Skocz do zawartości

E90 2.5i stukanie przy skręcie.


Olmonty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem mój polega na tym ze podczas skręcania kołami maksymalnie w prawo lub lewo słychać gdzieś w okolicach nóg kierowcy stuknięcie bardzo mocne. Nie za każdym razem pojawia się ten dźwięk , oraz jeśli skręcę w jedna stronę , później odbije kierownice na prosto i później znowu w ta sama stronę to nie ma tego dźwięku. Pojawia się tylko kiedy skręcam na maksa w lewo a potem w prawo lub na odwrót. I zawsze jest w tym monecie kiedy już koła sa skręcone maksymalnie. Dodam ze byłem na stacji , żadnych luzów nie ma w zawieszeniu i ten dźwięk również nie wydobywa się z drążka kierowniczego , ale trzymając za drążek czuć lekkie tak jakby szarpnięcie. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?

 

Dokładnie mam to samo co na tym filmiku tylko z tej racji ze nie znam sie na tym to nie wiem co autor tego filmu miał na myśli pisząc naciąg osi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej wyeliminować najpierw tańsze przyczyny. Zawieszenie całe sprawdzałeś? Może to być któryś sworzeń/przegub kulowy. Sprawdź też może krzyżak kolumny kierowniczej. Jeżeli ci się to reprodukuje przy wyłączonym silniku, to możesz wymontować łatwo filtr powietrza i masz wtedy dojście do krzyżaka i do maglownicy - łatwiej wtedy ocenić co to stuka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na 3roznych stacjach sprawdzałem zawieszenie i wszędzie mówili ze wszystko jest ok. Stukanie występuje te zarówno na włączonym i wyłączonym silniku. Na jednej stacji powiedzieli mi ze jak trzymał za ten krzyżak i w momencie kiedy stukało było czuć stuknięcie na tym krzyżaku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie aktualnie już nie stuka. Ale ja miałem pojedyńcze stukniecie w momencie kiedy prostowałem kierownicę z maksymalnego skrętu

Zrobiło się to zaraz po wymianie pompy wody. Musiałem wtedy odkręcić pompę wspomagania i to ona najwyraźniej stukała.

Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem wspomagania , włączyłem silnik i kilka razy kręciłem kierownicą w maksymalne położenia. Potem silnik trochę pracował również z odkręconym korkiem. Operację powtórzyłem jeszcze następnego dnia.

Najwyraźniej coś się zapowietrzyło, może jakiś zaworek w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się dotrzeć do człowieka który miał dokładnie słowo w słowo ten sam problem. I zaczęło się to i niego po wymianę pompy wody bo mechanicy uszkodzili tzw blokadę osi. Teraz tylko pytanie brzmi co to jest ta blokada osi ? Jestem po majowce umówiony do mechanika i chciałbym się dowiedzieć mniej więcej o tej blokadzie żeby mechanik mnie nie naciągnął na coś innego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.