Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ! Jestem tu nowy , posiadam od niedawna bmw 1 e87 116 benzyza . Mam 2 problemy i chciałbym się poradzić . Pierwszy z nich to szarpanie przy ruszaniu ( przy puszczaniu sprzegla auto skacse jak jakiś zając ) drugi problem to przy np 3, 4 biegu przy obrotach 1000-1500 po dodaniu gazu do konca wydobywa sie dziwny dzięk nie wiem z kąd ale takie drgania jakies straszne . Z góry dzięki :) ponizej dodaje filmy https://youtu.be/hoyosI83sz4 , https://youtu.be/0-I1YAnLosY , https://youtu.be/bf3Jj2BRGY4
Opublikowano (edytowane)

Hej

Szarpanie też mam xD możliwe że mniejsze i nie zawsze (170k). Wydaje mi się że jak przypaliłem sprzęgło to się zmniejszyło xD . Czytałem sporo o zaworze który jest tu montowany a po wymontowaniu którego podobno problem znika ale tego nie robiłem. Niestety to auto ma dwumasę :mad2:

 

Znalazłem w necie historię podobną :

"BMW Serii 1 - 1.6 (E87) - PROBLEM. 25 Kwi 2015, 21:01 Dwa dni temu pozostawiłam samochód u mechanika pod kątem wymiany sprzęgła - co się okazało po kilku godzinach zalecana była również wymiana koła dwumasowego. Zdecydowałam się na wymianę aby za kilka miesięcy nie płacić znowu za robociznę. Auto miało być do odbioru dzisiaj ale wystąpił Problem uniemożliwiający odbiór. Mechanik po złożeniu wszystkiego do "kupy" nie mógł odpalić samochodu. Co mogło pójść nie tak? Czy coś innego mogło się zepsuć i mechanik zażyczy sobie z racji tego dopłatę? Samochód jeździł i odpalał bez zarzutu."

"Okazało się, że (nowe) koło dwumasowe było uszkodzone, czego Mechanik na pierwszy rzut oka nie zauważył. Czterokrotnie rozbierał części aż postanowił ponownie wymienić koło dwumasowe i samochód odpalił bez problemu. Jednak mam problem z tym samochodem (widocznie poprzedni właściciel na nim oszczędzał i teraz wszystkie wydatki niestety spadają na mnie). Sprzęgło i koło dwumasowe wymienione. Komfort jazdy troszkę się poprawił ale nadal coś w tym samochodzie nie gra tak jak trzeba. Może ktoś mi powie (kto ma doświadczenie z jazdy tym samochodem w 1.6) czy on jest wyrywny? Mam problem z ruszeniem. Szarpie. Jak dodaję więcej gazu to czuję, że silnik się dusi. Nie mam możliwości energicznego ruszenia z miejsca. Raczej bardzo powolne i z wyczuciem żeby tylko płynnie było a też nie zawsze płynnie wychodzi zwłaszcza na górce. Zastanawiam się co mogło by być przyczyną - bo nie chce mi się wierzyć że ten typ tak ma. Czy to może tylko Sonda Lambda czy może przyjdzie mi wymieniać skrzynię biegów. Biegi lekko nie wchodzą zwłaszcza dużo siły trzeba włożyć do tego żeby wsteczny wrzucić bo duży opór jest na drążku. Co myślicie?"

 

Tak więc wymiana nie daje gwarancji a tanio nie jest

Edytowane przez 116i120i
Opublikowano

Tak. Nawet 115 KM mają dwumase.

Tak czy siak sprawdz na kanale lub rolkach, bo mogą to być uszkodzenia od dwumasy przez skrzynie biegów, łącznik gumowy, podpora wału, krzyżak do dyferencjalu włącznie.

Ten zawór to zawór dławiący wysprzęglika.

Jeżeli on był winowajcą to tylko występował by kangur bez niepokojących dźwięków.

Opublikowano
A czy może to być wina samego sprzęgła ? Bo mechanik mi tak gadał że niby wymieni sprzęgło i po sprawie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozesz sprawdzic na stronce http://www.realoem.com/bmw/select.do . Wpisujesz 7 znaków Vin. Szukasz na schematach koła dwumasowego. Jak jest do niego numer, to na 99% masz koło. A ja ci powiem, że na 100% masz koło dwumasowe. Benzyny to jak diesle teraz dwumas turbo wtryski :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.