Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam e34 bez klimy

i zastanawiam się nad założeniem jej tylko nie mam pojęcia jaką

czy oryginalną (niekoniecznie nową)

czy inną i jaką

jakię sa koszty obu rozwiązań?

prosze o odpowiedzi osoby które coś podobnego robiły

Opublikowano

czesc, powiem tak ze przerabiałem to w mercedsie pare lat temu, i zalozylem i działała, ale roboty było na miesiac, cała tapicerka (konsola z przodu musiała byc zdemontowana), oczywiscie sprzezarka i obieg gazu jak i instalacja elektryczna. Zdaje sie ze wieksza chłodnica płyny chłodzącego i dodatkowa chłodnica klimatyzacji+parownik. Oczywiscie działała. robił to warsztat zajmujacy sie klima ja zapłaciłem ponad 4 tys zł. jednak niedomagania wyszły pozniej, raz ze nie było filtra przeciwpyłkowego i po wylaczeniu klimy smierdziało stechlizną, dwa lubiał sie grzac przy załaczonej klimie i ostrezjszej jezdzie, dlaczego nie wiem, brakowało mu jakiegos przekaznika ktory automatycznie po załaczeniu klimy podnosił obrotry zeby niezdusic silnika, a ze był to diesel do az tak bardzo dokuczliwe nie było, ale czasami lubiał zgasnąć (automat w dodatku). Jezeli znajdziesz spradzoną klimke (spręzarke z cała instalacją) w dobrym stanie i znasz naprawde dobrych fachowców od klimy to mozesz sie wziąśc za to. Ja nigdy bym juz tego nie robił, poprostu szukam teraz zawsze auta z klimą juz fabryucznie załozoną.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Ja zakładałem gościowi w e32 używaną oryginalną. Zapłacił za nią 1400zł.

Bawiłem się z tym 4dni bo jes trochę grzebania ale warto było. Dam ci parę rad:

1. Musisz mieć wszystko tzn. chłodnica z went., pompa, węże, osuszacz (mały czarny zbiornik), i oczywiści cały korpus z nagrzewnicą

2. Dobrze by było gdyby klima była z tego samego roku bo mogą się różnić kostkami (ja tak miałem, da się przełożyć ale jest trochę dłubania)

3. Niezapomnij o odprowadzeniu wody, u dołu korpusu wystają dwa gumowe wężyki musisz je połączyć z otworami w podłodze.

4. Przed montażem warto zobaczyć w aucie z klimą jak idą węże pod maską bo na 100% niektóre otwory są zaślepione blachą i trzeba ją wybić (idzie łatwo bo jest odpowiednio nacięta)

5. żeby auto ci się nie grzało to musisz kupić czujnik temp. wkręcany do chłodnicy, załącza on wiatrak klimy jak temp. rośnie

6. Na koniec pozostaje sprawa przekaźników, ale nie jest to problem bo auto ma przygotowaną instalację pod klimę i odpowiednie miejsca na przekaź. też (mała czrna skrzynka pod główną skrzynią bezpieczników, są tam 4 miejsca czy 5? ale na klimę wykorzystuje się trzy białe. A same przekazy nie trudno jest dostać.

 

to chyba wszystko.

powodzenia. :)

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

Jeszcze jedno:

Zabierz się za to jak masz cierpliwość i trochę pojęcia o aucie bo rozkręcić to nie sztuka :) .

Ogólnie z założeniem nie ma problemu (jak spełnisz powyższe warunki) i cała instalacja jest już w aucie, ale jak nie czujesz się na siłach to daj to jakiemuś dobremu i zaufanemu mechanikowi.

I nie szukaj okazji na klimę bo tanio dobrej nie kupisz, normalna cena za sprawną to od1000 w górę.

W zasadzie wsadzenie klimy (lub czego kolwieg dodatkowego) do bmw nie jest takie straszne jak się wydaje, bo wszystko masz przygotowane fabrycznie i tylko dokładasz co potrzebujesz.

Dla przykładu możesz sobie nawet założyć ASC lub tempomat bez problemu jak do nie masz.

Narazie

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.