Skocz do zawartości

BMW X5 E53 3.0D (218km !!) Problem ze skrzynia ZF ...


Macharadziu

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie zdarzyło mi sie ze skrzynia wpadła mi w awaryjny, BMW x5 3.0d polift 2004/5r. Jadę sobie mniej więcej 100 dodaje lekko gazu skrzynia tak jakby chciała zmienić z 6 biegu na 5 i po chwili wpada w awaryjny i auto tak jakby wpada na luz. Zwalniam do +/- 40 i wrzuca 2 i tylko ten bieg. Zjeżdżam na bok gaszę samochód , odpalam i wszystko Ok. Czasem jest puknięcie przy zmianie biegu na niższy przy wciśnięciu kicka. Myślicie ze wymiana oleju cos tu pomoże ? Czy problem leży po innej stronie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

o dobra ciekawostka, moze sprobuje tylko nie wiem bo mialem robiony program i ustawienia skrzyni tez byly zmieniane nie chcial bym znow placic nie wiadomo ile jezeli by wrocilo do fabrycznych :) co do powyższej wypowiedzi oszczędzę sobie ... bo spotkalem sie z wielona przypadkami i w 90% pomogla wymiana oleju jednak skoro pytam tzn. ze odnosnie tej skrzyni nie posiadam informacji. to ze moge jechac do warsztatu jest logiczne.... skoro pytam tzn. pytam osob ktore mogly miec identyko sytuacje i nakierowac mnie czy szukac skrzyni czy sprobowac z wymiana oleju.... za bezsensowne wypowiedzi dzieki... bo dla informacji np. w audi takie cos powoduje brak stanu oleju lub zasyfialy filtr... dzieki gorilla za filmik ciekawa sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset skrzyni jest dobry jak chcemy dojechac do najblizszego serwisu automatow a nie zeby uleczyc automat - co jest jasno opisane w komentarzach pod tym filmikiem. Sam robilem reset skrzyni przed remontem jak mialem lekkie szarpniecia z biegu 2-3 , pomagalo na kilka dni , potem wszystko wracalo .

na wpadanie w tryb awaryjny pomogla wymiana oleju ? w 90% przypadkow ? bardzo ciekawe :mrgreen: z tego co piszesz to skrzynia po prostu pod obciazeniem juz nie daje rady i efekty sa jakie sa. Zawsze jest szansa na bledy w elektryce ale nie robmy wody z mozgu ludziom ze wymiana oleju sprawia ze skrzynia sie ,,leczy'' Wymiany oleju na zajechanych skrzyniach w duzej czesci przypadkow sprawia ze caly szlam jest wyplukiwany i calkowicie dobija automat - powie ci to kazdy mechanik od automatow i jest 101 tematow na forach o takich przypadkach. Pytanie czy chcesz wydawac kilka stow na wymiane oleju a i tak przy remoncie wydasz jeszcze raz to samo na nowy olej ? ;) Ten post nie jest diagnoza .... tylko robzbierajac skrzynie mozna stwierdzic co jej dolega.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja ten filmik wrzuciłem jako ciekawostka, sam tego nie próbowałem, ale kiedyś mi skrzynia wskoczyła w ten tryb co opisałeś - po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko śmiga już jakiś czas... u mnie pojawiło się to gdy natychmiast po odpaleniu auta wrzuciłem bieg - tłumaczę sobie, że za szybko to zrobiłem :P heheh

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reset skrzyni jest dobry jak chcemy dojechac do najblizszego serwisu automatow a nie zeby uleczyc automat - co jest jasno opisane w komentarzach pod tym filmikiem. Sam robilem reset skrzyni przed remontem jak mialem lekkie szarpniecia z biegu 2-3 , pomagalo na kilka dni , potem wszystko wracalo .

na wpadanie w tryb awaryjny pomogla wymiana oleju ? w 90% przypadkow ? bardzo ciekawe :mrgreen: z tego co piszesz to skrzynia po prostu pod obciazeniem juz nie daje rady i efekty sa jakie sa. Zawsze jest szansa na bledy w elektryce ale nie robmy wody z mozgu ludziom ze wymiana oleju sprawia ze skrzynia sie ,,leczy'' Wymiany oleju na zajechanych skrzyniach w duzej czesci przypadkow sprawia ze caly szlam jest wyplukiwany i calkowicie dobija automat - powie ci to kazdy mechanik od automatow i jest 101 tematow na forach o takich przypadkach. Pytanie czy chcesz wydawac kilka stow na wymiane oleju a i tak przy remoncie wydasz jeszcze raz to samo na nowy olej ? ;) Ten post nie jest diagnoza .... tylko robzbierajac skrzynie mozna stwierdzic co jej dolega.

 

w audi byl nie jeden przypadek ze problem robil zapchany filtr. nie mowie tu oczywiscie o oleju ktory jak sie spuszcza to smierdzi jak spalenizna tylko o tym ze przy dluzszym braku wymiany oleju dostaje filtr i syf idzie na zaworki ktore pozniej potrafia sie zacinac :) dokladnie tak to wyglada jak piszesz ze przy obciazeniu. bledy sprawdzalem w sumie tylko ze skrzynia miala awaryjny stan i blad reduktora ktory zapewne spowodowala skrzynia podczas wpadniecia w awaryjny. przed awaryjnym latwo to stwierdzic bo gubi biegi wiec przelacze na manualna zmienie jej manualna pozniej spowrotem na d lub s i wszystko gra w sumie na S nie mialem takiej sytuacji. autko ma juz ponad 270 tys . a czytalem ze zmiana oleju przy 200 a poprzedni wlasciciel zapewne tego nie zrobil wiec nastawie sie lepiej na remont :) znacie moze kogos sprawdzonego ? ktos kto zrobi skrzynie i nie bd trzeba zaraz jechac znowu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.