady raz po 2 dniach czasami po 2 tyg. , pod kompem błąd czujnika Nox , czujnik wyłaczony na stałe i problemu niema.

Co do lewego powietrza , dwukrotnie była to wina mechanika raz po wymianie filtra zle skręcona obudowa , za drugim razem zle założony wąż od przepływomierza.

Objawiało się ono tym że wolne obroty czasami falowały ,spadały poniżej normy i auto czasami gasło lub tez kiedy dojeżdzałem do świateł chciałem zredukować bieg i wdusiłem sprzęgło auto gasło. Z tego co mi wiadomo lewe powietrze można złapać miedzy innymi przez uszczelkę od kolektora ssącego czy uszczelkę zaworu disa, ale nie wiem czy disa w tym silniku występuje.

Co masz na myśli auto się dławi ? Bo ja miałem taki problem po zakupie, że gdy chciałem dopier... na jedynce to auto łapało doła i dopiero po chwili tak jakby ktoś je kopnął w dupę i dopiero szło, a powodem tego był przewód(kawałek rurki ze spiralą) między katalizatorem, a zaworem EGR , na spirali pęka, dodatkowo powodowało to większe spalanie około 1 l i głośniejszą pracę auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błedów to wygląda to tak

1. 2E8B - Błąd klemy akumulatora IBS, raczej nieistotny w twoim przypadku

2. 2A83 - Błąd Vanosa dolotowego - tu już można się dopatrywać problemu z dławieniem i szarpaniem

3. 2EB8 - To też od IBS, raczej mało istotne w tym przypadku

4. 2A6F - Błąd Valvetronica, tez może powodować problemy z jazdą

5. 2DEC - Zarządzanie zasilanie, powiązane z IBS

 

Reasumując:

1. Najpierw dojdź do ładu z akumulatorem i klemą IBS bo jest opcja że auto ma problemy z zasilaniem, pewnie klema IBS się zepsuła i handlarz wywalił, możliwe że aku przez to umiera

2. Błędy które najczęściej powodują szarpanie to pozycja 2 i 4 i z tego co widzę to błędy ciągłe to brak IBS i błąd Vanosa czyli 1 i 2. Jeżeli błędy nie były kasowane to skasuj wszystko przejedź się kawałek i zobacz co wróci i napisz. Jak Vanos się pojawi od razu to zamień miejscami cewki od Vanosów i zobacz czy się przeniesie na wydechowego, jeśli tak to mniejszy ból bo tylko cewka, jak nie no to masz problem.

3. Co do błędu nr 4. to może to być sporadyczny błąd i to się czasem może pojawić, trzeba by ponownie zaadaptować VVT za pomocą ISTA D, ale jeśli nie jest ciągły to na razie można odpuścić.

 

PS. Ogólnie radzę Ci poczytać o tych błędach i ogólnie śledzić forum bo to auto do nauki diagnozowania to skok na głęboką wodę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba by zobaczyć jak wyglądają adaptacje Vanosa i VVT (czy są w zakresie tolerancji), nie pamiętam gdzie dokładnie są w ISTA ale w necie znajdziesz opisy gdzie to sprawdzić.

Myślę, że jak łapie muła to pojawi się zaraz znowu błąd w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat...

Trochę pojeździłem bez kontrolki, natomiast wczoraj znowu się pokazała.

 

ISTA system version 4.01.36

VEHICLE: 3'/E90/SEDAN/320i/N46/AUTO/ECE/LL/2006/09

 

BŁĘDY:

002DEC - DME: Power management, battery

002A6F - DME: Valvetronic, minimum lift exceeded

002A83 - DME: VANOS intake

002E8B - DME: Intelligent battery sensor, signal

002EB8 - No bit-serial data interface (BSD) message from IBS

00A0B0 - CAS: Input, brake lights, implausible

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak mówiłem, to co może powodować "muła" to błędy nr. 2 i 3 aczkolwiek ja obstawiam nr. 3 czyli dolotowy Vanos. Błąd nr. 2 u mnie też się czasem pojawia ale nie mam żadnego muła ani tym bardziej "Checka"

 

Na początek zamień miejscami zawory Vanosa, można to samemu na parkingu zrobić, jak błąd przeniesie się na Vanosa wydechowego to znaczy że zawór, a jak nie to niestety raczej cały Vanos do wymiany. Oczywiście po zamianie skasuj błędy.

 

Weź w końcu zrób tą klemę IBS bo dużo tych błędów sieje.

 

I jeszcze jedna uwaga co do odczytywania błędów, wstaw następnym razem całe odczyty błędów nie tylko opisy bo ogólnie BMW bez błędu to jak żołnierz bez karabinu i tylko niektóre i niekiedy powodują "Checka", dobrze by było zidentyfikować który u Ciebie powoduje zaświecenie kontrolki, chodzi mi o coś takiego i dokładnie o tą linijkę zaznaczoną na czerwono:

 

2A6F CDKMINHUB - Minhubadaption Anschlag mehrfach

Error counter: 1

Logistic counter: 11

Mileage 177660 km

Motordrehzahl (nmot) 1160.00 /min

Motortemperatur (tmot) 105.00 Grad C

Ansauglufttemperatur (tans) 35.25 Grad C

Erregerstrom Generator (ierr) 1.25 A

max.Anzahl der MINHUB-Anschläge überschritten

Testbedingungen erfüllt

Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)

Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Diagnose aktiv

Error code: 2A 6F 41 01 00 00 01 0B 45 66 1D CC 6F 0A FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.