Skocz do zawartości

[F10] Bang & Olufsen - aktywne wyciszanie wnętrza


zorad

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia/opinie jeśli chodzi o funkcję aktywnego wyciszania szumów we wnętrzu przy pomocy wewnętrznego mikrofonu ?

Podobno jest taka funkcja w systemie Bang & Olufsen.

Np. przy jeździe 200km/h, puszcza sygnał w przeciw fazie z głośników do kabiny, wyciszając fizyczny hałas. (Powiedzmy, że tak jak słuchawki do samolotu z "noice canceling")

Czy jest zauważalna różnica?

 

Zastanawiam się nad instalacją B&O do swojego samochodu - słyszałem że customowe rozwiązania dają lepsze efekty, ale takie wyciszenie wg. mnie może być na "wagę złota" !

 

Dzięki i pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem jakichkolwiek opinii i testów na forach, youtube itp. i NIC !

Podejrzewa, że jeśli nawet jest jakaś taka funkcja, to nie da się słuchać wtedy muzyki, no bo do czego powinien być wtedy porównywany sygnał z mikrofonu - co od czego należało by "odjąć" ? Nie da się przecież tak wyekstrapolować sygnału z głośników, żeby skompensować go teoretycznie od całej reszty (włącznie z muzyką) wychwyconej przez mikrofon.

Wg. mnie to mocna ściema !

Ale jeśli koncernowi BMW i B&O nie zależy na tym, żeby zrobić jakiekolwiek wiarygodne testy i je upublicznić, to mnie tym bardziej nie zależy :)

Trudno, decyduję się jednak na rozwiązanie customowe, nie wyciszające żadnych szumów ale o lepszym brzmieniu i większych możliwościach... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jeszcze, znajomy kumpla mi wycenia. To byłaby instalacja używanego zestawu. O ile taki będzie gdzieś dostępny.

Ale chyba jednak zrezygnuję z niego. Poza tym wątpliwym wyciszaniem szumów...które jeśli w ogóle nawet jest, to czy można przy tym słuchać muzyki ???

Ja sobie nie wyobrażam algorytmu. W słuchawkach jest całkiem inna sprawa, mikrofon słyszy to samo co ucho, ale nie słyszy muzyki ! Natomiast w aucie mikrofon słyszy muzykę, a więc nie jest jej w stanie odfiltrować. No chyba, że odejmuje sygnał cyfrowy muzyki od całego dźwięku słyszanego w samochodzie. Ale nie wiem jak by miał porównać z jednej strony sygnał oryginalny, a z drugiej przetworzony dodatkowo przez głośniki i mikrofon.

 

Nie mam pomysłu jak to sprawdzić, a w ciemno na pewno się nie zdecyduję. W salonach BMW we Wro nie mają samochodu z B&O. A na forum nikt nie odpisał. Czyżby nikt nie miał u siebie systemu B&O ?

 

Poza tym korektor 100Hz i 10kHz to porażka. Nic tym się nie wyreguluje, jedynie z grubsza. Jeśli B&O jest poza tym korektorem dostrojony należycie do kabiny to jeszcze by uszło, ale mimo wszystko ja w swoim audisonie mam 31 zakresów, przy czym sam bass jest powiedzmy na 10-ciu podzakresach. Soprany tez można wyregulować z detalami.

 

Sound-processor-Audison-Bit-One-v1_4_enl.jpg

 

W swojej starej instalacji ustawiłem sobie np. 3 odddzielne settingsy z osobną charakterystyka do techno, czyli mocny kick-bass z podciągnięciem przy 80-100Hz. Następnie bardzo niskie głębokie brzmienie, przy którym wszystko wibruje, np. do muzyki organowej, albo innych, gdzie chcę podciągnąć obszar 30-40Hz. I ustawienie "normalne" z maksymalnym ciśnieniem przy 50-60Hz do muzyki rockowej. Uważam, że jest to miodzik. W B&O nie masz szans na 3 różne rodzaje basu. A i czytałem opinie, że niekiedy dudni. Wierzyć mi się nie chce, bo to w końcu marka High Endowa, ale jednak.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.