Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów ;)

Jestem w posiadaniu przepięknego modelu jakim jest Bmw e9 3,0csi,

Auto jest po kapitalnym remoncie blacharsko- lakierniczym,

Również udało mi się skapletowac, odrestaurować wszystkie elementy poza jednym !

Bolączka jest silnk, od początku miałem z nim problemy ;P

Przegrzewanie się bloku wynikajace z problemem z łapaniem temperatury przez termostatyczne wisco ;((

Pewnego dnia nie wytrzymała głowica i pojawiło się pęknięcie, które wpuściło cały płyn do oleju.

Numer głowicy jak w temacie to 12500199

Teraz pytanie czy posiada lub zna kogoś kto posiada taka głowice na sprzedaż, jeśli tak to proszę o kontakt

W dodatku proszę o porady w sprawie odpowiedniego chłodzenia jednostki

 

Pozdrawiam

Ratujmy klasyki !!!!

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam szczęśliwego posiadacza.

Niestety nie jestem w stanie ci pomóc, ale mam nadzieje że Ty wesprzesz mnie radą.

Mianowicie zakochałem się w E9 od pierwszego wejrzenia i w końcu dojrzałem do decyzji o zakupie i renowacji tego cuda.

Dlatego jak mógł być wspomóc mnie radą na co zwrócić uwagę w swoich poszukiwani, czym się kierować wybierając odpowiedni model do odbudowy.

Jakie elementy jest najtrudniej dostać, i co przysporzyło największe trudności podczas prac.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Blacharka w e9 to podstawa - im jest w lepszym stanie, tym więcej zostanie $ w kieszeni. Są oczywiście miejsca strategiczne (podłoga), których nie da się ominąć (jeśli auto nie z Kalifornii to na 99% do wymiany (na szczęście el. podłogi nie są kosmicznie drogie. Takie elementy jak błotniki przednie i tylne, kadłub - są prawie nie do dostania, a jak coś sensownego pojawia się na sprzedaż, to ceny są w tysiącach (czasem też euro), więc warto, żeby były i w sensownym stanie.

Oprócz blacharki warto też zwrócić uwagę na kompletność wnętrza - stan deski rozdzielczej (pęknięcia itp)., schowków, paneli bocznych; różne listewki, pokrętła, przejściówki potrafią przysporzyć bólu głowy. Pomijam kwestię foteli - bo to jest kwestia ew. nowej tapicerki.

Generalnie warto, żeby auto było całe kompletne.

Osprzęt silnika - to generalnie nie problem, prawie wszystko jest do dostania nawet w ASO, bo jest to m30. Warto zwrócić uwagę na stan układ hydraulicznego i hamulcowego (głównie chodzi pompy), bo zamienników brak a uszczelki czy membrana w środku np. pompy hamulcowej potrafi być sparciała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.