Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Kilka m-cy temu przesiadłem się z E61 na Audi A6 C7 w 3-litrowej benzynie, z kompresorem. Po rozmowie z jednym kolegą z Forum stwierdziłem, że warto podzielić się spostrzeżeniami z obecnymi posiadaczami BMW :)

 

1) jakość wykonania/wykończenia

(BMW: drobna przewaga) Audi ma przebieg niemal 2 razy mniejszy od BMW (jakieś 140 tys.) a jednak słychać jakieś skrzypienia z okolic środkowego tunelu. W BMW tego nie było. Z drugiej strony - pokrętła w Audi są metalowe, czuć wyraźnie chłód w dotyku. w BMW był miks. Jakość materiałów w obu pojazdach jest wysoka.

 

2) fotele

(+BMW) Miałem w E61 fotele komfortowe i te z Audi nie mają podejścia. Mimo elektrycznego ustawiania - nie dają takiego komfortu i trzymania w zakrętach jak w BMW

 

3) iDrive vs MMI

(++BMW) MMI 3GPlus nie jest złe, ale iDrive dużo lepszy. Fajnym featurem jest wielofunkcyjny touchpad, po którym można pisać, ale w najnowszym iDrive (NBT?) też to jest. Zmiana charakterystyki miedzy komfort, auto, sport itp - w BMW za pomocą dedykowanego przycisku, w Audi poprzez przełączanie między menu i kręcenie "wajchą". BMW dużo na plus.

 

4) klimatyzacja

(+BMW) mimo 4-ro strefowej klimatyzacji w Audi daję przewagę BMW, ponieważ tam automatyka naprawdę działała a nawiew był silny i cichy. Tutaj mimo zaparowania szyb nie włącza się automat do ich osuszenia, nawiew jest głośny a jego głośność wzrasta wraz ze wzrostem prędkości. Samo ustawienie klimatyzacji również jest mniej intuicyjne niż w BMW.

 

5) układ kierowniczy

(+BMW) Audi - PORAŻKA. Przez pierwsze 3 tygodnie byłem załamany jakością układu kierowniczego: zbyt lekko kręcąca sią kierownica, dramatycznie lekko w okolicach jazdy na wprost. Nie poczujesz tego w trakcie krótkiej jazdy testowej. To najbardziej czuje się w trasie. Zgłębiałem temat na tamtejszym forum i wychodzi na to, że "ten typ tak ma". Myślałem już o zmianie auta na BMW z tego powodu (ze stratą finansową). O zgrozo - po kliku miesiącach przyzwyczaiłem się i już tego nie czuję! :jawdrop:

 

6) przestrzeń

(REMIS) żona narzeka na mniejszą ilość miejsca na siedzeniu pasażera. Na miejscu kierowcy nie zauważam różnic.

 

7) silnik

(REMIS) Benzyna V6 na kompresorze jest rewelacyjna, bezawaryjna i bardzo dużo nie pali. Zgaduję, że benzynowe R6 w BMW jest równie miłe w obyciu. Trudno porównywać benzynę do diesla. Zastrzeżeń do tej jednostki nie mam (do diesli 2.0 i 3.0 z VAG już tak :) ).

 

8) skrzynia

(REMIS) Skrzynia w Audi to DSG. Zmienia bardzo szybko i sprawnie. Jednak na co dzień nie ma kosmicznej różnicy w porównaniu do mojego starego ZF'a. Z drugiej strony - to nie hydrauliczna skrzynia i przy precyzyjnym manewrowaniu na miejscu postojowym pracuje skokowo, co wymaga wzmożonej uwagi. Tam nie ma przekładni hydrokinetycznej i miękkie "półsprzęgło" prawie nie istnieje. Skrzynia ma też swoje problemy - olej zmienia się co 60 tys. km a mechatronikę.... kiedy padnie :(

 

9) napęd 4x4

(+AUDI) w normalnych warunkach drogowych trudno znaleźć różnice, ale quattro nie powinno mieć problemów ze skrzynką rozdzielczą xDrive'a :)

 

10) schowki

(+AUDI) jest schowek na okulary, którego mi brakowało w E60. Nie ma na natomiast schowka na monety! :) W bagażniku genialne zwisające "kotwiczki" do mocowanie różnego rodzaju toreb i utrzymani ich w pozycji pionowej! Ogromnie przydatne w codziennym użytkowaniu. Pod podłoga bagażnika brak natomiast rewelacyjnej "wytłoczki" na różne rzeczy, która to doskonale sprawdzała się w BMW.

 

11) wyciszenie

(+AUDI) w Audi jest ciszej, jednak auto jest również epokę młodsze. Możliwe, że to kwestia szyb, bo odgłosy żwiru spod kół uderzającego w nadwozie słychać bardziej niż w BMW. W Audi jadąc 230kph mam podobne odczucia jak w BMW przy 190kph

 

12) zawieszenie

(+AUDI) w BMW miałem "zwykłe" zawieszenie, w Audi również. Audi pracuje "lepiej". Mniej czuć wyboje a równocześnie auto mniej przechyla się w zakrętach i jest bardziej "sprężyste". Z tego jestem zadowolony. W BMW wymieniłem amortyzatory - więc nie było to "wyklepane" zawieszenie.

 

13) światła

(+AUDI) Oryginalnie w E61 miałem bixenon skrętny, przedliftowy. Niestety - mimo regeneracji świecił tak sobie. Dopiero po zmianie na poliftowe lampy było nieźle. W Audi mam światła typu FULL-LED, generację lub dwie generacje nowsze. Widać to na co dzień. Nie są tpo jeszzce matrix-LED, ale i tak jest bardzo dobrze. Asystent świateł drogowych - REWELACYJNY. Dużo lepszy niż w BMW E61 - widać postęp w nowszym aucie.

Brakuje tylko skrętności, do której się przyzwyczaiłem.

 

To tyle gwoli spostrzeżeń. Nie chciałbym zaczynać żadnej flame-war. To tylko luźne spostrzeżenia zanotowane, by nie umknęły z czasem :)

 

Konkluzja:

E60 to auto lepsze, niż się właścicielowi na co dzień wydaje :)

Opublikowano

Heh....

 

O precyzyjnym układzie kierowniczym w bmw dużo ludzie pisali

Widać sprawdza się

 

Poza tym tak jak pisaliśmy pewne rzeczy/mankamenty/różnice wynikają z postępu technologicznego..

 

Pozdrawiam

Paweł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.