Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,moje bmw e92 n52 b25. Od kilku dni zauważyłem, że przy końcu miski olejowej skrzyni biegów(bliżej tyłu auta) zbieraja sie co jakis czas krople. Nie wiem czy jest to olej ze skrzyni, niby jest to lekko oleiste , ale klarowne. Dzis podniosłem auto do góry i starałem się zaobserowac skąd to leci, ale jak na złość narazie nic nie ma. Słyszałem że tamtędy moga skropliny z klimy uciekac?? Co o tym sądzicie? Z góry dzieki
Opublikowano
Dzieki kolego za szybką odpowiedz. Wierzyć mi się nie chce bo miałem zmieniany pare miesiecy temu olej w skrzyni razem z miską bo w tej skrzyni tak trzeba.... Można to jakos reanimować, czy trzeba nową miske razem z uszczelnieniami ??
Opublikowano

Do wymiany tulejki trzeba miskę odkręcić, zaryzykował bym ze starą miską, tylko nowe uszczelki, koniecznie.

https://sayyarti.wordpress.com/2015/01/20/everything-about-your-zf-automatic-transmission-issues/

Sprawdź wyciek jeszcze tutaj, też możliwy.

http://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/TRANS-Selector_Shaft_Seal_Replacement/TRANS-Selector_Shaft_Seal_Replacement.htm

Opublikowano
Gdzies wyczytałem że tej tulejki usczelniającej ( nr.1 na schemacie który wkleił kolega) zwaną "Hilza" samej nie da rady wymienic bo misa olejowa ja trzyma od środka... Wiąże się to ze sciągnieciem znowu misy olejowej, czyli koszt nowej misy, oleju i robocizna :( Wiecie może czy to są jakieś brednie, czy raczej niestety tak jest??
Opublikowano

 

Dzis byłem u mechanika i cała miska zapluta olejem, wierzyć sie nie chce. Zapłaciłem za usługe w zeszłym roku z częsciami 500 funtów :( Możesz kolego powiedzieć o jakich uszczelnienieach mówisz, bo miska jest zintegrowana z uszczelka, czyli co ta tulejke nr 1 wymienić koniecznie i co jeszcze???

Opublikowano
Z jednej strony jest miska cała w oleju. Też tak podejrzewam że coś źle skrecone. Wymienie ta tulejke też żeby pozniej nie rozbierać jeszcze raz. Dzieki i dam znać jak tam się skonczyło.Auto jutro idzie do mechanika.
Opublikowano
Może, nie do tego samego mechanika? Bo jeśli żle zrobił, no chyba że błąd w sztuce, jest porządnym gościem, weźmie winę na klatę i chociaż taniej policzy?
Opublikowano
Wziął wine na klate ,tzn tamtego co to robił juz tam nie ma, ale jego kolega mówi że ta tulejke powinni wymienić tez i powiedział że zrobi to po kosztach. Zobaczymy , jestem dobrej mysli...
Opublikowano
Wróciłem od mechanika. Zdjął miske olejowa i tulejke, wymienił oringi na tulejce bo nie dostal dzis nowej a ja potrzebuje auto.Uszczelka na misce delikatnie nawilzona silikonem i dolane 1 litr oleju. Dość dużo uciekło przez 9 miesiecy. Po tej operacji, płynnie biegi sie zmieniaja, bo teraz poczułem rożnice , a skrzynia lekko już szarpała. Opiłków na magnesach brak. Jutro wieczorem mam podjechać na sprawdzenie czy wszystko gra, a w czwartek do Polski. Po powrocie zaprosił mnie na wymiane wspomnianej tulejki gratisowo. Myśle jednak czy jak już to bedzie jeszcze raz rozkręcone czy nie kupić poprostu nowej miski, wymienić i mieć już spokój, jak sądzisz??
Opublikowano

500 funtow za olej i miske. Ehhh podliczyl jak za zboze....dzialaj z tulejka szybko.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Opublikowano
500 funtow za olej i miske. Ehhh podliczyl jak za zboze....dzialaj z tulejka szybko.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Części były z ASO dlatego taka cena, drugi raz bym sie na to nie zgodził...

Opublikowano
Ja bym zostawił decyzję na po powrocie, jeśli będzie sucho, to bym nie ruszał do następnej wymiany. Szerokości i suchości.

Dzieki klego za pomoc.

Opublikowano

Jaką metodą miałeś wymieniany olej? Podejrzewam,że statyczną, Ile litrów potrzeba do takiej wymiany?

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Jaką metodą miałeś wymieniany olej? Podejrzewam,że statyczną, Ile litrów potrzeba do takiej wymiany?

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Tak metoda statyczna, najpierw na zimnym silniku ile weszlo, pozniej na zapalonym silniku wachlowanie biegami i na jalowym dolewka.Temp skrzyni pomiedzy 30 a 40 stopni.Musisz sie zaopatrzec w 9 litrow oleju.

Opublikowano
Dojechalem :) Wszystko wyglada chyba ok,podjade gdzies podniesc go do gory i sprawdze na 100%. Podczas jazdy zauwazylem problem z kick down,mianowicie nastepuje szarpniecie przy przyspieszaniu.Wyczytalem ze moze to byc problem elektroniki(kasowanie adaptacji),mozliwe zeby sie cos rozlegulowalo?.Sorki za pytanie jezeli glupie ale jestem zielony jesli chodzi o elektronike.
Opublikowano
Zawsze po wymianie oleju w skrzyni powinno się skasować adaptacje. Pytałem Cię ile oleju weszło do skrzyni przy wymianie, na pewno nie 9 litrów, może mechanik nie poinformował Cię ile użył.
Opublikowano
Najprawdopodobnie tak bylo, zamowil 10 litrow a ile wlal to tego nie wie nikt.Fakt ze olej byl czysciutki jak go ten drugi zlal. Dzieki z ta adaptacja, poszukam kogos kto sie tym zajmuje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.