Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Probuje zdiagnozowac przeplywke. Czyscilem juz preparatem do styków.

Odczytuje wartosci ktore na idle pokazuja ok 8 do 8.50kg/h. Jaka powinna byc wartosc? Nigdzie nie moge sie doszukac. Mam podejrzenia ze zaniza ale nie mam do czego sie odniesc.

Bede wdzieczny za pomoc.

 

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Jeśli mnie pamięć nie myli, to u mnie było 7.5

Jak nie zapomnę to jutro rano sprawdzę.

Skąd podejrzenie, że coś nie tak z przepływką ?

Opublikowano

Slyszalem o przypadku mojego auta gdzie szybko zasiarczal sie NOX. Nikt noe wiedzial dlaczego.

Na chybil trafil wymienil przeplywke i problem zniknal.

U mnie raz na jeden bak musze wypalac siarke bo sie zbiera 500mg i blad wywala. Wypalam powyzej 110km/h przez pol godziny i ok i potem znowu. Meczace to i denerwujace i kosztowne.

 

Bede wdzieczny za porade i informacje jakie masz odczyt.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Cykliczne zasiarczanie NOX jest normalne w autach gdzie taki katalizator występuje. Na forum ktoś pisał, że nawet w nowych autach to norma.

Wartościami typu 500mg się bym nie przejmował, bo od jakichś 350 pokazuje się błąd. U mnie ten błąd pojawia się czasem co 30km, a czasem co 500.

Nie zawsze styl jazdy pozwala na samoczynne oczyszczanie się tego kata przed przekroczeniem progu błędu.

Ofc mam na myśli błąd 30EA - zasiarczenie katalizatora NOX.

 

Wracając do samej przepływki, to na rozgrzanym silniku wartość 7, momentami skacze na 8.

U siebie wymieniłem przepływkę (nietrafiona diagnoza), i kompletnie nic się nie zmieniło ani w odczytach, ani w pracy silnika względem starej.

Druga rzecz to to, że w N43 jest tyle czujników, że gdybyś miał coś nie tak z przepływką, to zaraz byś miał błąd.

 

Tu masz linki z moimi odczytami z INPY

link 1 - http://i.imgur.com/nh15I0u.png

link 2 - http://i.imgur.com/DMtruBA.png

http://i.imgur.com/nh15I0u.png

http://i.imgur.com/DMtruBA.png

Opublikowano

No wlasnie z tymi bledami przeplywki to nie do konca tak chyba jest ze od razu pokaze blad. Moze zanizac lub zawyzac a bledu nie bedzie.

Jesli mam 500mg siarki to auto wydaje sie na niskich obrotach gorzej chodzic, dlawic. Przy 650mg kiedys oprocz bledu Nox wyskoczyl blad pompy wysokiego cisnienia i auto ledwo jechalo. Od tamtej pory nie dopuszczam do powyzej 450.

Problem w tym ze zeby to wypalic tezeba jechac powyzej 110 przez pol godziny i do tego miec powyzej polowy baku a niby często jezdze szybko ale albo kilka minut albo po miescie na wysokich obrotach a wtedy sie nie wypala tylko zbiera.

Przed czysczeniem przeplywka pokazywala 10 teraz 8. Albo przypadek inne warunki albo cos wyczyscilem.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Ja nie wypalam specjalnie, po prostu jeżdżę (~35km dziennie, z czego połowa poza zabudowanym, prawie nie przekraczam 100km/h, bez butowania), i sam się oczyszcza.

Co do pompy, to można w ISTA odpalić test na szczelność.

A w INPIe można wymuszać tryb spalania - jednowarstwowy (ciśnienie paliwa 100barów) albo wielowarstwowy (150 barów), i można obserwować jak się ciśnienie zmienia podczas jazdy.

 

Możesz opisać jak to dławienie przebiega u Ciebie?

U mnie borykałem się dłuższy czas z podszarpywaniem na niskich obrotach - nawet przy ledwo wyczuwalnym przyspieszaniu, do tego raz na kilka tygodni zaczął pojawiać się misfire przy mocniejszym depnięciu z niskich obrotów.

A winny był rozciągnięty łańcuch rozrządu.

Opublikowano

No nie mow mi, ze auto dlawi sie przez to ze Kata jest zapchany bo to nie prawda.

 

Posiadam ten sam silnik z zepsutym czujnikiem nox, ktory niestety nie pozwala na wypalenie siarki w katalizatorze.

 

Pisze to tylko dlatego ze mam 8000 mg siary w kata i auto jak jezdzilo tak jezdzi wiec watpie zeby problem z "zamuleniem" byl polaczony z kata.

Opublikowano

Ja jezdze 25km dziennie. Z czego 10 do pracy rano i z powrotem 10. Obydwie strony powyzej 110 a i tak sie zasiarcza. To dlawienie to tak jakby chcial a nie mogl jakby nie ciagnal przez sekunde. Trzeba w wyzszych obratach od dolu. Jest to jednak rzadkie wiec moze sie myle ze to przez siarke. Moglbym sprobowac nie czyscic z siarki i zobaczyc co sie wydarzy ale co to za rozwiazanie.

 

Dodam jeszcze ze smierdzi czasem paliwem z rury...

 

Jak mozliwe ze Co sie czysci przy takich malych predkosciach?

Jak odpalic ten test na szczelnosc w Inpie?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Opublikowano

Przeczytaj sekcję "Katalizator magazynujący NOx" z tego wątku viewtopic.php?f=70&t=245047 , to Ci wyjaśni w jaki sposób ECU pozbywa się siarki z kata NOX.

W INPIe nie ma testu szczelności (do tego potrzeba ISTA-D/ISTA+/Rheingolda), natomiast możesz obserwować ciśnienie paliwa podczas jazdy.

 

Paliwem Ci śmierdzi w jakichś konkretnych przypadkach? Świece dawno wymieniałeś? Wtryski wymieniane czy nie?

Jakie adaptacje na vanosach ?

Opublikowano

Adaptacje Vanos -124 i chyba +124 jakos tak podobne obydwie wartosci a te druge to chyba w stopniach katy?? Okolo 7 stopni. Cos to mowi?

Z reguly smierdzi na jalowym ale nie śmierdzi zawsze. Nie ma reguly.

Posiadam Ista D Rheingold.

Swiece rok temu, cewki 5 miesiecy temu. Wtryski nie wymieniane.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przeczytaj sekcję "Katalizator magazynujący NOx" z tego wątku viewtopic.php?f=70&t=245047 , to Ci wyjaśni w jaki sposób ECU pozbywa się siarki z kata NOX.

W INPIe nie ma testu szczelności (do tego potrzeba ISTA-D/ISTA+/Rheingolda), natomiast możesz obserwować ciśnienie paliwa podczas jazdy.

 

Paliwem Ci śmierdzi w jakichś konkretnych przypadkach? Świece dawno wymieniałeś? Wtryski wymieniane czy nie?

Jakie adaptacje na vanosach ?

Hej. Bede wdzięczny za odpowiedz. Jakie adaptacje na vanosach sa w normie?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.