Skocz do zawartości

Auto szarpie i czasami gaśnie.


tooomala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił się u mnie kilka razy dziwny problem. Auto to E60 530d 218KM. Zaczęło się od szarpnięć i skoków obrotów przy niskiej prędkości obrotowej (około 1500 obr./min.) Po przejechaniu kilkunastu km. po dojechaniu do skrzyżowania pojawił się check engine i auto zgasło, objaw był jakby nie było paliwa. Po odpaleniu wszystko wraca do normy.

Jak do tej pory miałem 4 takie sytuacje, zawsze w czasie dłuższej trasy i przy nagrzanym aucie. Dziś nie zaobserwowałem skoków obrotów ale auto nie chciało przyspieszać, a wskazówka ekonomizera nie chciała przekroczyć 16 litrów. Za pierwszym razem gdy sprawdzałem błędy były dwa, 4332 rail pressure valve i 4560 rail pressure plaus. amount controlled.

Po dzisiejszej trasie są następujące:

53477d6eba9b.jpg

 

6c8070e61d4d.jpg

 

48ed9d5692f7.jpg

Te trzy powyżej pojawiły się w momencie zgaśnięcia silnika a ten poniżej, jest wcześniejszy nie ta trasa i nie objawił się w sposób zauważalny.

 

f67250ed8495.jpg

 

Powiedzcie mi czy wszystkie parametry w opisach błędów są prawidłowe czy coś Wam nie pasuje i może wskazywać na konkretną usterkę.

Podejrzewam 3 rzeczy, zawór regulacji ciśnienia, czujnik ciśnienia i pompkę w baku. Filtr paliwa wymieniony zaraz po pierwszych problemach, ale bez rezultatu, a przynajmniej bez długotrwałych.

Byłem dzisiaj w trasie i zabrałem komputer, zauważyłem kolejny objaw, auto szarpie także w czasie redukcji biegu po obniżeniu prędkości, jest to pojedyncze szarpnięcie widoczne także w inpie w postaci chwilowego obniżenia ciśnienia na listwie wtryskowej. Zauważyłem także, że w momencie kiedy auto zaczyna szarpać przy stałej prędkości, ciśnienie znacząco spada, mojej żonie udało się zrobić w idealnym momencie (szarpnięcia) screen shota który wyraźnie to pokazuje (obroty poniżej 2000). Ogólnie rzecz biorąc to mam wątpliwości co do wszystkich parametrów widocznych na zdjęciu. Dodam jeszcze że zrobiłem również screen shota dla porównania przy 3500 obr./min. z gazem w podłodze. Posiadam także film parametrów z inpy, gdy przez kilkanaście sekund auto było "przyblokowane". Zatrzymałem się wtedy na parkingu i nagrałem co się dzieje gdy próbuje nacisnąć gaz, na końcu auto gaśnie i pojawia się check engine o niskim ciśnieniu.

Wypowiedzcie się proszę co o tym sądzicie i czy myślicie że pompa w baku może powodować takie sekundowe szarpnięcia.

 

Moment szarpnięcia.

93fbff7e02b7.jpg

 

3500 obr./min. but w podłodze

0842d68014aa.jpg

 

Film z parametrami w Inpie w momencie "przyblokowania" silnika. (drgania ekranu to efekt szarpania silnikiem który, na końcu zgasł)

 

Proszę o pomoc bo mechanik na którego liczyłem mnie spławił mówiąc że jemu to wygląda na problem z prądem bo w opisie błędu zaworu jest podane niskie napięcie, jednak niskie obroty sugerują że silnik prawie już zgasł a alternator nie ładował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Postaram się to sprawdzić tylko że od tygodnia objawy się osłabiły i występuje tylko pojedyncze szarpnięcie a poza tym auto jeździ jak dzikie. Mam jeszcze pytanie czy na regulatorze będzie coś widać bo że zdjęć widzianych w Internecie jest on nie rozbieralny.

 

 

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.