Skocz do zawartości

m54b25 sondy nie pracują na wolnych obrotach


gizmo313

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

 

 

Mam problem mianowicie cały czas zapala mi się check i błędy :

227 Lambda control tolerance bank 1

228 Lambda control tolerance bank 2

czasem dochodzi jeszcze burning fail

 

- lewego powietrza nie ma bo go wykluczyłem, sprawdzone wszystkie przewody, wypryskane 4 puszki samostartu i nic

- przepływomierz sprawny bo już podmieniałem

- po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować

 

a teraz do rzeczy, na wolnych obrotach nie działają sondy, po prostu wartości stoją na napięciu na jakie zejdą po puszczeniu gazu, wystarczy dodać gazu na 1500rpm i sondy działają w zakresie 0,1-0,9

adaptracje krótkoterminowe stoją w miejscu, długoterminowe zmieniają się podczas jazdy

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/3/26/7773895_Screenshot2017-02-2121-20-24.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/3/26/7773880_Screenshot2017-02-1912-01-24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź pompę paliwa, ona często odpowiada za błędy 227 i 228.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na pompie i na listwie przy pełnym obciążeniu 3,5 a na wolnych na listwie trochę poniżej 3.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciśnienie ok, cały czas trzyma, sondy stoją w miejscu poniżej zamieszczam filmik,

https://youtu.be/L0qtnI2OhRw

poczatek wolne obroty potem obroty zwiekszyłem do 1500rpm (00:22min) i pod koniec znowu wolne obroty(00:52min), lambda integrator 1-2 wskajuje na 28 i stoją korekcje, powoli dostaje szału :roll:

zauważyłem że świece sa założone ngk bkr6ek a powinny być bkr6equp, czy mogą one wpływać na złe spalanie i co za tym idzie na błędy mieszanki ?

dodam że w aucie jest lpg ale wyłączony od dwóch tygodni, butla ,zakręcona gaz wypalony do końca bo nawet podejrzewałem że wtryski puszczają gaz ale bez zmian

 

 

edit1:

dziś znowu sonda bank 2 działa, zamieniłem wtyczki sond bank 1<->2 i wtedy bank 1 działa a bank 2 stoi , obie sondy pracują na wyższych obrotach, zaś na wolnych jedna stoi

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/3/30/7807350_IMG_20170330_092051.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/3/30/7807351_IMG_20170330_092035.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2017/3/30/7807352_IMG_20170330_092044.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam ten sam problem co u Ciebie z "lewym" powietrzem. Wszystko mam wykluczone już ale ostatnio znalazłem na zagranicznym forum że odpowiedzialne za to jest serwo :) ono też wykorzystuje podciśnienie i niestety z wiekiem zaczyna puszczać dodatkowe powietrze do komory spalania. Mam nadzieje że taki problem masz tylko na jałowym a na trasie wszystkie wykresy są odpowiednie ? :) ja już serwo zamówiłem więc na wielkanoc będe miał zajęcie :) i pytanie jeszcze do autora: jeśli zbliżasz się do skrzyżowania czy do czerwonego światła gdzie na bank będziesz musiał się zatrzymać to czy przed samym zatrzymaniem się samochodu wzrasta Tobie wskazówka spalania mając wciśnięte sprzęgło i wskazówka opada dopiero jak samochód stanie w miejscu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci ekonomierza nie sprawdzałem, ale zerknę nato, tyle że ja mam automat więc sprzęgła nie wcisnę, świrował mi alternator, wymieniony został regulator, kumutator i łożyska, i jak narazie od tamtej pory sondy działają poprawnie, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy ecu dostawał kota od napięcia 12,5-13v na postoju bez świateł, radia itp. obecnie mam 14,2-3V na postoju i sondy zapierniczają :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.