Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Przeszukałem to forum i szukałem na innych. Ale niestety wciąż mam wrażenie, że mój przypadek jest mocno odosobniony. Chciałbym zaznaczyć, że jestem właścicielem swojego BMW 530iA Touring od niespełna dwóch miesięcy, także wciąż się go uczę i po drodze trochę targa mi nerwy. Z góry przepraszam, że piszę od razu z interesem, choć nawet się nie przedstawiłem na froum, ale sprawa dla mnie istotna. Tym bardziej, że święta się zbliżają i czeka mnie do objechania prawie pół polski :(

Mianowicie dziś rano jadąc do pracy wszystko działało jak powinno. Auto postało cały dzień przed zakładem i jak chciałem wracać to już nie działała elektryka jak powinna. Mianowicie przestało działać radio i cokolwiek związanego z wyświetlaniem bądź sterowaniem przez komputer navi z dużym ekranem. Słychać tylko szum z głośników i charakterystyczny dźwięk jaki wydaje z siebie odpalony monitor - tak jakby działał. Jednak nic nie wyświetla, nić nie można zmienić czy ruszyć. Kolejną rzeczą stał się problem z zegarami. Włączając kierunkowskaz nic na zegarach się nie pojawia, nie słychać tykania, a mimo to kierunek fizycznie świeci, z długimi podobna sytuacja. Mimo to wszystkie światła działają jak należy. Klima chodzi normalnie, xenon poziomuje prawidłowo, nivo działa, elektryczne sterowanie fotelem + kierownicą + lusterka(wraz z składaniem) też działa. Nie działa natomiast spryskiwacz świateł i PDC też tylko działa jak sam je włączę z guzika (nie jak normalnie, po wrzuceniu wstecznego).

Myślałem, ze komputer się zwiesił, więc odpiąłem "+" na aku na kilka minut żeby zresetować komputer. Niestety poza utratą j. angielskiego na zegarach nic się nie zmieniło :mad2: Próbowałem również trybu diagnostycznego przez przeklikanie zegarów i w test 2 wszsytko na zegarach działa jak należy, wszystko inne też okej. Sprawdziłem każdą wtyczkę w modułach z bagażnika oraz wtyczki przy samym monitorze w gabinie i każdy bezpiecznik(wymieniłem wszystke od boardmonitor i radio). Dalej bez poprawy.

Ogólnie jestem załamny, bo klękło i nie wiem co, nie wiem gdzie i jak :cry2: Do tego boję się, że odpinając aku reset mógł zgubić mapę od instalacji LPG, a teraz nie mam jak sprawdzić (luz na drążkach i wahaczu po prawej, nie chcę się rozpędzać samochodem). Rozmawiałem z poprzednim właścicielem i jutro będziemy próbowali przepinać stary moduł komfortu, żeby zobaczyć czy coś to zmieni.

Co to może być..? Czy BC się jakoś mocno przyciął? Czy to problem, że auto stało na słońcu przez cały dzień?! Czytałem o modułach LCM, komfortu czy zegarach i wygląda mi to na kombinację wszystkich :/ Dodam, że jakiś czas mam problem i po myjni robi mi się wilgotna podłoga w nogach kierowcy (albo problem z kanalikiem od szyberdachu, albo uszczelnienie wewnątrz drzwi), czy to może miec na to wpływ? Pomimo braku modułów i bezpieczników w nogach kierowcy? U pasażera podłoga suchutka.

Będę wdzięczny za pomoc i podpowiedzi :(

Opublikowano
Wróżenie z fusów.. chociaż przypomina to trochę moduł komfortu. Teraz powtórzę zdanie wypowiadane na tym forum miliony razy: podepnij auto pod komputer. Jest szansa, że tam będzie jednoznaczna odpowiedź.
Opublikowano

Wiem i rozumiem. Dziś będzie wpinany komputer i u poprzedniego właściciela wpięty stary moduł komfortu, żeby sprawdzić czy coś się zmieni. Ale chodzi o sugestie i podpowiedź, gdzie szukać najpierw. Czasem, a nóż u kogoś było podobnie, już przerobił temat i uda się szybko znaleźć w ten sposób winowajcę(oszczędzając czas i trochę gotówki), stąd mój post. Wcześniej jeździłem volvo i teraz wszystko jest dla mnie nowe, także przepraszam jeśli robię śmietnik :(

Niemniej bardzo dziękuję za sugestię :)

Opublikowano

Kolego sprawdź jeszcze wtyczki od licznika z tyłu, bo osobiście opisujesz sytuację, jakby były poluzowane. Mało prawdopodobne ale jeśli ktoś coś kopał przy liczniku to wszystko może być. Zegary wyciąga się dosyć łatwo. Od Zegarów najpierw odepnij czarna wtyczkę dopiero potem pozostałe dwie, które łączą się z właśnie z ekranem navi itp itd

 

Oczywiście pod komputer podpiąć łatwiej :) Załatw sobie kabel, laptopa i jazda.

Opublikowano

Ok ok, jeszcze sprawdzę. Nie mam nic do stracenia. Póki co na dwa podłączenia komputera, dwa razy wyszedł martwy LCM :( Zegary puszczają na moduły, ale wszystko staje na LCM.

Może to faktycznie te wtyczki w zegarach. Pytanie tylko czy odpiąć do zrobienia tego akumulator?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.