Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

 

Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, czy ZF8 sport jest szybsza od zwykłego ZF8 ?

Jeśli tak, to czy można przeprogramować zwykłą skrzynię ZF8 tak, żeby chodziła tak jak ZF8 sport ?

Podobno "hardware" jest taki sam.

 

Dzięki i pozdrawiam,

Michał

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Było o tym, sport i zwykła to te same skrzynie, inna dźwignia biegów i dodane manetki przy kierownicy.
Opublikowano

Hej,

 

Dzięki za odpowiedź.

O ile rozumiem to:

1. "Po włączeniu opcji" - czy tu chodzi o opcję, którą właśnie różni się "zwykła" skrzynia ZF8 od "M", którą powiedzmy ustawia się w fabryce ?

2. Czy jesteś w stanie włączyć tą opcję po podłączeniu auta do kompa ?

3. Zauważyłem, że po zmianie na tryb M/S, skrzynia działa agresywniej, trzyma wyższe obroty, szybciej reaguje, mimo że mam "zwykłą".

Rozumiem, że po włączeniu "opcji" o której piszesz, skrzynia będzie jeszcze szybsza ?

4. Piszesz, że standardowo ma 205 ms, a po włączeniu opcji 100 ms. A co w takim razie z trybem comfort ? Czy tutaj skrzynia będzie chodziła tak jak dotychczas ? Czy też będzie "szybsza" i agresywniejsza ? Czy też nie ma to nic do rzeczy, bo sama zmiana biegu (205ms lub 100ms) w sensie stricto nie ma nic wspólnego z "polityką" zmiany biegów w poszczególnych trybach ?

 

Dzięki i pozdro !

Michał

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Na m serii w ogóle inne skrzyni biegów.

2. Jestem, pod warunkiem odpowiedniego sprzętu z twojej strony.

3. Algorytm przełączania napisałem wyżej. Tryb M/S D/S- nie jest to opcja sportowej skrzyni.

4. Tryb comfort - zwykle przełączanie biegów.

 

http://i.piccy.info/i9/7d439c067cd33fc5ee5d67cc88c60909/1492336902/74964/1073353/12783529_1050150785041987_2291188389219884670_o_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-04-16-10-01/i9-11081158/800x450-r/i.gif

Opublikowano

1. Czy skrzynia sportowa (np. w pakiecie M, ze znaczkiem M, z łopatkami) jest szybsza od zwykłej ?

2. Co to jest za tryb przełączania 100ms zamiast 205ms ? Czy to ma coś wspólnego z różnicami pomiędzy dwiema skrzyniami opisanymi wyżej ?

3. Czy to jest "opcja" 100ms dostępna fabrycznie w skrzyni, którą trzeba włączyć ?

4. 100ms brzmi znacznie lepiej niż 205m, czy ta zmiana/upgrade/etc. jest popularnym zabiegiem ? Bo o chipowaniu się mówi a o tym nic.

 

Pozdr.

Michał

Opublikowano (edytowane)

No właśnie nie mam na myśli M5 w ogóle. Mowa o jedynie zwykłym silniku np. 535d

I liczę, że mimo mojej małej wiedzy na ten temat, do czego się przyznaję, da się odpowiedzieć (chociaż częściowo) na moje pytania :-)

 

Sprawa tak naprawdę jest prosta. Mam 535d xdrive z automatyczną skrzynią i zastanawiam się, czy mogę coś z tego jeszcze wycisnąć, ponieważ zorientowałem się że są też skrzynie "sportowe" i trochę mi się zrobiło kwaśno. Druga sprawa, że planuję oddać silnik do chipowania i zakładam, że może można by skrzynię dopasować również do zchipowanego silnika, bo przecież będzie miał inną charakterystykę.

Edytowane przez zorad
Opublikowano

No tutaj jeszcze nie rozumiem:

 

ad) 2. Jestem, pod warunkiem odpowiedniego sprzętu z twojej strony.

O jakim sprzęcie mowa ? Ja mam tylko samochód :-)

ad) 3. Algorytm przełączania napisałem wyżej. Tryb M/S D/S- nie jest to opcja sportowej skrzyni.

Czyli rozumiem, że 100 ms jest tylko przy trybie SPORT i M/S ?

Czy skrzynia sportowa przełącza też 205 ms (skoro jest tak sama) ? To by oznaczało, że przeprogramowana zwykła jest szybsza !

4. Tryb comfort - zwykle przełączanie biegów.

Rozumiem - tutaj zmiany biegów pozostają takie jakie były.

Opublikowano

Zdjęcie rozumiem. Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo.

Ale reszty nie rozumiem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdjęcie rozumiem. Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo.

Ale reszty nie rozumiem :)

S czyli DS ?

Opublikowano

Hmmmm :), no to mam kolejne 3 pytania:

 

1) A masz jakiś filmik jak to zmienia po upgradzie ?

2) Czy to nie zmienia trwałości skrzyni ? Jak np. zchipuje silnik na 400 km 750Nm to może chodzić w tym trybie 100ms ?

3) I wreszcie upragnione pytanie, rozumiem że sprawdzałeś, czy nie mam skrzyni sportowej. Czyli czy jeśli bym miał sportową skrzynię w tym moim 535d (ze znaczkiem M i łopatkami to sportowa tak ?) to by miała 100 ms ?

Opublikowano

"Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo."

No na skrzyni napisane M/S, a na zegarach S1, S2 itp. Po ruszeniu lewarka w górę lub w dół, przechodzi na M1, M2 i wtedy zmieniam manualnie.

Opublikowano

Kurde, patrzę na ten twój filmik i mam dokładnie tak jak w drugiej części filmiku. Z "D" przechodzi mi na S1, nie na D2.

To w końcu jaką mam tą skrzynię ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Też mam u siebie ten tryb S po przełączeniu lewarka w lewo."

No na skrzyni napisane M/S, a na zegarach S1, S2 itp. Po ruszeniu lewarka w górę lub w dół, przechodzi na M1, M2 i wtedy zmieniam manualnie.

Jak masz S, może już ktoś robił do ciebie.

Aby ci dać ostateczną odpowiedź , musiSz sprawdzić dane kodowania w sterowniku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.