Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem mój polega na tym ze podczas skręcania kołami maksymalnie w prawo lub lewo słychać gdzieś w okolicach nóg kierowcy stuknięcie bardzo mocne. Nie za każdym razem pojawia się ten dźwięk , oraz jeśli skręcę w jedna stronę , później odbije kierownice na prosto i później znowu w ta sama stronę to nie ma tego dźwięku. Pojawia się tylko kiedy skręcam na maksa w lewo a potem w prawo lub na odwrót. I zawsze jest w tym monecie kiedy już koła sa skręcone maksymalnie. Dodam ze byłem na stacji , żadnych luzów nie ma w zawieszeniu i ten dźwięk również nie wydobywa się z drążka kierowniczego , ale trzymając za drążek czuć lekkie tak jakby szarpnięcie. Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?

 

Dokładnie mam to samo co na tym filmiku tylko z tej racji ze nie znam sie na tym to nie wiem co autor tego filmu miał na myśli pisząc naciąg osi.

 

Opublikowano
Wymieniłem łożysko i dalej problem pozostał. Czy brać się teraz za maglownice ? Dźwięk ewidetnie wydobywa się spod nóg kierowcy.
Opublikowano
Może lepiej wyeliminować najpierw tańsze przyczyny. Zawieszenie całe sprawdzałeś? Może to być któryś sworzeń/przegub kulowy. Sprawdź też może krzyżak kolumny kierowniczej. Jeżeli ci się to reprodukuje przy wyłączonym silniku, to możesz wymontować łatwo filtr powietrza i masz wtedy dojście do krzyżaka i do maglownicy - łatwiej wtedy ocenić co to stuka.
Opublikowano
Byłem na 3roznych stacjach sprawdzałem zawieszenie i wszędzie mówili ze wszystko jest ok. Stukanie występuje te zarówno na włączonym i wyłączonym silniku. Na jednej stacji powiedzieli mi ze jak trzymał za ten krzyżak i w momencie kiedy stukało było czuć stuknięcie na tym krzyżaku.
Opublikowano

U mnie aktualnie już nie stuka. Ale ja miałem pojedyńcze stukniecie w momencie kiedy prostowałem kierownicę z maksymalnego skrętu

Zrobiło się to zaraz po wymianie pompy wody. Musiałem wtedy odkręcić pompę wspomagania i to ona najwyraźniej stukała.

Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem wspomagania , włączyłem silnik i kilka razy kręciłem kierownicą w maksymalne położenia. Potem silnik trochę pracował również z odkręconym korkiem. Operację powtórzyłem jeszcze następnego dnia.

Najwyraźniej coś się zapowietrzyło, może jakiś zaworek w pompie.

Opublikowano
Udało mi się dotrzeć do człowieka który miał dokładnie słowo w słowo ten sam problem. I zaczęło się to i niego po wymianę pompy wody bo mechanicy uszkodzili tzw blokadę osi. Teraz tylko pytanie brzmi co to jest ta blokada osi ? Jestem po majowce umówiony do mechanika i chciałbym się dowiedzieć mniej więcej o tej blokadzie żeby mechanik mnie nie naciągnął na coś innego.
Opublikowano
Problem rozwiązany , dwie śruby od maglownicy były nie do końca przykręcone i udało się naprawić to bez żadnych kosztów,oby tak dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.