Skocz do zawartości

[318i]Falujące obroty i moment który wskazuje na przyczyczyn


tete1234

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam BMW e46, 318i , 118KM, 1999r, sedan.

Od samego zakupu (a było to niedawno bo od grudnia 2016r) męczę się z falującymi obrotami. Zanim odeślecie mnie do wyszukiwarki, przeczytajcie o tym momencie który opiszę i możliwe że wskazuje na przyczynę falujących obrotów. Niestety sam nie znam się na działaniu silnika więc może Wy pomożecie.

 

Obroty falują najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowana, zakrętu itd. czyli w tedy wrzucam sobie na luz albo na sprzęgle i tak sobie leci i obroty spadają do ok. 400-600. Falują także przy cofaniu.

Tak wiem, był taki temat, i chłopaki rozważali wiele przyczyn, przepustnice, silniczek krokowy, sondy lambda i wiele innych.

 

Jednak ja miałem raz taką sytuację. Silnik pracował tak jak zawsze, nie było żadnych problemów oprócz standardowo falujących obrotów. Przejeździłem ok. 30km i podjechałem sobie na parking. Nie było mnie może godzinę. Później wsiadam odpalam i obroty tak jak przy odpaleniu wzrastają tam do jakiś 1500 i ku mojemu zaskoczeniu spadają do zera, czyli nie trzymają się wcale... Odpaliłem tak może ze trzy razy, dalej ta sama sytuacja, po prostu spadają i silnik gaśnie. Więc pomyślałem że przytrzymam deczko pedał gazu, no i silnik utrzymał się, nie zgasł, ale jak puściłem to oczywiście obroty spadły do zera.

I tutaj moment najważniejszy: gdy odpaliłem po raz kolejny, pomyślałem że może tam coś się przytkało, więc przygazowałem mu do 6-7tys obrotów i okazało się, że to pomogło, bo silnik zaczął pracować normalnie (dalej z falującymi obrotami)

 

Obroty raczej nie falują gdy samochód stoi, ewentualnie tylko troszkę, a zazwyczaj to tak jak opisałem, że przy dojeżdżaniu.

 

Teraz pytanie, czy ta sytuacja może rozjaśnić sprawę, co jest przyczyną falujących obrotów?

Edytowane przez tete1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawa się rozjaśni jak podłączysz auto pod komputer i podasz błędy z opisami i dodatkowo dopiszesz 318i do tytułu. Jak chcesz w ciemno szukać to zacznij od szczelności dolotu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie w moim byłym compakcie i żadnych błędów nie było,te falowanie to zmora tych silników

nie dawno na forum było że pomogła wymiana czujnika wału albo wałka nie pamiętam dokładnie

sprawdż czy nie masz poparciałych węzyków od egr i czy ci się nie przycina sam egr ewentualnie zawór który go steruje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopak podpinał mi pod komputer (prawdopodobnie program to INPA) i stwierdził że wszystko jest w porządku, wszystko jest w normie. Sprawdzał także stan na odpalonym silniku, tutaj także wszystko było w normie.

Był jeden błąd 171, jednak on go tylko usunął (no może nie wiedział dokładnie od czego on jest albo jest to jakiś nieznaczący błąd).

 

Jeśli to przepływomierz to jak sprawdzić czy dobrze pracuje? Zdemontować go i wyczyścić? Czy w grę wchodzi tylko wymiana?

Czytałem już o takim teście przepływomierza, że jadąc na 4 biegu, wciskamy pedał gazu do oporu i jak wskaźnik spalania wychyli się +20l/100km to jest dobrze (i tak właśnie u mnie było). A jak kończy się wychylać na 16-17l/100km to że padnięty przepływomierz. No ale czy to daje stuprocentową pewność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczekujesz pomocy ale daj coś z siebie, Maniek Ci napisał

podasz błędy z opisami
Chłopak podpinał mi pod komputer (prawdopodobnie program to INPA) i stwierdził że wszystko jest w porządku, wszystko jest w normie. Sprawdzał także stan na odpalonym silniku, tutaj także wszystko było w normie.

Był jeden błąd 171, jednak on go tylko usunął (no może nie wiedział dokładnie od czego on jest albo jest to jakiś nieznaczący błąd).

Po łebkach traktujesz sprawę a chcesz diagnozy.

Zobacz jak inni się z tym zmagali viewtopic.php?f=97&t=128984

Inna sprawa to masz nie regulaminowy tytuł wątku więc dopisz w tytule jaki masz silnik zamiast pisać e46, bo admin może Ci zamknąć wątek

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przydałby się dokładny opis błędu, ale przeważnie przyczyną jest przepływomierz, odepnij jego wtyczkę i przejedź się, daj znać czy silnik lepiej pracował czy gorzej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.