Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu staram się uporać z zainstalowaniem INPY i połączeniem z silnikiem N47 i innymi modułami w aucie.

Posiadam WIN XP i kabel od Viakena z przełącznikiem K+DCAN. Jedyne co udało mi się osiągnąć to to, że INPA pokazuje stan zapłonu i baterii ale po próbie połączenia się z silnikiem N47 wyskakuje błąd:

 

Group File: D_MOTOR

IFH_0009: NO RESPONSE FROM CONTROL UNIT

Program will be stoped.

 

Port w obd.ini ustawiony na COM 1 jak i w ustawieniach sprzętu.

INPA V5.0.6

Pomoże ktoś doprowadzić to do takiego stanu aby dało się diagnozować samochód ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EC-APPS/INPA/CFGDAT/ E60.ENG otwórz w notatniku i tam gdzie sa silniki wpisz N47 będzie to tak wyglądało (to wszystkie dostępne N47 i N57)

 

[ROOT]

DESCRIPTION=Select E60 V1.29

ENTRY= EXX,Functional jobs,

ENTRY= TD-530_E,TD-530 V4.03 ENG I-Stufe/Gesamt FS,

ENTRY= td-530na,TD-530na I-Stufe/Gesamt FS,

 

 

[ROOT_MOTOR]

DESCRIPTION=Engine

ENTRY= DDE7N47, DDE7N47 for N47,

ENTRY= n47t,n47t DDE7 T,

ENTRY= n47tuds, n47tuds DDE7 TUDS,

ENTRY= DDE73N57, DDE 7.3 für N57,

ENTRY= dde7uds, dd7uds DDE7 UDS ,

 

 

Zapisz i jak masz komunikacje interfejsu z samochodem to na pewno działa

com 1 nie jest tak istotny tylko ma być taki sam jak w menadżerze urządzeń USB serial port COMx

x- to numer portu COM taki jaki masz w EDIABAS/BIN/obd.ini można od COM1 do COM9

oczywiście w obd.ini tez można zmienić na jaki chcemy liczy się tylko ten na górze

[OBD]

Port=Com9

Hardware=OBD

RETRY=ON

 

jak nie uda ci się połączyć z żadnym z nich N47 lub N57 to zrób zdjęcie błędu to coś pomogę

ale warunek jest taki że interfejs łączy się z samochodem z innymi sterownikami

Opublikowano

Inpe zainstalowałam zgodnie z tym postem na pierwszej stronie

viewtopic.php?t=223979 wraz z sp-daten 54.0 E60 FULL

W pliku obd.ini zamiast OBD które Ty wysłałeś miałam Hardware=USB

W dalszym ciągu pokazuje ignition i battery i teraz wywala błąd 0003.

 

Fehler! Aufruf über Gruppendatei: G_MOTOR.GRP

IFH-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Das Programm wird abgebrochen!

Opublikowano

Jezeli kolezanka ma hardware=usb to znaczy ze podczas instalacji standard tools 2.12 odznaczyla ptaszkiem usb to serial adapter. Na windows xp 32 bit nie odznaczamy tego ptaszka.Wtedy bedzie HARDWARE=OBD.

i jeszcze jedno, port ustawiony na com 1 a opóźnienie tez z 16 zmienione na 1??

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodatkowo sprawdź obdsetup czy wszystko ok żadnego błędu

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/OBDSetup,5012575311.exe(executable)

(zapisz go w EDIABAS/Hardware/OBD/

jak błędy w rejestrze to musisz edytować rejestr serial (regredit.exe) jak na moim filmie

jak dużo błędów to polecam gotowy rejestr seral.reg dodać http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/serial+port,5326921881.reg

to prostsze i łatwiejsze ,

innym problemem może być jak masz interfejs K-dcan z przełącznikiem i masz port ethernet w OBD2 w samochodzie E60 z CIC

(poznasz po metalowych pinach piny 8, 3,11,12,13 ) to przy włączonym lub zlutowanym pinie 7 z 8 (linia K) w interfejse to

zablokuje diagnostykę na DCAN (czyli twój interfejs)

jak masz przełącznik z oznaczeniem K-line lub DCAN to ustaw na DCAN lub K-line OFF

Opublikowano

Zaintalowałam nowszą INPE.

Kabel jest z przełącznikiem pod USB od Viakena.

https://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-pro-we-wtyku-obd2-16pin.html

Jak patrzy się na przełącznik w kabelku to działa na wszystkich położeniach prócz skrajnego lewego.

 

Nowsza INPA łączy się z pojazdem, pokazuje czarne kropki battery i ignition, da się nawet wykonać diagnostykę totalną samochodu. Problemem jest teraz taki, że nie da się połączyć osobno z silnikiem i innymi modułami.

 

Podczas próby połączenia z jakimkolwiek modułem wywala błąd:

 

Variant checking

Request control unit: 'D71N47A0' not found.

Control unit found:' 'D71N47C0'

Program will be stopped.

 

Po odpaleniu OBD Setup wygląda to tak:

 

http://www.fotosik.pl/zdjecie/108a87a49edead4b

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz interfejs K-dcan z przełącznikiem musisz ustalić w której pozycji pin 7 z 8 jest rozłączony i takie ustawienia używać do

diagnostyki Twojego auta , ale jak jest diagnostyka całego modelu to jest dobrze nic nie zmieniaj ,

masz tu plik do silnika N47

http://chomikuj.pl/M-car/Dokumenty/DDE7N47,5861406028.rar(archive)

ściągnij rozpakuj i wklej do

C:\EC-APPS\INPA\SGDAT \ oba pliki zamieniając z istniejącymi , jest to najnowszy plik dla N47 i zawiera twój silnik D71N47C0

będzie po niemiecku , dla tej opcji nie ma już po angielsku , mogę przerobić ale większość funkcji nie działa , więc jest bezużyteczny .

Z menu będziesz wybierała DDE7N47 for N47 aby się połączyć z silnikiem N47

  • 2 lata później...
Opublikowano

potwierdzam, działa podmieniłem pliki które kolega wyżej wrzucił i nie mam żadnych błędów

port ustawiony na com 1 a opóźnienie tez z 16 zmienione na 1


wszystko śmiga!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.