Skocz do zawartości

M20B20 Problem z silnikiem na luzie i na niskich obrotach.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Od paru miesięcy mam pewien drażniący problem z obrotami kiedy samochód pracuje "na luzie" a czasami na niskich obrotach w czasie jazdy. W równym stopniu na benzynie jak i gazie.

Sprawdzałem przepływomierz, silnik krokowy, sondę też. Po wymianie świec problem zniknął na dwa dni, po czym powrócił i szybko jeszcze się powiększył na tyle że na światłach musiałem trzymać nogę na gazie żeby nie zgasł.

Po wymianie kabli zapłonowych miałem spokój na miesiąc, może dwa , i znowu to samo. Teraz znajomy elektryk powiedział że to najprawdopodobniej sonda, ale jak juz mówiłem była wcześniej sprawdzana.

Na nagranym filmie widać jak to mniej więcej wygląda, może ktoś ma jakiś jeszcze pomysł? Uprzedzam pytania, kontrolki inspekcji zapaliły się długo po pojawieniu tego problemu, więc raczej nie mają nic wspólnego ;)

Ciągłe wyjazdy nie pozwalają mi na długie kombinowanie przy tym aucie niestety.

Opublikowano

Te objawy i fakt, że coś się poprawia po działaniach w pobliżu kabli w.n., mocno sugeruje, że to ten rejon. Kable włożyłeś nowe (i jakiej firmy), czy jakieś używane? Jeżeli używane lub „no name”, to można pominąć sens takiego działania.

 

Zakładając, że świece i kable masz nowe i firmowe, to dodatkowo najwyższy czas na to, żeby kupić nowe (koniecznie w rozumieniu nowe, a nie używane): cewkę zapłonową, kopułkę zapłonową i palec rozdzielacza.

Wszystko musi być dedykowane do E34 M20B20, założone pewnie, bez uszkodzeń, bez pomylenia kolejności. Dodatkowo trzeba pamiętać o impulsatorze na jednym z przewodów. Spośród firmowych, niektóre komplety go zawierają, a niektóre nie (wtedy trzeba zdjąć fajki i przełożyć stary czujnik, licząc na to, że jest sprawny).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź, kable założyłem nowe NGK. Wczoraj po kolejnym sprawdzeniu sondy wyszło że może być uszkodzona. Dzisiaj zakładam nową. Jeśli problem będzie dalej obecny pójdę pewnie w takim kierunku jak napisałeś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.