Skocz do zawartości

Bicie kierownicy .


zurik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Walcze od duszego czasu z biciem kierownicy wymienialem wachacze , drazki i koncowki drazkow . Az wkoncu przyszedl czas na magiel po wymianie bylo ok ale teraz jak na przyklad jade skrecam kierownica i ja wracam do pozycji prostej to czuje jakies opory jak by cos w oponie bylo czy jak by to nazwac . Dodam ze jutro zakladam nowe oponki na letnie bo stare maja juz 7 lat i zobacze jak bedzie . A moze magiel pada ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Wlasnie odebralem X z nowymi oponkami i powiem wam ze przy malych predkosciach tzn. do 80km jest wszystko dobrze ale potem sie zaczyna i to raz jest a raz nie wiec w piotek regeneracja zaciskow. A tak po za tym na nowych oponach nie czuc juz nierownosci malych dziur itp. na kierownicy jestem bardzo zadowolony .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki sa bardzo dobre tez jestem zadowolony. Zrobilem regeneracje zacoskow i i nic nie pomoglo . Moze tacze musze wymienic ale czy od tarcz jest bicie kierownicy i drganie bez hamowania dzisiaj rano np. Tak mi bilo ze myslalem ze sie auto rozleci jak kilka razy zahamuje to tak jak by troche ustaje ale po chwili wraca . Macie jakies pomysly ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam wszystkich . Dalej walcze z drganiami , biciem kierownicy przy hamowaniu i przy normalnej jezdzie ale chcem zamowic tarcze i klocki teraz moje pytanko . Jaki zestaw wziasc caly ATE czy tak jak ktos tu pisal tarcze Zimmerman Sport nawiercane i klocki TRW ? Bo zestaw ATE jest droszy od Zimmerman :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to jutro zamowie tarcze ATE i klocki ATE ceramiczne . Od jakiegosz czasu slysze stukanie w jakims kole czasami stuka a czasami jak by ktos tak kilka razy szybko uderzal wiec znowu cos nowego heh albo hmm jak bym w jakas dziure wiechal a droga piekna bez dziur. Ale cos mi sie wydaje ze to od tarcz i klockow dam znaj jak wymienie co i jak :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie .

Jestem juz po wymianie tarcz i klockow caly zestaw firmy TRW i powiem wam ze wszystkie bicia, drgania, stugania zniknely problemem byly tarcze i klocki wiec oby tak juz zostalo :)

Dzieki wszystkim za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i myslalem ze jest wszystko ok ale jednak nie . Bicia przy hamowaniu nie ma , ale dalej mam jakies bicia dragnia przy jezdzie jak leko krece kierownica w lewo czy prawo . Dziwne jest to ze ze czasami bije mocniej a czasami nic nie czuc najbardziej bije jak skrece w prawo tzn. Robie leki ruch kierownica i czuc drgania w lewo nie tak mocno ale czuc a zaczyna sie od 50 km tak do 100km i puzniej nic juz nie bije . Hmm magiel nowa po regeneracji oponki nowe wachacze nowe tylko sworznie na wachaczu nie wymienialem . Drazki kierownicze i koncowki tez nowe jak magiel robilem odrazu nowy zestaw zamontowalem .

 

Moze te sworznie ( przegub prowadniczy kola ) nr. 15 ale mechanik sprawdzal i powiedzial ze sa w dobrym stanie . Juz sam nie wiem .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-06-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=31_0521

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm gumy sa cale przegub nie stuka jak skrecam na max i jade pomalu . Mi bije jak np. Skrece 5 cm kierownica w prawo lub lewo i jak krece z powrotem te 5 cm to tez bije tak od 60 km i czasami jest silniejsze a czasami nic nie ma :( a te sworznie ? Bo maga byc cale luzow nie czuc ale moze bic . Podskocze jutro na stacje diagnostyczna bo i tak musze przeglad zrobic to niech szukaja :)

Gdzies na forum e46 ktos mial podobne objawy i mial walniete sworznie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dzis rano jechalem do pracy 25km nawet jak jade prosto to sa wibracje male na kierownicy i tak jak by podskakiwal na drodze . Jadac 160 h jest to samo , na miejscu dotykam przednie kola i sa cieple oby dwa no lewa troszke cieplejsza jest , a hamowalem normalnie , kumpel robil ta sama trase nisanem x trial i u niego kola sa troszke cieple .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zawieszenie sprawdzone niema najmniejszego luzu , kola wywazane brakowalo w lewym 10 g a w prawym 20g z tylu podomnie .

Ale tak trzepalismy cale auto i wyszlo ze jest luz na krzyżaku kolumny kierowniczej

nr. 2 normalnie jak go zlapalem to latana boki .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FB71-EUR-06-2005-E53-BMW-X5_30d&diagId=32_1188

Jak bede w PL to go wymienie i dam znac co i jak , jak narazie troszke go podsmarowalem . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich .

Sprawa sie wyjasnila , kupilem uzywany krzyzak wymienilem go nie bylo to jakies mega ciezkie , stary maial maly luz . Z ciekawosci zprawdzilem jeszcze sworznie i przy skreconych kolach na max kolega robil lekkie ruchy kierownica sworznie lataly prawo lewo , na stacji diagnostycznej nic nie wykryli .

Dzisiaj wymienilem te sworznie ciezko bylo je wybic ale jakos poszlo, jak narazie mam spokoj z biciem kierownicy ( skokami) , w przyszlym tyg zrobie jeszcze geometrie dla pewnosci . :D .

 

Dziekuje wszystkim za pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.