Skocz do zawartości

Olej w skrzyni manualnej E90 325i 2005r


Denny

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Nie mogę sie doszukać, wiec może ktoś podpowie albo pokieruje w odpowiednie miejsce.

 

Ile oleju wchodzi?

Jaki rodzaj oleju? Na jakie parametry zwracać uwagę? Jaki polecacie?

Czy wymienić również filtr/misę? Jeżeli tak to gdzie to można i za ile kupic?

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Damian

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Większość producentów olejowych ma taki konfigurator:

http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchs Titan może i spełnia normy BMW ale co z tego. Osobiście wlałem olej z normą BMW a w zime skrzynia wyła i nie mogłem wbić 1.

Wypytałem ASO o oryginalny olej i dostałem jego parametry. Najważniejsze to lepkość przy 40 stopniach. OE BMW ma 30 jednostek. Ten co ja wlałem miał 55. Fuchs ma 50 więc też za "gęsty" na zimę. Dopiero jak wlałem Ravenol MTF3 z lepkością 35 to skrzynia ucichła.

Sprawdź naklejkę na skrzyni bo masz tam napisane jaki powinien być olej i kup najlepiej OE BMW albo taki z niską lepkością. Castrol ma dwa oleje w katalogu do naszych beemek więc też sprawdzaj parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wpadłem na genialny pomysł przed zimą żeby wlać sobie Ravenol (spełniał wszystkie normy widoczne na naklejce na skrzyni) i przy ujemnych temperaturach pojawiło się jakieś dziwne buczenie podczas jazdy z wrzuconym biegiem przez pierwsze 2 kilometry od rozpoczęcia jazdy.

 

Także teraz kupię sobie oryginalny olej w opakowaniu BMW.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy temperaturach w okolicach -5 wcześniej tego nie było. Takie dziwne buczenie brzmiące jak gwizdanie wiatru występujące podczas jazdy z wrzuconym biegiem nawet tocząc się z wciśniętym sprzęgłem - po wrzuceniu na luz znikało. W dyfrze to nawet nie ma korka żeby wymienić olej.

kiedyś


E32 730

E36 318

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gwizdał dyfer. Dodałem specyfik Liqui Moly do oleju przekładniowego w takiej małej tubce i ucichło.

Ale potem i tak wymieniłem łożyska dyfra bo był luz na wałku atakującym i stukało przy ruszaniu a nawet przy zmianie biegu gdy robiło się naprężenie.

W dyfrze trzeba olej wyssać pompką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.