Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Jestem posiadaczem bmw e46 318i 143KM z 2003r. Po odpaleniu świeci się przez 3 sekundy (około nie liczyłem dokładnie) czerwona kontrolka oleju oraz silnik chodzi głośniej w tym czasie tak jak by coś tam klekotało. Ostatnio stukanie trwa dłużej i brzmi jak seria z AK-47. załączone nagranie nie wyszło najlepiej jutro wstawię lepiej nagrane. Jestem nowy na forum, myślę że takiego tematu jeszcze nie było przynajmniej ja takiego nie znalazłem. Proszę o pomoc :cry: Edytowane przez Czarli123
Opublikowano
Na dobry początek zmień temat na regulaminowy bo zostanie zamknięty przez administratora. Czyli dopisz do tematu jaki masz silnik i jaki masz problem. I wywal to pomocy . W drugiej kolejności odkręć podstawę filtra i zobacz na zaworek zwrotny oleju. On najczęściej odpowiada za klekot przy rozruchu. I dłuższe swiecenie kontrolki z tego powodu że cały olej spływa do miski i potrzebuje tych 2 sekund na dobicie ciśnienia. Napisz co tam zastales. Trzecia sprawa pod inpe. A czwarta miałeś robiony rozrząd? I piąta jaki olej stosujesz ?
Opublikowano
Kupiłem samochód na oleju 10w40 nie wiem jakiej firmy , nie długo po kupnie wymieniłem na Liqui Moly 10w40. Wyciekał jak z kranu pod samochodem wszędzie zostawiałem mokrą plamę okazało sie że simering się zawiną , mechanik wyczytał że producent zaleca 5w40 i wlał 5w40 z mobila. Rozrządu nie robiłem.
Opublikowano
No to dobrze zrobiłeś że zmieniłeś olej. Mógłby cichnąć ale wcale by nie musiał. Na początek zajrzyj do podstawy filtra i zobacz co tam masz. Bo za późniejsze gaśniecie kontrolki odpowiada on. Zobacz czy się domyka i jest szczelny. I czy nie ma kawałków plastiku.
Opublikowano
W czwartek mechanik mi zaglądnie do tej podstawy filtra i napiszę co i jak. Nie chcę za bardzo grzebać sam przy silniku ponieważ nie dysponuje na razie zbytnio wiedzą na ten temat :o
Opublikowano
Ale ci coś głośno cyka. Myślałem o trochę innym odgłos ie klekotu, ale podstawę i tak warto sprawdzić. Generalnie nie trzeba mieć specjalnej wiedzy do tego aby zdjąć podstawę filtra wystarczy wypiac węże wody są na szybkozlaczke. Sama podstawa się trzyma na 3 srubach na 10 kluczyk i to wszystko.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Trochę pózno przypomniałem sobie żeby napisać co to było, do podstawy filtra oleju dostały sie kawałki plastiku przez co zawór się nie domykał i olej spływał.Po odpaleniu nie miał od razu smarowania. Koszt z robota 200zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.