Skocz do zawartości

Bmw e46 328i nawiew działa przy wyłączonym zapłonie


lukas2453

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Mam problem , ponieważ nawiew w mojej bmw pracuje przy wyłączonym zapłonie . Nie jest to tak że wiatrak chodzi cały czas , tylko właczy sie na 5-10sekund potem wyłączy i tak w kółko . Troche to uciążliwe bo akumulator się rozładowuje w nocy i musze go ładować (aku ma 3 miesiące ) . Prosze wiec o rady od czego to się dzieje . Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać że czasem czuć z nawiewu jak by się spało coś elektronicznego . Zdarza się to rzadko ale kilka razy to poczułem i zapach ewidentnie był z nawiewu . Czy można powiązać jakoś te dwa wątki ? Czy ten "jeż" może tak smierdzieć ? Nie wiem dokladnie gdzie on się znajduje więc pytam .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wymień jeża, bo on jest przyczyną rozładowywania aku, smród to może być coś z komory silnika i idzie przez nawiewy.

http://www.bmwe46.pl/index.php?m=jerz

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
No i dobrze :8) Sam wymieniłeś? Jakiej firmy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Hej,

Nie chcąc zakładać nowego tematu napiszę tutaj.


Od kilku dni walczę z problemem szalejącego nawiewu. Problemy pojawiły się z dnia na dzień (nie było z nim najmniejszych problemów wcześniej).


Nawiew działa bardzo dziwnie, czasem dmucha, czasem nie. Ponadto czasem lepiej działa przy zgaszonym silniku oraz przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby, co widać na filmie (silnik odpalony w 36 sekundzie).


Czy poza wymianą słynnego jeża jest coś, co warto by sprawdzić by uniknąć niepotrzebnych kosztów? Czy raczej mogę w ciemno wymieniać jeża?

Film przedstawiający działanie nawiewu:



Będę wdzięczny za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardziej w tym przypadku stawiam na panel klimatyzacji, zacznij od jego podmiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za podpowiedź. Mam już na oku taki panel - jutro podjadę i podmienię.


Próbując znaleźć więcej info na ten temat wyczytałem, że podmieniając panel należy trafić na taki z tymi samymi numerami, chodzi o ten numer z górnej części naklejki, w tym wypadku 64.11 6 902 440? Pokrywa się z tym na moim panelu.

http://allegro.pl/panel-sterowania-nawiewem-bmw-e46-climatronic-i7148867255.html#thumb/2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety - to nie panel. Sprawdziłem dzisiaj podłączając inny, sprawny, o tych samych numerach i zachowywał się identycznie.


Sprawdziłem te 4 kable które podłączane są do panelu - wyglądają bardzo ok, żadnych przypaleń czy ubytków. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki - tak dla pewności, wszystkie są ok.


Dalej nawiew działa przy włączonym zapłonie, zaczyna szaleć po uruchomieniu silnika, wraca do normalnej pracy po uruchomieniu grzania tylnej szyby...

Zauważyłem jeszcze dzisiaj, że po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki panel wydaje dziwny, cichy dźwięk - okazało się że to mały wiatraczek znajdujący się w panelu - nie wyłącza się po wyłączeniu silnika i zapłonu. To normalne? Może po prostu jakiś czas po wyłączeniu silnika powinien działać, czy to też coś nie tak?


Jakieś inne pomysły, czy próbować z jeżem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten wiatraczek to norma, cichnie po jakimś czasie, zostaje Ci jeż, ale objawy bardziej pasowały do panelu :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadł mi jeszcze jeden pomysł, zanim wymienię jeża - może sprawdzić przekaźniki?


Próbowałem dzisiaj podmienić przekaźnik nawiewu z przekaźnikiem klaksonu (są razem za schowkiem) ale pomimo odkręcenia schowka nie potrafię ich wyjąć - próbowałem pociągnąć dość mocno, boje się mocniej by nic nie uszkodzić. Czy jest sens w ogóle je sprawdzać? Jakieś pomysły jak to wyciągnąć aby nic nie uszkodzić? A może da się sprawdzić bez wyciągania? Włączając np światła przeciwmgielne słyszę "stukanie" przekaźnika, włączając i wyłączając nawiew nie słyszę nic.


Poza tym, czytając różne fora (głównie zagraniczne w tym zakresie) wszyscy pisali o przekaźniku pod schowkiem, a na bmwfans.info znalazłem również dane o jakimś przekaźniku pod panelem nawiewu. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/may2000/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4_2

http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/320i-M52/L-N/may2000/browse/vehicle_electrical_system/relay_for_heater_blower_k4


Edit:

Dzisiaj zauważyłem że dmuchawa uruchamia się na chwilę przy uruchomieniu jakiś odbiorników napięcia, jak np. światła, kierunkowskaz itp. Czyli - włączam światła uruchamia się dmuchawa na 2 sekundy. Potem np. włączam długie - dmuchawa znowu uruchamia się na jakieś 2 sekundy. Jak włączyłem awaryjne, to dmuchawa dopiero zaczęła dziwne rzeczy wyczyniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po długiej walce odkryłem, że nawiew wyłączał się wtedy gdy napięcie ładowania na akumulatorze przekraczało około 13.5 V... Dlatego na włączonym zapłonie nawiew działał, a po uruchomieniu silnika gdy alternator zwiększał napięcie ładowania i przekraczało ono wartość około 13,5 V nawiew się wyłączał. Po włączeniu np. grzania tylnej szyby, napięcie ładowania chwilowo spadało do wartości około 13.2 V, nawiew uruchamiał się, następnie alternator zwiększał ładowanie i nawiew znowu się wyłączał...


Taaak, dziwne. Ale winny był, jak najczęściej w przypadku dmuchawy, słynny jeż. Po jego wymianie okazało się, że od zakupu samochodu nie miałem pojęcia jak działa sprawny nawiew...


Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.